Permalänk
Medlem

Jag ska testa min i veckan och jämföra med en annan 32" och en 34" ultrawide.

Kan ev. sälja min lite billigare om jag väljer en av de större och det är av intresse.

Hittade den på fyndet på NetonNet så är den felfri kan likväl någon av er få köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5254754 ser man på pris historiken så skulle inte jag tro det blir några större pris kutt. Nån hundring eller 2 billigare kan säker ske.

Ja 100-200kr billigare är inget att vänta på.
Nu kliar det i fingrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Jag har 3 skärmar på väg hem som jag ska jämföra.
LG 27GL83A
AOC CQ32G1
Xiaomi Curved Gaming Monitor 34"

Kan återkomma med vad jag tyckte om dessa skärmar.

Återkoppla gärna vad du tycker om LG samt Xiaomi skärmen. Jag funderar starkt på en utav dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframoo:

Återkoppla gärna vad du tycker om LG samt Xiaomi skärmen. Jag funderar starkt på en utav dessa

Absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Följer denna tråden, då jag själv tänker uppgradera snart. 4999kr för 27GL83A på netonnet. Sitter med en ASUS 144hz 1080P skärm med några år på nacken. Är det värt att vänta på typ black friday?

Som ovan skrivit så tror jag att det inte kommer göra så stor skillnad, dessutom är det en utgående modell så risken är att den inte finns kvar då. Kolla prisjakt/komponentkoll så ser du att väldigt få har den i lager kvar.

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Är du nöjd med skärmen?

Väldigt, har dock inte pillat så mycket på inställningarna än för att få rätt färger och ljusstyrka. Körde lite csgo och pubg och det flöt på bra och klockren bild. Hittade även min på fyndet på Netonnet så för 4190:- är den ett kap. Hade varit nöjd även om jag fått betala 4990:-.

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Om jag förstått rätt så har väl dessa skärmar antagligen samma panel men med andra färger samt USB-hub på 27GL850.

Låter rimligt, I/O och modellnumret antyder att det är en 83a och det verkar vara samma panel/pcb men nanoled belysning och USB portar på storebror.

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chauska:

Väldigt, har dock inte pillat så mycket på inställningarna än för att få rätt färger och ljusstyrka. Körde lite csgo och pubg och det flöt på bra och klockren bild. Hittade även min på fyndet på Netonnet så för 4190:- är den ett kap. Hade varit nöjd även om jag fått betala 4990:-.

Riktigt bra pris! Köpte min i Norge för ca 5000nok

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

@cerb1980: Klart ett kap, har du justerat några inställningar och vad kör du för ljusstyrka/gamma profil? Vet inte riktigt hur man gör och vad man använder som referens för att hitta rätt r/g/b inställning..

Visa signatur

3080 - R5 3600X - 32GB Vengeance 3600mhz - X570 - Dark Rock Pro 4 - P5 Pro 1TB - RM850X - Phanteks Eclipse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chauska:

@cerb1980: Klart ett kap, har du justerat några inställningar och vad kör du för ljusstyrka/gamma profil? Vet inte riktigt hur man gör och vad man använder som referens för att hitta rätt r/g/b inställning..

Bara justerat kontrast och ljus styrka. Inte haft så mycket tid än. Men behöver justera ljusstyrkan ganska mycket ned på kvällen mot dagen

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Jag har precis kopplat in min skärm och ställt in den efter dessa inställningar: https://m.sweclockers.com/artikel/28797-lg-ultragear-27gl850-...

Inte gjort några fler tester än att kolla efter pixelfel eller IPS Glow och jag tycker den är klockren än så länge. Lite glow men inget jag stör mig av om jag inte kör en helsvart bild och letar efter det.