Permalänk
Medlem

Xbox one S eller X

Det enda spelet jag spelar är HUT mode i NHL. Någon som har en susning om det är värt att ha en X eller om det räcker bra med en S till NHL.

Permalänk
Medlem

Hur har du det idag?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hur har du det idag?

Jag hade ett X som jag sålde i våras men suget har kommit tillbaka. Vill inte skaffa ett S och känna vafan är det här. Men samtidigt vill jag inte betala dom sjuka priserna som X kostar just nu med den nya xbox runt hörnet

Permalänk
Rekordmedlem

Blir det inte bildvisaren som bestämmer det, har du fullhd är det väl inget måste med x ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Blir det inte bildvisaren som bestämmer det, har du fullhd är det väl inget måste med x ?

Har 1440p skärm. Vill minnas att skärpan blir förbättrad även fast man inte kör 4k. Men jag har inte riktigt jämfört

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är stor skillnad i övergripande prestanda, S har väl dessutom rykte om sig att vara högljudd. Men för guds skull köp inte en Xbox nu, om du nöjer dig med denna generationen kommer priserna sjunka rejält i november, dessutom lär väl Series S komma som kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag tycker det är stor skillnad i övergripande prestanda, S har väl dessutom rykte om sig att vara högljudd. Men för guds skull köp inte en Xbox nu, om du nöjer dig med denna generationen kommer priserna sjunka rejält i november, dessutom lär väl Series S komma som kan vara ett alternativ.

Så är det ju, därför jag inte vill kasta massa pengar på en X. En S kan man få jävligt billigt. Allternativet är att vänta på den nya men frågan är hur mycket är NHL 21 som kommer före nya xbox optimerat för nya Xbox. Tanken var att skaffa en S och nöja mig så till NHL 22 kommer nästa år oxh då skaffa nya xbox. Men när jag är van med X så har jag ingen lust att skaffa en S och sen ser det förjävligt ut. En S kan man ju få för 1500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Så är det ju, därför jag inte vill kasta massa pengar på en X. En S kan man få jävligt billigt. Allternativet är att vänta på den nya men frågan är hur mycket är NHL 21 som kommer före nya xbox optimerat för nya Xbox. Tanken var att skaffa en S och nöja mig så till NHL 22 kommer nästa år oxh då skaffa nya xbox. Men när jag är van med X så har jag ingen lust att skaffa en S och sen ser det förjävligt ut. En S kan man ju få för 1500

Känner en som har Xbox S som sin sekundära spelplattform och det är spelbart i alla fall. Du skulle kunna köpa ett S i väntan på X Series, säljer du sedan din S kan du säkert få 750 för den. Duger kanske under en begränsad period

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jag har kört Xbox One S sedan i vintras och upplever den aldrig som högljudd. Den duger absolut gott till mig till dess nästa generation kommer.
Allt är väl avhängt på vilka krav du har på din spelupplevelse.