Karta på vart senaste platsen en Bluetooths location android.

Permalänk

Karta på vart senaste platsen en Bluetooths location android.

Hej.

Jag har precis köpt ett par airpods till min Android. Åsikter angående detta undanbedes tacksamt.

Jag undrar om någon känner till någon tjänst/applikation som fungerar som find my iphone/airpods? Det vill säga, man kan få en koordinat på en karta vart ens enhet (airpods) senast var uppkopplad.

Efter lite research på Google och i forumet kan jag endast se att det finns appar som spårar faktiska och aktiva Bluetooth enheter i ens omgivning.

Jag tänker att det är bäst att gardera sig så gott man kan innan skadan är skedd.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Stofflock:

Hej.

Jag har precis köpt ett par airpods till min Android. Åsikter angående detta undanbedes tacksamt.

Jag undrar om någon känner till någon tjänst/applikation som fungerar som find my iphone/airpods? Det vill säga, man kan få en koordinat på en karta vart ens enhet (airpods) senast var uppkopplad.

Efter lite research på Google och i forumet kan jag endast se att det finns appar som spårar faktiska och aktiva Bluetooth enheter i ens omgivning.

Jag tänker att det är bäst att gardera sig så gott man kan innan skadan är skedd.

Tack på förhand.

Det låter rätt orimligt att det finns något sådant. För att kunna lämna en koordinat så krävs det en GPS som du har i din mobil, har aldrig hört att det finns GPS i airpods. Så det är tjuvens mobils koordinat som syns när det är inkopplade efter han snott dom av dej. Och dessa koordinater lär du inte ha tillträde till....

Permalänk
Rekordmedlem

Borde inte vara svårt att göra för nån som programmerar appar men vet inte om det finns.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne6304:

Det låter rätt orimligt att det finns något sådant. För att kunna lämna en koordinat så krävs det en GPS som du har i din mobil, har aldrig hört att det finns GPS i airpods. Så det är tjuvens mobils koordinat som syns när det är inkopplade efter han snott dom av dej. Och dessa koordinater lär du inte ha tillträde till....

TS nämnde aldrig specifikt stölder utan det kan ju gälla om han skulle tappa dem, och det borde ju finnas appar som hela tiden håller reda på postitionen och om öronsnäckorna var inkopplade eller ej, och som även varnar om dessa varit urkopplade för länge.

Permalänk
Medlem

Jag snickrade ihop något i Macrodroid: en liten notis som dyker upp så fort den valda bluetooth-enheten kopplas från. Klickar man "visa" skickas man till en google maps-nål.

Länkar till makrot, men jag rekommenderar er att istället återskapa det genom att härma bilden:
https://www.dropbox.com/s/k1ds7to30yg8unp/Airpods.macro.bin?d...

Dold text

Hojta gärna om ni hittar ett fel i min logik, tanken är att platsen skall sparas så fort triggern aktiveras. Annars är det lätt hänt att man får upp positionen vid tidpunkten som meddelandefönstret stängs, och det kan förstås skilja timmar/stora sträckor. gmaps-position är en lokal variabel med en textsträng. Det inom hakparanteser uppdaterar appen själv. Har inte testat än om platstjänsten uppdateras korrekt, har en svag föraning om att så ej är fallet. Ska testa lite i eftermiddag.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10