Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 Joystick

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 Joystick

Hej! Jag tänkte kolla intresset för min Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 Joystick

Då jag inte spelar några spel där denna kommer till sin rätt, och inte lär göra det inom en snar framtid heller, så är det onödigt att den står oanvänd.

Enheten är i praktiskt taget nyskick och väldigt lite använd. Jag testade funktion för något år sedan och då fungerade den utan problem.

Prisidé: 1600:- eller högsta bud + eventuell frakt. (Föredrar dock avhämtning som väger tyngre, kan kanske tänka mig att frakta den inom närområdet. )

Får jag för lite för den så kanske jag behåller den istället för affektionsvärdet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Den har man många minnen av.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatannossrep:

Det där är en annan modell.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Ledsen, mitt misstag. Set till begagnat marknaden på ebay och vad en gick på tradera för ett tag sen verkar det dock fortfarande vara ett saftigt pris för en så pass gammal joystick. Å andra sidan finns det ingen annan som säljer i Sverige vad jag såg efter en kort sökning.

Permalänk
Medlem

Ja den må vara gammal. Men den anses fortfarade av många som den bästa Joysticken någonsin, om vi bortser från professionella simulatorkontroller då.

Men som jag skrev i början av annonsen så vill jag också se vad den kan va värd.

Permalänk

Gick en på tradera för 750kr förra veckan, så jag kan bjuda det + frakt.

Permalänk
Medlem

okay! Ditt bud är noterat

Permalänk
Medlem

Ja den där gamla godingen. Tror det var runt 1997 jag den och spelade mycket Apache Longbow och Flight Simulator 98 med den. Kul annons!

Permalänk
Medlem

Kör annonsen fram till lördag 22/8 13:00

Högsta bud just nu Audioslave: 750kr + frakt.

Permalänk
Inaktiv

Dessa är fortfarande intressanta för folk? Slängde en fullt fungerande för ganska precis ett år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dessa är fortfarande intressanta för folk? Slängde en fullt fungerande för ganska precis ett år sedan.

Tror andrahands värdet på dessa kommer att gå ganska mycket upp nu som FlightSimulator 2020 lanseras i morgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dessa är fortfarande intressanta för folk? Slängde en fullt fungerande för ganska precis ett år sedan.

Ganska tacksam att jag inte kastade min, dock är den något äldre än denna men samma utseende och färg dock andra knappar och färre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Prebz:

Tror andrahands värdet på dessa kommer att gå ganska mycket upp nu som FlightSimulator 2020 lanseras i morgon!

Skrivet av ExcZist:

Ganska tacksam att jag inte kastade min, dock är den något äldre än denna men samma utseende och färg dock andra knappar och färre

Hur är stödet för dessa idag? Jag köpte min när MS gick ut med att de lade ner speltillbehör för PC, 2003/2004 eller när det nu var. Och då var Windows XP det senaste som fanns. Rätt brutal force feedback och jag är rätt säker på att jag körde min med Windows 7 iallafall.

Mitt ex köptes så billigt samt behövde en del rengöring (legat i ett förråd med mögellukt i något år) och då jag redan hade bytt ut mot Saitek X52 Pro flertalet år innan så blev det elektronikåtervinningen.

Ville inte kapa säljarens tråd men blev uppriktigt förvånad över att det fanns en marknad ännu. Rätt ikonisk för sin tid och med ett ökande intresse för retro PC's har den förstås sin plats även nu antar jag. Och om den fortfarande fungerar bra med modern mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur är stödet för dessa idag? Jag köpte min när MS gick ut med att de lade ner speltillbehör för PC, 2003/2004 eller när det nu var. Och då var Windows XP det senaste som fanns. Rätt brutal force feedback och jag är rätt säker på att jag körde min med Windows 7 iallafall.

Mitt ex köptes så billigt samt behövde en del rengöring (legat i ett förråd med mögellukt i något år) och då jag redan hade bytt ut mot Saitek X52 Pro flertalet år innan så blev det elektronikåtervinningen.

Ville inte kapa säljarens tråd men blev uppriktigt förvånad över att det fanns en marknad ännu. Rätt ikonisk för sin tid och med ett ökande intresse för retro PC's har den förstås sin plats även nu antar jag. Och om den fortfarande fungerar bra med modern mjukvara.

Det förstår man ju men är ju bra för de som inte vet hur de funkar
Har så långt kört den till War Thunder endast och det funkar, felet är att jag måste använda ett program som kan ställa in så att spaken inte drar åt olika håll t.e.x om jag svänger åt vänster eller ska göra en loop rakt up så kan planet helt random börja svänga sen så gick inte planet rakt om jag släppte spaken utan gick antingen uppåt eller lite neråt. Men finns ju program som kan lösa det om man kollar lite på youtube.
Annars funkar det bättre än väntat med tanke på åldern
Här är min, jävligt basic men funkar.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Jag testkörde min nyligen och den det var bara att köra plug n play. Fungerade omgående i MechWarrior Online. Nästan att jag bestämde mig att behålla den där o då.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Den där modellen är dock inte en "Force feedback"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andash:

@ExcZist: Den där modellen är dock inte en "Force feedback"

Haha nee det är en gammal skruttig modell

Permalänk
Medlem

Budar 775 kr med avhämtning.

Permalänk
Medlem

@BrunoX: Grattis BrunoX för vinnande bud med 775 kr avhämtning. PM:a mig