Vilket skärmstativ för att få skärmen så nära väggen som möjligt?

Permalänk
Medlem

Vilket skärmstativ för att få skärmen så nära väggen som möjligt?

Hej

Nu ropar halva sweclockers att jag förstås ska köpa ett väggfäste men det är just det som är problemet, jag vill inte ha skruvhål på väggen av flera anledningar.

Det jag söker är ett stativ som jag antingen sätter i bordskanten m.h.a. en c-klamp eller att jag borrar ett hål i bordet (helst det första alternativet). Jag vill alltså inte heller ha ett klassiskt ställ som tar upp en massa yta på själva bordet.

Anledningen till att jag vill ha det så nära väggen som möjligt är att jag planerar att skaffa ett smalare bord för att spara lite plats i rummet.

Jag har kollat på några olika stativ men de mest kompakta jag hittat verkar ha själva vesaplattan 10-12 centimeter från bordskanten vilket i mina outbildade ögon låter som onödigt mycket, vet ni om några bra alternativ?

För att krångla till det lite extra så får det helst inte kosta över tusenlappen (helst inte mer än en femhundring men det kanske blir svårt) och helst ska stolpen, eller vilken lösning stativet nu må ha, vara centrerad gentemot skärmen.

För att underlätta litegrann så bryr jag mig inte om ifall man kan tilta/vrida skärmen så mycket, det är förstås trevligt att kunna göra men långt ifrån ett måste.

Permalänk
Rekordmedlem

Väggstativ är nog absolut tunnast men en arm som du monterar "på sidan" och sedan fäller in platt bygger inte mycket mer, om du har skrivbord mot vägg så bygger nog https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... drygt 6 max 7 cm, har du luft bakom skrivbordet går det troligen att vrida det så det bygger kring 3 cm och ändå ha skärmen parallellt med skrivbordets bakkant

Väggstativ som bygger ut 14mm
https://www.dustinhome.se/product/5011018745/fixed-ultrasmall...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.