Permalänk
Medlem

Råd om Nytt avtal för bredband2

Hej
Idag skickade jag dem detta meddelande Bredband2
........
Hej jag undrar varför augusti priserna har ökat (279kr)
100/10 mbit/s
och på webbsidan har ni lägre priser för (217 kr) och
3 månader halva priset
nya kunder. Varför är den annorlunda/högre priser för oss gammla kunder?
stad : Helsingborg
Öresundskraft
.......
Detta svar från Kundtjänstkontakt
(
Re: [Bredband2 # Kundtjänstkontakt | Bredband
B
Bredband2
to
Hej,
2020-08-01 skedde en prisförändring för tjänster kopplade till ditt stadsnät och priset steg då till 279 kr/mån. Detta meddelade vi i ett brev som skickades till er under Juni månad.
Sedan dess har marknadspriset sjunkit på nytt och rådande marknadspris är 217 kr/mån. Om ni önskar kan vi självklart uppdatera ert avtal så kommer även ni få detta pris från och med er nästa faktura.
Jag ser dock att ni i nuläget är uppsagda till 2020-08-31. Om vi ska uppdatera ert avtal är detta givetvis under förutsättningen att ni fortsätter som kund hos oss.
Tveka inte på att återkomma om ni har fler frågor eller funderingar!)
.............
Råd om Nytt avtal för bredband 2 ?

Permalänk
Medlem

Vad för råd vill du ha?
Att bevaka sänkta priser faller på kunden tyvärr, inget unikt för bredband2.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om du vill fortsätta ha Bredband2 som leverantör är det väl bara att acceptera priset på 217 kr mån?

100/100 kostar 108 kr/mån för mig dock, låter rätt högt med 217 kr imo. Jag får t.ex. 500/100 för 249 kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Om du vill fortsätta ha Bredband2 som leverantör är det väl bara att acceptera priset på 217 kr mån?

100/100 kostar 108 kr/mån för mig dock, låter rätt högt med 217 kr imo. Jag får t.ex. 500/100 för 249 kr/mån.

Låter mer som att du har väldigt lågt hehe. Betalar 429kr/mån för 100/100, eller 369/mån med 12mån bindningstid (om jag fixar nytt avtal dvs).

Telia som är den enda vi kan ha i nuvarande

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Om du vill fortsätta ha Bredband2 som leverantör är det väl bara att acceptera priset på 217 kr mån?

100/100 kostar 108 kr/mån för mig dock, låter rätt högt med 217 kr imo. Jag får t.ex. 500/100 för 249 kr/mån.

För mig kostar det 295 efter prutning så det kan skilja rätt mycket mellan olika nät.
500Mbit skulle gå på 6-700 för mig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

tack allihopa
Jag kommer att stanna hos dem.
De är de billigaste i min stad

Permalänk
Medlem

Spännande, sitter i Jönköping Energis stadsnät och BB2 ökade avgiften för mig från 229kr/mån till 269kr/mån på 100/100 för 2-3 veckor sedan så gick in och kollade hur det såg ut i stadsnätet tjänstelista. Voila, där var priset på 229kr/mån igen, så det har nog varit en liten ökning i flera stadsnät!

Räckte dock med en chatt med kundtjänst för att ändra till nya (gamla) priset så det var smidigt men missas nog hos de flesta.

Permalänk

Intressant, får nog göra detsamma, hade varit kund i 4 månader hos dem så körde bara "ordinarie pris" en månad innan dem höjde nu i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omar8:

tack allihopa
Jag kommer att stanna hos dem.
De är de billigaste i min stad

Jag tycker inte du ska stanna. Jag återupplivade denna tråden #18541666 så läs igenom innan du fattar ditt beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Jag tycker inte du ska stanna. Jag återupplivade denna tråden #18541666 så läs igenom innan du fattar ditt beslut.

Har provat Bahnhof, Riksnet ,T3,
Bredband2 Bättre i pris
och
ligger ytterst sällan nere
stad : Helsingborg
Öresundskraft.
Råd med .Ownit
är hon bra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Intressant, får nog göra detsamma, hade varit kund i 4 månader hos dem så körde bara "ordinarie pris" en månad innan dem höjde nu i sommar.

ok Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawb:

Spännande, sitter i Jönköping Energis stadsnät och BB2 ökade avgiften för mig från 229kr/mån till 269kr/mån på 100/100 för 2-3 veckor sedan så gick in och kollade hur det såg ut i stadsnätet tjänstelista. Voila, där var priset på 229kr/mån igen, så det har nog varit en liten ökning i flera stadsnät!

Räckte dock med en chatt med kundtjänst för att ändra till nya (gamla) priset så det var smidigt men missas nog hos de flesta.

bra tack

Permalänk

Fått svar på mailen, fick sänkt pris från och med nästa månad direkt.
EDIT: Mycket smidigare än andra företag när de höjt sina priser, så trots höjningen ett + till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Fått svar på mailen, fick sänkt pris från och med nästa månad direkt.
EDIT: Mycket smidigare än andra företag när de höjt sina priser, så trots höjningen ett + till dem.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Har haft samma bekymmer som dig, här kommer den chatt när jag pratade med kundservice.

Hej!

Mitt namn är Emelie, vad kan jag hjälpa dig med?
13:43
Varför betalar jag 289 kr för min tjänst när det står 245 kr på hemsidan?
13:46
Det ser ut som att det precis har kommit ett nytt avtal man kan ta del av. Jag kan lägga in så du får de nya priset på din nästkommande faktura!
13:46
Varför justeras inte det automatiskt?
13:48
Då det är en avtalsförändring så behövs kundens godkännande
13:48
Det behövdes inte en avtalsförändring när ni höjde priset så varför skulle det behövas när priset har sänkts?
13:50
Då skickade vi ut informationen på en faktura i juni då det var en prishöjning.
13:50
Precis och även till min mail men när priset har sänkts så har ni inte skickat ut någon information?
13:52
När priset sänks så läggs de in på vår beställningssida. Vi får inte informationen förens vi får upp kundbilden.
13:52
Det är lustig att skicka ut information till kund om höjning är inga bekymmer men när priset sänks så blir det problemfyllt
13:57
Det kan jag förstå, men det är endast personerna som håller på med hemsidan som vet att priserna ändras för de är dom som lägger in de. Kan ta de vidare att även vid prissänkning så ska information ut till kunder
13:57
Även om det är dom som håller på med hemsidan som ser förändringen först så kommer den informationen från någonstans sen att ni ska även ge ut den information till kund. Stämmer inte, det är inte första gången det här händer mig.
14:02
Vi kan se att de har skett en prissänkning när vi får upp en kundbild, och de får vi bara upp om kunden ringer in eller något liknade. Information kommer ut till kunder när det är en prishöjning och att priset höjs en del. Priset du har tagit del av kan höjas på hemsidan med några kronor men då har du fortfarande kvar de billiga. Så oavsett om priset höjs eller sänkts betalar man enligt de avtal man har!
14:02
Du har nu fått ta del av de nya avtalet så ditt nya pris är 245 kr i månaden!
14:03
Tack för att du undvek att svara på mina frågor eller kanske saknar rätt information, ha en fortsatt trevlig dag
14:05
Detsamma!
14:05
Tack för att du tog kontakt med oss via chatten. Ha en trevlig dag!