2x Xbox eller Xbox plus PS

Permalänk
Medlem

2x Xbox eller Xbox plus PS

Tjo

Idag har jag både Xbox One X samt PS4 Pro och när nya Series X kommer var min plan att sälja av XOX för att behålla PS4 tills jag ersätter den med PS5. Men efter att spelat lite fler av PS4 exklusiva titlar så börjar jag fundera på att faktiskt göra mig av med PS4 och köra 2 uppsättningar xbox.

Det man vinner med två Xbox är ju det här med game pass.
Med en Xbox i två olika rum så kan ju jag och sambon spela två olika spel från game pass samtidigt.
Om jag köper ett spel, t.ex. watch dogs, så kan hon sen spela det på den konsol hon använder när jag är färdig med det, istället för att vi ska byta platser eller byta plats på konsoler.

Med tanke på mängden spel på game pass samt att MS egna kommer komma dit direkt så känns det som att det oftast kommer finnas något att spela. När vi väl tagit oss igenom något vi köpt (som watch dogs och cyber punk) så har säkert något nytt MS eller 3e parts spel dykt upp på game pass.

Nu har jag inte spelat alla PS exklusiva men det enda som riktigt imponerat på mig var The Last of Us Remastered.
The Last of Us 2 var en stor besvikelse, kanske hade för höga förväntningar från ettan.
God of War var ett tekniskt mästerverk, men saknades lite bra gameplay där.
Horizon Zero Dawn har varken jag eller damen fastnat för, ryckiga gubbar och kassa voice actors.
Ratchet and Clank har vi inte heller fastnat för.
Testade lite Days Gone hos en kompis, fastnade inte i det heller.
Uncharted, förvisso bara spelat de äldre, men inte fastnat där heller.

Eller är jag bara skitdum genom att ha 2 xboxar även om det finns en ekonomisk vinning där eftersom jag redan betalar för game pass?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Sitter i snarlika tankar, bara det att jag kör ett Xbox one x idag samt sonen ett Xbox one All digital eller vad den nu heter, och ett Game Pass-konto tillsammans. Funkar superbra.

Så antingen blir det 1st Series X och en Series S eller vad den nu kallas eller Series X plus Ps5. Lutar åt den första varianten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi kör också xbox one x och s hemma, gameshare är en ganska bra deal om de används,
tänkte skaffa series x och behålla one x då i alla fall spelen på gamepass kommer funka där i ett par år till.

När det gäller exklusiva spel så vet du bäst själv om du kommer sakna dom,
men hade man bara vetat vilket spel man skulle fastna för så behövs oftast bara det oavsett tillgång till 100 andra.