Permalänk
Medlem

Ersätta JBL TLX20

Har en Harman/kardon AVR365 och två JBL TLX20 där skumkanterna börjar bli risiga. Har väl funderat på att byta kanterna själv, men det där med tid ork och lust. Så funderar på om det finns något vettigt att ersätta dom med.
Tittar nästan bara tv(serier och youtube via chromecast) med dom men lyssnar även lite musik via chromecasten.

Bra ljud över design.
Bottentung och stabil är ett plus då jag har småbarn och djur
Absolut max är 10000 men gärna mindre.
Begagnat är ett alternativ i norra Sverige eller om de är villiga att skicka i annonsen.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Rekordmedlem

Definitivt bättre men spelar inte lika starkt (men spelar troligen tillräckligt starkt)
https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_audience_52_10...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Känns som lite små i jämförelse tex om man råkar titta någon tex actionfilm någon gång.
Har du koll på någon som kantar om elementen till vettig penning?

EDIT: Hittade skumkanter som passar direkt på elementen så ska prova göra det själv.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@mrqaffe: Känns som lite små i jämförelse tex om man råkar titta någon tex actionfilm någon gång.
Har du koll på någon som kantar om elementen till vettig penning?

https://www.hogtalarservice.se/
Finns garanterat fler ställen
jag fick ju ärva mina JBL LX55 som jag spräckte gummit på då min farbror aldrig har spelat med någon direkt bas på och jag skulle nog aldrig byta ut högtalarna för det dock kör jag ju de ihop med mina Pioneer HPM högtalare för musik/singleplayer spel medans jag har ett riktigt hemmabio när man flyttat hemifrån
Lätt värt att fixa om du är nöjd med de, tror det ska gå på cirka 500kr per element
Annars kan du ju bara byta basarna till nya men det lär inte låta som det gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

https://www.hogtalarservice.se/
Finns garanterat fler ställen
jag fick ju ärva mina JBL LX55 som jag spräckte gummit på då min farbror aldrig har spelat med någon direkt bas på och jag skulle nog aldrig byta ut högtalarna för det dock kör jag ju de ihop med mina Pioneer HPM högtalare för musik/singleplayer spel medans jag har ett riktigt hemmabio när man flyttat hemifrån
Lätt värt att fixa om du är nöjd med de, tror det ska gå på cirka 500kr per element
Annars kan du ju bara byta basarna till nya men det lär inte låta som det gjorde.

Jag ska prova göra det själv. Det är två baselement på varje, en är dock slavelement så tänkte byta kant på de två först, det är lite mindre noga så får man öva lite😁

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag ska prova göra det själv. Det är två baselement på varje, en är dock slavelement så tänkte byta kant på de två först, det är lite mindre noga så får man öva lite😁

Finns gott om klipp på youtube om hur man gör, peace of cake

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Litenskit:

@mrqaffe: Känns som lite små i jämförelse tex om man råkar titta någon tex actionfilm någon gång.
Har du koll på någon som kantar om elementen till vettig penning?

EDIT: Hittade skumkanter som passar direkt på elementen så ska prova göra det själv.

Jag har "oturen" att bo nära LN högtalarservice som är verkstaden som sköter pro-service på JBL för de som behöver hjälp med det, de är väldigt släkt med Septon och har alla originalreservdelar och utför servicearbeten.
https://www.hogtalarservice.se
Men universalkanter finns det på ganska många ställen på nätet, behöver man däremot kona om eller göra nått lite större så fråga LN.

Jag letade lite utifrån att det skulle vara i norr och utbudet är mindre där men det finn säkert nån som kan skicka från andra orter också, personligen brukar jag para köpa beg via personlig kontakt så att man kan kolla på sakerna och göra upp om det är vettigt skick.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om ett par dali 109? Är de värda ersättare för 1000kr?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.