PermalÀnk
Medlem ★
●

SnookerClockers đŸŽ±

NÄn mer Àn jag som i det nÀrmaste slaviskt följer denna fascinerande sport som i princip tyvÀrr har noll utövare i Sverige?
Är nĂ„nting oförklarligt som lockar, började kolla av en slump hemma hos förĂ€ldrarna för 18-19 Ă„r sen en söndag. Är den dess hooked.

Sitter och kollar pĂ„ VM i Sheffield som som vanligt avgörs i anrika The Crucible Theatre. Är svĂ„rt att inte fascineras av Ronnie O'Sullivan, alla som har sett sporten vet vad jag talar om. Innerst inne Ă€r favoritspelaren Ding Junhui som förtjĂ€nar en vm titel tycker jag.
Edit. I princip all sĂ€ndning I Sverige sker via Eurosport/player för den som Ă€r intresserad, dĂ„ fĂ„r ni Ă€ven ta del av Sveriges mest karismatiska kommentator Kim Hartman 😁
Återigen, ni som sett sporten förstĂ„r đŸŽ±

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

SweSnookers borde vara det sjÀlvklara namnet pÄ trÄden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 NĂ€tagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB SkÀrm: Gigabyte M27Q

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kan inte sÀga att jag följer sporten, men förr i tiden nÀr jag kollade TV via Boxer, sÄ brukade jag sent pÄ kvÀllarna zappa runt och hamnade dÄ ibland pÄ Eurosport och fastnade i snooker dÀr. Tyckte det var mysigt att kolla pÄ.

Nu Àr det dock lÀngesen jag kollat för jag kollar inte TV pÄ det sÀttet lÀngre.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Pusher:

SweSnookers borde vara det sjÀlvklara namnet pÄ trÄden

ÖvervĂ€gde det, men rimmade inte lika bra i tungan tyckte jag 😀

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Den gröna dukens schack.
Trevligt att kika pÄ ibland, men det blir bara nÀr det Àr absoluta toppmatcher. Man mÄste ha spelat lite sjÀlv för att uppskatta sporten tror jag, för att förstÄ hur in i helvete svÄrt det Àr. Bollarna fÄr knappt plats i hÄlen och borden Àr gigantiska jÀmfört med biljard dÀr det finns oceaner av plats och bordet i jÀmförelse Àr som ett barnbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Shadee:

Den gröna dukens schack.
Trevligt att kika pÄ ibland, men det blir bara nÀr det Àr absoluta toppmatcher. Man mÄste ha spelat lite sjÀlv för att uppskatta sporten tror jag, för att förstÄ hur in i helvete svÄrt det Àr. Bollarna fÄr knappt plats i hÄlen och borden Àr gigantiska jÀmfört med biljard dÀr det finns oceaner av plats och bordet i jÀmförelse Àr som ett barnbord.

Just detta.
Det Àr sÄnt oerhört step up frÄn vanlig biljard, har stÄtt vid det enda bordet i stan flertalet timmar, har kommit upp till typ 80 break som bÀst.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Just detta.
Det Àr sÄnt oerhört step up frÄn vanlig biljard, har stÄtt vid det enda bordet i stan flertalet timmar, har kommit upp till typ 80 break som bÀst.

80 Àr sjukt bra tycker jag. Jag har spelat vÀldigt lite, har satt fyra bollar irad som mest. Röd/svart/röd/blÄ, om jag kommer ihÄg rÀtt. SvÄrt att hitta ett bord nu dock, de tar stor plats och lite folk som spelar. Shuffleboarden har konkurrerat ut Snookerborden.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Shadee:

80 Àr sjukt bra tycker jag. Jag har spelat vÀldigt lite, har satt fyra bollar irad som mest. Röd/svart/röd/blÄ, om jag kommer ihÄg rÀtt. SvÄrt att hitta ett bord nu dock, de tar stor plats och lite folk som spelar. Shuffleboarden har konkurrerat ut Snookerborden.

Drömmen vore att hitta ett begagnat och stÀlla in i lÀgenheten, dock för mer socialt spel vid typ fester och liknande med polare sÄ Àr nog ÀndÄ ett vanligt biljardbord att föredra.
FrÀmst pga storleken och enkelheten i spelet, i snooker fÄr man verkligen kÀmpa för varenda stöt. GÄr inte direkt att flumspela om vi sÀger sÄ jÀmfört med vanlig biljard.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jo jag och farsan har följt med Snooker i sÀkert ungefÀr lika lÀnge som du, bÄda Àr ganska stora snooker fantaster. Hejar vanligtvis speciellt pÄ Trump och kanske Ding men det varierar ju lite frÄn turnering till turnering och match till match förstÄs, man vÀljer vilkendera man gillar mera för matchen. Hade gÀrna sett Trump bryta Crucibel cursen men han var ju inte i samma form som före Korona breaken.

Synd pÄ sÀttet hur McGill gick ur turneringen. BÄda semifinalerna var fantastiska att se dock.

Favorit matchen jag kollat som lÀmnat i minnet mÄste nog vara en semifinal (eller var det kvartsfinal kanske?) mellan Trump och Ding i WM för ett antal Är sen, bÄda spelade riktigt bra dÄ men riktigt bra undanlÀggningar, defensiva dueller och höga serier.

Visa signatur

IntelÂź Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jo jag och farsan har följt med Snooker i sÀkert ungefÀr lika lÀnge som du, bÄda Àr ganska stora snooker fantaster. Hejar vanligtvis speciellt pÄ Trump och kanske Ding men det varierar ju lite frÄn turnering till turnering och match till match förstÄs, man vÀljer vilkendera man gillar mera för matchen. Hade gÀrna sett Trump bryta Crucibel cursen men han var ju inte i samma form som före Korona breaken.

Synd pÄ sÀttet hur McGill gick ur turneringen. BÄda semifinalerna var fantastiska att se dock.

Favorit matchen jag kollat som lÀmnat i minnet mÄste nog vara en semifinal (eller var det kvartsfinal kanske?) mellan Trump och Ding i WM för ett antal Är sen, bÄda spelade riktigt bra dÄ men riktigt bra undanlÀggningar, defensiva dueller och höga serier.

Jag fÀngslades av Dings charm och personlighet i samband med den numera legendariska Masters finalen 2007. Kort sammanfattat om man missat det, Ding Junhui hÀcklades under stora delar av matchen av publiken, blott 20 Är och en hel arena emot sig som alla höll pÄ O'Sullivan.
Var svÄrt att inte bli berörd av hur mycket han plÄgades under matchen, I tÄrar var han nÀra pÄ att ge upp matchen vid ett tillfÀlle.

Var Ronnie sjĂ€lv som tröstade Ding under matchen som han vann komfortabelt. Är en match jag aldrig kommer glömma och som fick mig definitivt hooked.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Shadee:

Man mÄste ha spelat lite sjÀlv för att uppskatta sporten tror jag, för att förstÄ hur in i helvete svÄrt det Àr.

Jag tror i hög grad det ocksÄ handlar om mentalitet. Man behöver ett visst tÄlamod - det Àr inte en sport som generellt bjuder pÄ action eller snabb tillfredsstÀllelse. Jag har aldrig spelat men spenderat mÄnga timmar framför VM de senaste femton Ären, och emellanÄt nÄgra andra tÀvlingar.
Man behöver ha förstÄelse för att det inte bara Àr en sport som bygger pÄ spelskicklighet utan Àven Àr mentalt utmattande, som gÄrdagens semifinaler som bÄda gick till skiljeframe dÀr (frÀmst i matchen Wilson - McGill) spelarna i sluttampen Àr fysiskt och psykiskt utpumpade vilket tillsammans med nervositeten gör att Àven annars enkla stötar blir svÄra.
Jag kan tycka att 45 minuters defensivspel utan att en boll sÀnks kan vara minst lika vackert som ett frame som tar slut pÄ mindre Àn tio minuter.

Sedan gör spelets gentlemannakaraktÀr en hel del ocksÄ. Att spelarna förvÀntas bete sig vÀl, dÀr avsiktligt dÄligt spel eller trams vid bordet bestraffas och man emellanÄt ser spelare sjÀlva pÄkalla regelfel (som att vidröra fel boll vid en stöt) de gör ger sporten lite extra mysfaktor. JÀmför med exempelvis fotboll dÀr det emellanÄt mest verkar handla om vem som kan fuska mest utan att Äka dit.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Twit NÀr det gÀller defensivspelet Àr det en aspekt som jag ocksÄ lÀrt mig uppskatta mer och mer under Ären. Hade oerhört svÄrt för Selbys spelstil i början, det Àr dock en mÀstarnas mÀstare i den aspekten skulle jag vilja pÄstÄ

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tittade rÀtt mycket nÀr jag hade Eurosport, men sedan blev Comhem giriga och jag sade upp abonnemanget. Ser en del pÄ YouTube av och till.

En episk match var finalen 2004 mellan Paul Hunter (vila i frid) och Ronnie O'Sullivan. BÀttre Àn sÄ blir det nÀstan inte.

Och en gÄng nÀr jag satt och tittade sÄ tÀnkte jag att "bara ett frame till" innan jag skulle gÄ och lÀgga mig. Det blev dÄ det lÀngsta frame i modern snookers historia. Det har sedemera ersatts av nÄgra andra, senast det mellan Fergal O'Brien and David Gilbert som var pÄ över tvÄ timmar. Att jÀmföra med snabbaste maximum (147 poÀng) som gick pÄ 5 minuter, 20 sekunder (givetvis Ronnie "The Rocket" O'Sullivan)

Jag bara vÀnter pÄ att Ronnie skall göra 148 i en match. Det Àr sÄ unikt att det nÀstan inte finns.

TrÄkigaste spelaren tycker jag har varit Peter Ebdon. Mark Williams och Mark King Àr ganska kul att se.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ehsnils:

Tittade rÀtt mycket nÀr jag hade Eurosport, men sedan blev Comhem giriga och jag sade upp abonnemanget. Ser en del pÄ YouTube av och till.

En episk match var finalen 2004 mellan Paul Hunter (vila i frid) och Ronnie O'Sullivan. BÀttre Àn sÄ blir det nÀstan inte.

Och en gÄng nÀr jag satt och tittade sÄ tÀnkte jag att "bara ett frame till" innan jag skulle gÄ och lÀgga mig. Det blev dÄ det lÀngsta frame i modern snookers historia. Det har sedemera ersatts av nÄgra andra, senast det mellan Fergal O'Brien and David Gilbert som var pÄ över tvÄ timmar. Att jÀmföra med snabbaste maximum (147 poÀng) som gick pÄ 5 minuter, 20 sekunder (givetvis Ronnie "The Rocket" O'Sullivan)

Jag bara vÀnter pÄ att Ronnie skall göra 148 i en match. Det Àr sÄ unikt att det nÀstan inte finns.

TrÄkigaste spelaren tycker jag har varit Peter Ebdon. Mark Williams och Mark King Àr ganska kul att se.

Om jag inte tÀnker helt fel sÄ Àr 148 en omöjlig siffra att uppnÄ? Foil ger 4 poÀng om ingen av de fÀrgade trÀffas, och gul ger dÄ 2 poÀng. Plus 147, vilket skulle ge 149 som en eventuell möjlig serie.
Det var dĂ€remot kul att fĂ„ se ett maximum break Live igen, var ett bra tag sen 🙂

Finnn ju en anledning att Ebdon va O'Sullivan videon finns, 5:20 för 147 eller 12 poĂ€ng 😂
Mark Williams Àr ju lite av en lustigkurre, blundar och stöter ex.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av RVX:

Om jag inte tÀnker helt fel sÄ Àr 148 en omöjlig siffra att uppnÄ?

Fullt möjligt. Alla bollar pÄ bordet, en foul + free ball ger möjlighet att nÄ max 155. Nominera valfri fÀrgad boll som röd (som Äterplaceras), sedan ner med svart och sÄ vidare. Genom att vÀlja lite andra fÀrgade bollar Àn svart Àr Àven 148-154 möjligt att göra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

PermalÀnk
Medlem ★
●

148 uppnÄr du om du har alla bollar pÄ bordet och fÄr en "Free Ball"-situation nÀr du kommer in i ett frame eftersom ingen vanlig röd Àr fritt tillgÀnglig. Ett specialfall som hÀnder rÀtt sÀllan.

Eller som det hÀr:

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av twit:

Fullt möjligt. Alla bollar pÄ bordet, en foul + free ball ger möjlighet att nÄ max 155. Nominera valfri fÀrgad boll som röd (som Äterplaceras), sedan ner med svart och sÄ vidare. Genom att vÀlja lite andra fÀrgade bollar Àn svart Àr Àven 148-154 möjligt att göra.

Ah sÄ klart. Helt missat den detaljen, borde kunnat det.

Skrivet av ehsnils:

148 uppnÄr du om du har alla bollar pÄ bordet och fÄr en "Free Ball"-situation nÀr du kommer in i ett frame eftersom ingen vanlig röd Àr fritt tillgÀnglig. Ett specialfall som hÀnder rÀtt sÀllan.

Eller som det hÀr:
https://www.youtube.com/watch?v=hZUZsRjCkWs

👍

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●

Finns mÄnga historiska klassiska matcher pÄ tuben ocksÄ!

Detta och curling Àr fantastiskt att slökolla pÄ

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av twit:

Fullt möjligt. Alla bollar pÄ bordet, en foul + free ball ger möjlighet att nÄ max 155. Nominera valfri fÀrgad boll som röd (som Äterplaceras), sedan ner med svart och sÄ vidare. Genom att vÀlja lite andra fÀrgade bollar Àn svart Àr Àven 148-154 möjligt att göra.

Foul rÀknas dock inte med nÀr man rÀknar ett "maximum break".

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Àr trist att inte HD-TV fanns nÀr Masters 2004 avgjordes, det Àr en av de matcher som gÄr att se om, helst den andra halvan. NÀr man ser stÀllningen i början av andra halvan sÄ ser det ut som en enkel "homerun" för O'Sullivan, men detta övergick till en riktig klassiker.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Varje gÄng snooker kommer pÄ tal sÄ kommer jag att tÀnka pÄ den hÀr gamla sketchen.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ehsnils:

Det Àr trist att inte HD-TV fanns nÀr Masters 2004 avgjordes, det Àr en av de matcher som gÄr att se om, helst den andra halvan. NÀr man ser stÀllningen i början av andra halvan sÄ ser det ut som en enkel "homerun" för O'Sullivan, men detta övergick till en riktig klassiker.

https://www.youtube.com/watch?v=ehBH67BoBWU

https://www.youtube.com/watch?v=9PJczlj3WJY

Paul Hunter va? Aka The golden boy, som dog av cancer vid ung Ă„lder...

PermalÀnk
Medlem ★
●

Försökte spela lite i en hall pĂ„ Söder under tidigt 90-tal pĂ„ hĂ„ltimmar i gymnasiet (Åsö, Söder, Sthlm). Tror den lĂ„g pĂ„ Östgötagatan, ned mot RingvĂ€gen till. De fanns en flipperspel dĂ€r ocksĂ„. Bra stĂ€lle pĂ„ den tiden.

Visa signatur

stationÀr 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationÀr 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Shadee:

Varje gÄng snooker kommer pÄ tal sÄ kommer jag att tÀnka pÄ den hÀr gamla sketchen.

https://www.youtube.com/watch?v=UHH_5EClbAU

WTF did I just watch 😂

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ehsnils:

Det Àr trist att inte HD-TV fanns nÀr Masters 2004 avgjordes, det Àr en av de matcher som gÄr att se om, helst den andra halvan. NÀr man ser stÀllningen i början av andra halvan sÄ ser det ut som en enkel "homerun" för O'Sullivan, men detta övergick till en riktig klassiker.

https://www.youtube.com/watch?v=ehBH67BoBWU

https://www.youtube.com/watch?v=9PJczlj3WJY

Klassiker. R.I.P Paul Hunter

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ehsnils:

Foul rÀknas dock inte med nÀr man rÀknar ett "maximum break".

FoulpoÀngen behövs inte för att nÄ 155.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

PermalÀnk
Medlem ★
●

Dryga timmen kvar till andra sessionen i Ärets final, tror ni Kyren Wilson har en chans eller drar Ronnie ivÀg? Jag tippar pÄ att vi fÄr se en liknande omgÄng som tidigare idag. 6-2 alt 5-3 vilket skulle ge stÀllningen en klar fördel till Ronnie oavsett. Han kommer garanterat stÄ pÄ 2 siffrigt antal vunna frames och Kyren runt 7-8 tror jag.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
●
Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kom Hartman alltsĂ„, börjar helt plötsligt svamla om bio och Hajen 😂
Finns ingen mer avspÀnd kommentator.

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Nu nĂ€r vi Ă€ndĂ„ har en trĂ„d om detta just pĂ„ SweClockers. Är det bara jag som tycker att Judd Trump pĂ„minner om allas vĂ„r Jonas?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200