designa distro plate efter chassi i fusion 360

Permalänk
Medlem

designa distro plate efter chassi i fusion 360

Hej forumet!
Jag håller på att designa en egen distro plate till mitt ghost chassi och vill göra hål i modellen för att kunna fästa plattan i befintliga hål i chassit. Jag har importerat louqes modell som finns online och undrar om det finns nåt verktyg för att centrera skruvhålet i förhållande till den importerade modellen?

Jag har inga problem att googla tutorials, men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja leta..

Tack på förhand!

Rubrik förtydligad från "Hjälp fusion 360" /Vzano, Mod
Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

beroende på hur gör hålet... men med hålverktyget så är det i princip bara att klicka på en cirkulär feature så linjerar hålet sig mot den...

Permalänk
Medlem

@kribol01:

först hur har du importerat filen och vilken format är den på och vart finns dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

beroende på hur gör hålet... men med hålverktyget så är det i princip bara att klicka på en cirkulär feature så linjerar hålet sig mot den...

Skrivet av midnight:

@kribol01:

först hur har du importerat filen och vilken format är den på och vart finns dom

Ursäkta att jag inte har svarat, har missat det helt.
Jag kom i kontakt med Faggan här på forumet som har hjälpt mig designa klart den och ska tillverka den.

Tack för att ni tog er tid att svara!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |