Sportspel nätverksfråga

Permalänk
Medlem

Sportspel nätverksfråga

Kommer inte hinna spela alla mina matcher på hut champs NHL i helgen. Hur funkar det att koppla upp xbox one x på mitt 4g Telia mobila bredband. Kommer pingen bli katastrof.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att det är ett lotteri utan vinnare

Permalänk
Medlem

Jag levde med 4g i ett par månader och det gick utmärkt att spela med. Spelade bl.a. cs, iracing och lite annat och jag var precis lika dålig med 4g som med fiber. Kommer inte ihåg vilken ping jag hade men den var bättre än flera av mina motståndares och jag kan inte minnas en endaste gång då någon sa att jag laggade.

(Bortsett från när det blåste storm, lärde mig snabbt att man skulle hålla sig borta från spelande online vid hård blåst.)

Jag hade däremot en router med 4g så det blir kanske lite sämre om du kör direkt från mobilen, för att motverka det litegrann så tycker jag du ska köra trådat mellan mobil och dator, det går med iphones i alla fall. Slutligen beror det förstås också på vilken täckning du har och ifall halva Sveriges befolkning vill ansluta till just din mast precis när du ska spela.

För din, och framförallt dina motståndares skull, tycker jag du ska testa innan det blir skarpt läge.