Call of Duty fördjupar sig i kalla kriget med Black Ops Cold War

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty fördjupar sig i kalla kriget med Black Ops Cold War

Med årets upplaga av Call of Duty gräver utvecklaren Treyarch än djupare i Black Ops-serien och kalla kriget-konflikten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir svårt för dom att överträffa årets upplaga imo, skulle bli mäktigt imponerad ifall de lyckades dock, dock finns det risk för ett riktigt magplask? De har haft två år på sig att utveckla detta sedan deras förra upplaga av CoD?

Om spelet baserar sig på Black Ops 4 "Blackout" motorn så lär det ju bli ett steg tillbaka imo.

Spelet måste vara enormt bra för att motivera mig att flytta över ifrån årets upplaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Blir svårt för dom att överträffa årets upplaga imo, skulle bli mäktigt imponerad ifall de lyckades dock, dock finns det risk för ett riktigt magplask? De har haft två år på sig att utveckla detta sedan deras förra upplaga av CoD?

Om spelet baserar sig på Black Ops 4 "Blackout" motorn så lär det ju bli ett steg tillbaka imo.

Spelet måste vara enormt bra för att motivera mig att flytta över ifrån årets upplaga.

Håller med. Senaste CoD är det absolut bästa sedan MW2, för mig även den bästa shootern på många många år. Försäljningssifrorna visar ju på att en stor del av marknaden håller med. Ska bli intressant att se om förra årets succé medför att allt färre köper årets utgåva då de hellre stannar kvar i det som man är nöjd med.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag tyckte MW:s maps var en katastrof spelet är enbart för campare ju så nej tyckte inte om spelet särskilt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag tyckte MW:s maps var en katastrof spelet är enbart för campare ju så nej tyckte inte om spelet särskilt mycket

Hela camping biten blev ju klart mycket bättre väldigt kort in i spelet, kan hålla med att det kanske var så första månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hela camping biten blev ju klart mycket bättre väldigt kort in i spelet, kan hålla med att det kanske var så första månaden.

Jag brukar spela enbart deathmatch och då är det fortfarande maps som gynnar campare väldigt mycket så som det var i maj

Permalänk
Medlem

Nice! Hade varit riktigt kul med ett nytt Battlefield Vietnam också.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hela camping biten blev ju klart mycket bättre väldigt kort in i spelet, kan hålla med att det kanske var så första månaden.

Kartorna är camping och / eller för små överlag, spelar aktivt mw mp hc och många matcher är det jag och kanske en eller två till som rör sig, resten sitter och trycker.
BO serien har ofta ganska små maps men med undantag för nuke s(om är värst av dem men bättre än shoot the ship iaf) , så är kartorna betydligt bättre och balanserade.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kartorna är camping och / eller för små överlag, spelar aktivt mw mp hc och många matcher är det jag och kanske en eller två till som rör sig, resten sitter och trycker.
BO serien har ofta ganska små maps men med undantag för nuke s(om är värst av dem men bättre än shoot the ship iaf) , så är kartorna betydligt bättre och balanserade.

Jag kör också multiplayer deathmatch, dock 10 vs 10 och där är det bra fart på folk och inte så mycket camping i min mening.

Permalänk
Medlem

Hypar inte, MW 2019 skulle ju vara så bra men blev helt besviken efter att inte ha spelat cod sen MW2. Grafiken är ju skit I MP men grym I SP.
Dom får allt göra ett bättre job med detta innan jag höjer ögonbrynen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Hypar inte, MW 2019 skulle ju vara så bra men blev helt besviken efter att inte ha spelat cod sen MW2. Grafiken är ju skit I MP men grym I SP.
Dom får allt göra ett bättre job med detta innan jag höjer ögonbrynen.

Ja, jag ställer mig lite frågande till settingen de valt också "cold war" vilka reella konflikter var det under cold war, som de skriver i Swecklocker artikeln "eran för spioneri" etc känner inte att det passar in på ett CoD riktigt.

Edit : googlade frågan nu och hittade https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_related_to_th...

Visst det finns väll ett par men vet inte ändå om jag gillart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Ja, jag ställer mig lite frågande till settingen de valt också "cold war" vilka reella konflikter var det under cold war, som de skriver i Swecklocker artikeln "eran för spioneri" etc känner inte att det passar in på ett CoD riktigt.

Edit : googlade frågan nu och hittade https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_related_to_th...

Visst det finns väll ett par men vet inte ändå om jag gillart.

Finns hur många konflikter som helst under kalla kriget. https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conflicts_related_to_...

Korea, Vietnam och Afghanistan är väl några av de större och mer välkända.

Permalänk
Medlem

Skiter i vad det är om, bara det är en bra SP del är jag nöjd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det är minst 300GB stort annars är det ju objektivt sämre än förre årets upplaga.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv

Haha den där var klockren!

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra i spelet, sitta och titta på satellitbilder i 47 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad ska man göra i spelet, sitta och titta på satellitbilder i 47 timmar?

Varför skulle man göra det?

Permalänk
Medlem

kan bli coolt dom har ju även sagt att de ska implementera saker i Warzone ifrån kommande COD titlar! Kan bli lite ball med vapen/fordon från kalla kriget in i warzone!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Inaktiv

Har alltid gillat Blackops mer än Modern Warfare så jag väntar med iver.

Edit: Tycker dock det är synd att de måste basera spel på verkliga krig. Det har förstört så många spel redan imo.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Black Ops sedan första Black Ops och ser inte direkt fram emot något nytt Black Ops. Hoppas bara att övergången till detta inte helt förstör för Warzone, hur de nu har tänkt att det ska fortsätta. Första Black Ops har jag väl ett par hundra timmar i. Ett fantastiskt spel med aktiva spelare fortfarande (på Steam).

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Såja, dags att lägga foliehattarna åt sidan och diskutera spel.
Konspirationsteorier och annat passar bättre på andra forum

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nice!
Älskade Black Ops!
Hoppas detta blir toppen!

Permalänk
Medlem

Skulle föredragit ett MW-year-2 innan ett helt nytt CoD spel då den har varit det bästa CoD spelet sedan MW2, men oh well. Hoppas den blir lika bra som Black Ops 1 var för det skulle betyda att CoD äntligen har hittat sitt magi igen.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

𝙲𝚊𝚕𝚕 𝚘𝚏 𝙳𝚞𝚝𝚢®: 𝙱𝚕𝚊𝚌𝚔 𝙾𝚙𝚜 𝙲𝚘𝚕𝚍 𝚆𝚊𝚛 - 𝚁𝚎𝚟𝚎𝚊𝚕 𝚃𝚛𝚊𝚒𝚕𝚎𝚛

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv

Förhandsbokade spelet nu och ska få Beta tillgång