Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Comviq har inte enbart chatt. De har haft telefonkundtjänst i många år. Telefonnummer: 0772212121

Antingen har jag missat det helt eller så är det för nytt för mig. Tack bra att veta

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Konstigt att Budbee aldrig återkopplar i den här tråden längre! De reggade ju ett konto i början av den här tråden men har sedan efter att ha blivit verifierade aldrig skrivit nått här. Konstigt!

Varför skulle de fortsätta skriva i den här tråden?

De löste ärendet med TS, eller tycker du de borde argumentera med vad folk påstår, likt en viss datorfirma gjort här?

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Antingen har jag missat det helt eller så är det för nytt för mig. Tack bra att veta

Du måste missat det, de har haft det i typ minst 5 år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Musikälskare

Lite hit eller miss för min del, kan jag välja något annat fraktsätt så gör jag det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan ju tillägga att vissa Budbee-bud är - i brist på ett bättre ord - smått dumma i huvudet.

En gång fick jag en leverans av ett gäng ramar med glas i. Valde att de skulle lämna paketet utanför dörren (pga Corona osv osv). Vad gjorde budet? Ställde den smala kartongen MOT ytterdörren (bor i lägenhet)! Försökte öppna så försiktigt som möjligt och hinna ta emot, men givetvis ramlade allt i golvet med en smäll som ekade i hela huset. Glaset höll, men det var nog bara tur. Fattar inte hur de tänker ibland.

Kudos till Inet som bjussar på frakten även för Postnords hemleverans! <3 De är inte heller ofelbara, men min erfarenhet är att det är grymt mycket högre kvalitet där.

Permalänk
Medlem

Budbee är otroligt opålitliga och jag kommer att göra allt jag kan för att undvika dem. Känner också flera med samma dåliga erfarenheter.

Slarvar bort paket, avbokar leveranser, gång på gång.

Håller mycket låga priser och får på så sätt kunder, men jag hoppas deras usla service sänker dem.

Välj annat alternativ om ni kan.

Permalänk
Medlem

Vissa anställda orkar inte bära utan ringer och säger att man får komma ut och hjälpa till att bära.
Klagade och det blev "hus i helvete" hos Budbee.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Det där lät ju inte bra. För egen del har dock budbee leveranser fungerat klanderfritt. Bor i lägenhet men har inte varit några problem med portkoder eller så utan det har kommit ett bud och ringt på dörren inom utsatt tid.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag flyttar ut tråden till konsumenträttsforumet eftersom diskussionen övergått till generella erfarenheter av transportföretaget Budbee.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Företaget byter leveranstid till en som inte fungerar utan att meddela mer än ett sms när det är 2 timmar kvar. Efter kontakt med kundtjänst via chatt, där dom tar mellan 5-10 minuter mellan svaren (gissar att 1 person som ska svara alla chattar) så går det inte att få ihop en tid som fungerar och de kan inte leverera paketet överhuvudtaget.

Kommer göra allt jag kan för att inte använda detta företag i framtiden.

Permalänk
Medlem

Fick precis samma meddelande från Budbee, komiskt företag :D!

Hej, tyvärr har din leverans från POWER blivit avbokad då varorna felsorterades på terminalen. Vi ber om ursäkt för detta. Vi återkommer inom kort med ett nytt leveransdatum. / Budbee

När jag går in på Budbees hemsida står det följande:
Dina varor har blivit felsorterade så din leverans från POWER har blivit avbokad
Vi ber om ursäkt för detta och återkommer med en ny leveransdag

Undrar vad det här företaget håller på med?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fick precis samma meddelande från Budbee, komiskt företag :D!

Hej, tyvärr har din leverans från POWER blivit avbokad då varorna felsorterades på terminalen. Vi ber om ursäkt för detta. Vi återkommer inom kort med ett nytt leveransdatum. / Budbee

När jag går in på Budbees hemsida står det följande:
Dina varor har blivit felsorterade så din leverans från POWER har blivit avbokad
Vi ber om ursäkt för detta och återkommer med en ny leveransdag

Undrar vad det här företaget håller på med?

De har sorterat fel så du får en senare leverans. Vad är det konstiga? Misstag är tråkigt men sker ibland.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

De har sorterat fel så du får en senare leverans. Vad är det konstiga? Misstag är tråkigt men sker ibland.

Det konstiga är att det verkar vara ett återkommande problem med just det här företaget, har aldrig hänt mig med Postnord t ex eller UPS.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Komedin fortsätter, nu fick jag följande meddelande på SMS:

"Hej,

Din leverans från power har blivit avbokad då kollit överskrider den storleksbegränsning som Budbee har. power är informerade om detta och kommer kontakta dig för att ordna en ny leverans.

Vi ber om ursäkt för förseningen och de eventuella besvär detta orsakar dig.

Hoppas du får en trevlig kväll /Budbee"

En timme tidigare var paket på väg som vanligt och skulle levereras nu på söndag av Budbee..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Använt BudBee nu runt 10 gånger och två av gångerna har paketen blivit felsorterade och syns aldrig till igen. Antagligen blir dom stulna av företagets anställda någonstans påvägen.

Första paketet var kläder från Brothers till ett värde av runt 7000kr, tog 3 veckor sedan gav Brothers upp och makulerade fakturan.

Nu detta paketet är från Webhallen med en PS4 kontroll och ett spel, värde runt 1200kr, varit borta i över en vecka nu och BudBee svarar inte men Webhallen har inte riktigt gett upp ännu. Jag gjorde så att jag gick och köpte samma grejer från Mediamarkt istället, lite dyrare men då slipper jag åtminstone vänta på att Webhallen ska makulera fakturan.

Ska undvika Budbee i fortsättningen, tyvärr. För jag tycker tanken och smidigheten med hemleverans är väldigt god.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd

Jag beställde hem en hel dator förra veckan i onsdags av inet.

Fredag morgon får jag SMS av Budbee att detta ska levereras ikväll. Fan vad fint tänker jag, så jag ser till att vara hemma hela kvällen samt ha lördagen oplanerad för att kunna ihop datorn och sedan sälja min gamla dator till en här på SweC som var intresserad.

22:00 är det 3 stopp och 15 min kvar tills jag ska få mina paket. Då får jag SMS om att de har ställt in leverans pga förseningar. Så jag får alltså vänta tills måndag (idag). Budbee är som grodor utan ben.

Ikväll ska jag såklart spela padel mellan 17-18 också, och levaransen är mellan 17-20. Inte fan tänker jag betala 39 x 4 (så många paket) kr för att få det mellan 19-20. Nej, postnord må få mycket skit men jag har faktiskt aldrig haft problem med dem. Men har hört mycket skit om Budbee..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Inte fan tänker jag betala 39 x 4 (så många paket) kr för att få det mellan 19-20.

Om Budbee tar ut en avgift av dig på 39 kr per försändelse för att ändra leveranstiden från tidig kväll till sen kväll, är det då inte rimligt att du tar ut en avgift av Budbee på 39 kr per försändelse för att ändra leveransen från fredag kväll till måndag kväll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kommenterande 2:

Om Budbee tar ut en avgift av dig på 39 kr per försändelse för att ändra leveranstiden från tidig kväll till sen kväll, är det då inte rimligt att du tar ut en avgift av Budbee på 39 kr per försändelse för att ändra leveransen från fredag kväll till måndag kväll?

Jo, jag tror jag har svårt att få igenom det men kanske ska testa skicka en faktura ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Instämmer i kritiken mot Budbee. De lyckades slarva bort tjejens paket från Nordicfeel. Aldrig haft problem med PostNord däremot.

Permalänk
Medlem

Undrar förresten hur många recensioner företaget själva har skrivit här (där vem som helst kan lämna recension): https://se.trustpilot.com/review/www.budbee.com

...till skillnad från Reco där bara faktiska kunder kan lämna recension: https://www.reco.se/budbee-ab

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

Undrar förresten hur många recensioner företaget själva har skrivit här (där vem som helst kan lämna recension): https://se.trustpilot.com/review/www.budbee.com

...till skillnad från Reco där bara faktiska kunder kan lämna recension: https://www.reco.se/budbee-ab

Ah fyfan.

Ja det där luktar ju köpt/fejk

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har beställt flera saker från Inet och alltid fått snabb leverans (dagen efter) via posten. Nu ville jag ha hemleverans och tog Budbee.
Fick svar från Inet att min vara "kommit bort på vägen". Ytterst tveksam till om jag kommer välja Budbee till min nästa leverans...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det min tur att råka ut för Budbees "leverans". Aldrig haft problem med Budbee tidigare, utgick därför från att det heller inte skulle bli problem denna gång. Ikväll skrev Budbee att mitt paket skulle komma om "några minuter". Vad bra, tänkte jag.

Men, efter att några minuter passerat får jag ett SMS där det står "Åh nej! Vi kunde inte leverera dina varor från Inet. Boka ny leverans och se över din information". Jag följer länken och ser till min förvåning att chauffören dragit en lögn om att man skulle ha ringt mig två gånger. Inga missade samtal och mitt mobilnummer stämde, likaså min leveransinformation i övrigt.

Efter lite snabbt letande efter kontaktvägar till Budbee blir jag snabbt varse att jag inte är ensam om detta problem. Varför gnäller jag? Jo, för att butiker som jag ändå tar på allvar anlitar dessa klåpare. Att det blir fel kan jag ta, men att ljuga för att jag aldrig kommer välja Budbee igen

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett paket på vift men dras med problemet att deras chaufförer, likaså BEST kör som ena jädra svin i bostadsområdet. Finns inte tillstymmelse till respekt för gällande trafikregler. Gågator är ju en klassiker där det kan gå uppemot 50 knyck ibland...

Permalänk

Riktigt skitföretag enligt mina erfarenheter. Beställde ett presentkort av ett företag i början av december som jag hoppades få till den 17:e eftersom det var tänkt som födelsedagspresent. Ganska snabbt fick jag information om att paketet skulle levereras med Budbee. Jag lämnade samtliga uppgifter som de behövde för att kunna leverera paketet och den 14/12 fick jag besked att paketet skulle levereras mellan 17.00 och 20.00 den 15/12.

Klockan 20.10 får jag en uppdatering om att paketet inte kommer att levereras i och med att man hade felsorterat det. Satte mig då i kön till chatten och blev sittandes i 1,5 timme innan jag fick som det kändes ett automatsvar att paket kommer att planeras om och levereras framöver. Meddelande avslutades med God Jul och chatten avslutades. Återigen fick jag sätta mig i kö med frågan om paketet kommer hinna levereras innan den 17:e eller kanske åtminstone till jul, men svaret blev att det inte kunde garantera detta.

Där föll allt pladask eftersom paketet var tänkt till födelsedagspresent. Kontaktade företaget som jag köpte presentkortet av och de makulerade ordern och betalade tillbaka pengarna som tur var. Fick åka och inhandla andra saker istället.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har aldrig haft ett paket på vift men dras med problemet att deras chaufförer, likaså BEST kör som ena jädra svin i bostadsområdet. Finns inte tillstymmelse till respekt för gällande trafikregler. Gågator är ju en klassiker där det kan gå uppemot 50 knyck ibland...

Jag har samma problem. Leveranser går utmärkt men chaufförerna kör som galningar på trånga gångar i barnområde så jag kan inte längre välja detta alternativ. Det kommer snart att smälla, tyvärr. Helt otroligt hur pass många vuxna människor det finns som saknar omdöme.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Men, efter att några minuter passerat får jag ett SMS där det står "Åh nej! Vi kunde inte leverera dina varor från Inet. Boka ny leverans och se över din information". Jag följer länken och ser till min förvåning att chauffören dragit en lögn om att man skulle ha ringt mig två gånger. Inga missade samtal och mitt mobilnummer stämde, likaså min leveransinformation i övrigt.

Det där att det ringts samtal till din telefon är väl en personuppgift? Kontakta i så fall personuppgiftsansvarig på Budbee och begär att personuppgiften rättas i enlighet med artikel 16 i GDPR. Om de vägrar, klagar du till Datainspektionen. Det är bra att göra det svettigt för företagen om de ljuger inför kunderna.

Permalänk

Inte haft jättebekymmer ännu och det är trots allt julhets nu så lite försening får man räkna med. Men lite sur blir jag när folk som fått sina grafikkort skickade samtidigt som mig igår redan har fått dem via postnord, medan jag som valde "expressfrakt" med budbee fortfarande väntar på mitt. Igår 14:00 skickades det från komplett. Idag vid 18-tiden har paketet inte ens lämnat Stockholm än. Och jag som ändå betalade extra för detta. Klagade i chatten och killen bara stängde ner vår diskussion utan att svara Kommer undvika detta skitföretaget som pesten framöver.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Det där att det ringts samtal till din telefon är väl en personuppgift? Kontakta i så fall personuppgiftsansvarig på Budbee och begär att personuppgiften rättas i enlighet med artikel 16 i GDPR. Om de vägrar, klagar du till Datainspektionen. Det är bra att göra det svettigt för företagen om de ljuger inför kunderna.

Helt idiotiskt onödigt att dra in GDPR i detta. Det kommer inte leda någonstans än att dra onödiga resurser, Datainspektionen skulle inte ta i en sån här grej med tång ens, dom skulle bara lägga ner ärendet, men det är klart några skattekronor skulle ju gå upp i rök. Folk som ska hålla på att "straffa" företag med hjälp av GDPR har jag NOLL respekt för.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Jahopp en liten uppdatering. Mitt kort har nu legat 48 timmar i Malmö. Totalt orimligt att det inte rört sig på två dygn, så har man mage att kalla det expressfrakt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)