Uppdatera IPAD - Hur gör jag??

Permalänk
Medlem

Uppdatera IPAD - Hur gör jag??

Hej

Jag använder inte Ipad i vanliga fall, utan bara min egna för att styra XBMC etc.
Men nu har jag en till hemma som jag inte kan komma in på.
Den är helt återställd, men när jag startar den så säger den att jag inte har senaste uppdateringen.
Jag kan inte uppdatera den, då jag inte kommer in i den, så ett moment 22.

Jag har suttit i Applesupporten nu i 78 min och orkar faan inte vänta längre.

Hur kan jag uppdatera Ipaden, så jag kan starta den????
En Novis på Apple produkter :=)

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Zyces:

Hej

Jag använder inte Ipad i vanliga fall, utan bara min egna för att styra XBMC etc.
Men nu har jag en till hemma som jag inte kan komma in på.
Den är helt återställd, men när jag startar den så säger den att jag inte har senaste uppdateringen.
Jag kan inte uppdatera den, då jag inte kommer in i den, så ett moment 22.

Jag har suttit i Applesupporten nu i 78 min och orkar faan inte vänta längre.

Hur kan jag uppdatera Ipaden, så jag kan starta den????
En Novis på Apple produkter :=)

Kan du förtydliga lite tror du?

Du har alltså fabriksåterställt ipaden, vad händer när du går in i inställningar och trycker på "programuppdatering"? Säger den att den har en uppdatering att installera då? Och så fall, vad händer om du trycker "installera nu" och låter den tugga?

Eller är det när du startar upp den efter en fabriksåterställning som du får upp ett meddelande om att du inte har senaste versionen? Vad exakt står det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Koppla den till iTunes på din dator, då går det att lösa det mesta

Permalänk
Medlem

Det hela låter väldigt konsigt.

Du har en iPad som är helt återställd, men du kommer inte in i den?
Det är inte så att den är låst till ägaren som måste låsa upp den med sitt Apple ID?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av reverend benny:

Det hela låter väldigt konsigt.

Du har en iPad som är helt återställd, men du kommer inte in i den?
Det är inte så att den är låst till ägaren som måste låsa upp den med sitt Apple ID?

Värd tanke, men jag tror inte IT-chefen för Netto sitter med tjålad ipad direkt

Edit: oops jobbar inte där längre, sorry Zyces

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Koppla till iTunes. Men förstår inte heller riktigt, om den behöver uppdateras så finns det ju en knapp för det som du kan trycka på? 🤔

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Koppla med kabel till en dator med itunes installerat.
Håll in strömknapp+hemknapp tills den startar om
till DFU-läge. Efter en stund kommer Itunes säga att en ipad i behov av återställning har upptäckts. Välj att Återskapa.

Senaste firmware kommer nu att laddas ner och installeras.

All personlig information på plattan försvinner.
Du kan prova att välja Uppdatera istället om du vill slippa det, men återskapa är säkraste sättet som alltid fungerar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Värd tanke, men jag tror inte IT-chefen för Netto sitter med tjålad ipad direkt

Edit: oops jobbar inte där längre, sorry Zyces

OM nu personen jobbar med IT (och du verkar känna personen) så bör ju personen vara bekant med att söka lösningar via Google osv.

Permalänk
Medlem

Jag hittade inte någon lösning på Google.
Och om ni undrar så har den kommit in av en användare, och ska ut till en ny användare, men jag kan inte skicka ut den om den inte går att starta. Men det spelar ingen roll längre, då det är fixat nu.

Men efter nästan 1 timme i kö hos Applesupporten, så löste de saken åt mig.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch