Gasar ni mer när ni lyssnar på viss musik i bilen/mc?

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka olika. Min numera hädangångna Californiavita Volvo Amazon, med 90hk B20-motor, är den roligaste bilen jag kört. Har inte kört så många värstingbilar, men en släkting hade en trimmad 4-hjulsdriven Toyota Celica som gjorde 250 och gick som ett skott. <Gäsp> att köra.

Men som sagt, Motörhead i Amazonen, det gav lite extra fart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man får ju inte använda tutan till sånt.

Well, du får inte köra onödigt aggressivt heller, och ska dessutom hålla korrekt avstånd till framförvarande bil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Var har jag sagt att att mitt "motto" är lika med att jag flänger runt som en idiot?
Jag har väldigt sällan så bråttom att körkortet ens är i fara och har inte fått en fortkörningsbot på 35 år.
Är kompisgänget ute och kör så håller vi oss alltid på kurviga vägar och ligger man 10-20km/h över då går det nästan för snabbt.
Att ligga i 300km/h på autobahn ger mig absolut noll och intet.

På bandagar eller körning på inhägnad mark då hade jag inte sagt nej till 100hp till.

På inhängnad mark är det farligt att köra100km/ h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

På inhängnad mark är det farligt att köra100km/ h.

Ett försök att vara lustig, eller så kanske jag inte var tydlig nog vad jag menade med inhägnad mark...
Klart, det kan vara livsfarligt om man håller 15km/h när man kör utför en stup.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av smygolf:

Ett försök att vara lustig, eller så kanske jag inte var tydlig nog vad jag menade med inhägnad mark...
Klart, det kan vara livsfarligt om man håller 15km/h när man kör utför en stup.

Det är nog lugnt om du fortsätter i 15km/h i stället för att öka farten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nog lugnt om du fortsätter i 15km/h i stället för att öka farten...

Nä för fan, jag tar cykeln istället.

Permalänk
Medlem

Flera bra exempel på låtar har nämnts, men ni har missat:

Själv har jag svårt med hastighetsgränsen på landsväg och motorväg oavsett vad jag lyssnar på, tycker det är lättare att vara skötsam i samhällen och städer. Över lag ju mer trafik, desto lugnare kör jag.