Asus avtäcker Zenfone 7 och Zenfone 7 Pro

Permalänk
Melding Plague

Asus avtäcker Zenfone 7 och Zenfone 7 Pro

Telefonerna fortsätter i föregångarnas spår med rejäla batterier och kameror som motoriskt växlar mellan bakre och främre läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pro -> mer lagring?

Sen när är det tillräckligt för den stämpeln?
Inte större skärm, inte mer ram, inte bättre processor, inte... jag förstår inte

Permalänk
Medlem

Trevligt, kör på Asus Zen5z, mycket nöjd fortfarande. Men kanske dags för en uppgradering.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Pro -> mer lagring?

Sen när är det tillräckligt för den stämpeln?
Inte större skärm, inte mer ram, inte bättre processor, inte... jag förstår inte

Jo, bättre processor (865 Plus istället för vanliga). Mer lagring samt OIS på main kameran också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Jo, bättre processor (865 Plus istället för vanliga). Mer lagring samt OIS på main kameran också.

Jag menade bara att det var väldigt klent för en ’pro’ moniker... kanske om det iaf hade varit 120hz (de kan ju med rogphone) eller högre upplösning, eller större skärm eller mer batteri, eller....

Väldigt klent

Permalänk
Medlem

Hur gör man ett skal till en mobil där kameran går att rotera från baksidan till framsidan?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Hur gör man ett skal till en mobil där kameran går att rotera från baksidan till framsidan?

Borde väl bara gå att ha ett hål där kameran är? Hela kameran flippas inte utan fälls bara upp när man har den på framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Hur gör man ett skal till en mobil där kameran går att rotera från baksidan till framsidan?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Borde väl bara gå att ha ett hål där kameran är? Hela kameran flippas inte utan fälls bara upp när man har den på framsidan.

Jag skyller på febern...

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

230 gram. Vilka är de människor som tycker om att köpa tegelklossar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag skyller på febern...

Febern hos någon i designteamet ja! Minst skydd där det behövs

Permalänk
Medlem

Fan vilken jävla musik...

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

230 gram. Vilka är de människor som tycker om att köpa tegelklossar?

Själv har jag aldrig förstått var alla dessa klena människor är där 230GRAM är ett problem. Hellre lite tyngd så man vet att man faktiskt håller i något än att det fladdrar iväg i vinden när det blåser lite.

Permalänk
Medlem

@Anthraxious: Om din lur fladdrar iväg för att det blåster lite så behöver du nog gå mer på gymmet, inte mindre

Permalänk

Helt okej mobil som jag skulle kunna köpa om jag inte för några månader sedan redan hade köpt en ny mobil.

Skrivet av Anthraxious:

Själv har jag aldrig förstått var alla dessa klena människor är där 230GRAM är ett problem. Hellre lite tyngd så man vet att man faktiskt håller i något än att det fladdrar iväg i vinden när det blåser lite.

Ja alltid denna klagande att de flesta telefoner görs år riktiga män och kvinnor.

Skämt åsido så görs det produkter åt olika grupper, där marknaden styr utbudet. Och det är svårt att få upp stora försäljningsvolymer med dyra små mobiler, där även Apple har valt att gå upp i storlek. Nu har dock det kommit mindre vikbara samt telefoner med esim. Där man med mobilen kan skippa mobilen helt och det blir riktigt smidigt.

Permalänk
Medlem

Hur är Asus med uppdateringar på sina mobiler nu för tiden?

Om inte mitt minne sviker mig var dom rätt dåliga på att uppdatera sina mobiler för typ 4-5 år sedan.

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

En riktigt trevlig funktion dessa har (som många nyhets-sidor ofta förbiser) är att du kan begränsa hur laddningen sker. Du kan både begränsa hur mycket batteriet laddas (t ex max 80%), men även också hur snabbt det sker (dvs begränsa snabbladdningen). Mig veterligen den första tillverkaren som implementerat denna funktionen och det borde innebära längre livstid för batteriets del.

Permalänk
Skrivet av Anthraxious:

Själv har jag aldrig förstått var alla dessa klena människor är där 230GRAM är ett problem. Hellre lite tyngd så man vet att man faktiskt håller i något än att det fladdrar iväg i vinden när det blåser lite.

Min första touchmobil var en Motorola A920 år 2003.
Den vägde 212 gram.
Hade inte världens största ben, men kan ju säga att fickorna slets ganska snabbt, samt att rörlighet i vissa fall påverkades. Måhända att dagens tungviktare har bättre form, och ej belastar på samma vis.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Efter att ha känt lite på Zenfone 6 så gillar jag ändå deras kameralösning, personligen skulle jag dock aldrig överväga en telefon utan någon form av IP-klassning (eller motsvarande).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ugh jag fattar inte varför telefoner fortsätter släppas med IMX686 när IMX689 är överlägsen. Skulle inte förvåna mig om det är mindre än $10 extra i produktionskostnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lastninja:

Min första touchmobil var en Motorola A920 år 2003.
Den vägde 212 gram.
Hade inte världens största ben, men kan ju säga att fickorna slets ganska snabbt, samt att rörlighet i vissa fall påverkades. Måhända att dagens tungviktare har bättre form, och ej belastar på samma vis.

Jag kan absolut förstå storlek och utformande, men vikten lär inte vara det avgörande här. Du kan säkerligen ha tyngre saker i fickorna som inte är kantiga och inte få samma förslitningar, eller vice versa.

Permalänk
Medlem

För min nästa lur har jag tre saker jag värderar högst.

Full skärm utan en massa hål o vad för skit nu vissa kör med. Stereohögtalare fram. Dvs önska ett kan jag kompromissa lite på om jag får önska två. Men brukar gå ha högtalare precis i skarven så borde inte vara ett problem. Sist är fingeravtrycksläsare under skärmen.

Vet inte om denna heliga trio finns någon stans. Kan ha missat det. Om någon läser detta och vet om en sån lur existerar tar jag mer än gärna emot tips. Måste inte vara flaggskepp. Det tyngsta jag har mobilen till är Youtube ändå.

Nuvarande Xperia XZs, tre år gammal, fungerar utmärkt än. Men om ngt händer med den är det bra att ha alternativ redo liksom. Eller om det nu finns ngn bra lur som uppfyller kraven är jag ev villig att rentav byta ändå.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: ROG Phone 3. Rätt ful dock och lite bezels uppe och nere. Men fett batteri och mycket krut på högtalarna, så borde funka väldigt bra för Youtube.

https://www.inet.se/produkt/2000582/asus-rog-phone-3-strix-ed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@Zemlan: ROG Phone 3. Rätt ful dock och lite bezels uppe och nere. Men fett batteri och mycket krut på högtalarna, så borde funka väldigt bra för Youtube.

https://www.inet.se/produkt/2000582/asus-rog-phone-3-strix-ed...

Ahhh, tackar för tipset! Helt missat denna! Ska helt klart ha denna i åtanke. Köpa i vår eller ngt kanske ev vore ngt, när priset gått ner en aning

Dessa mindre bezels är helt ok eftersom det är stereo. Massivt batteri också är ett stort plus utöver det andra.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

En riktigt trevlig funktion dessa har (som många nyhets-sidor ofta förbiser) är att du kan begränsa hur laddningen sker. Du kan både begränsa hur mycket batteriet laddas (t ex max 80%), men även också hur snabbt det sker (dvs begränsa snabbladdningen). Mig veterligen den första tillverkaren som implementerat denna funktionen och det borde innebära längre livstid för batteriets del.

IOS har oxo en liknande funktion.

https://support.apple.com/en-us/HT210512

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Där ser man! Hade ingen koll på detta. Får hoppas det är en funktion som lanseras av fler tillverkare framöver. Det borde ju kunna förlänga livstiden på batteriet om man som användare använder det korrekt.

Permalänk

Kommer förmodligen blir dyr....
Poco F2 Pro är betydligt prisvärdare, i princip identisk plus att man får 3,5 ingång och mindre yta runt telefonen samt lättare.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10220&idPhone2...

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av theailer:

Stämmer, har sett det fungera en gång Tänk om man kunde koppla det till väckarklockan, där jag redan berättar för telefonen när jag planerar att vakna. Men det är väl roligare att kunna marknadsföra AI än att det faktiskt fungerar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Min första touchmobil var en Motorola A920 år 2003.
Den vägde 212 gram.
Hade inte världens största ben, men kan ju säga att fickorna slets ganska snabbt, samt att rörlighet i vissa fall påverkades. Måhända att dagens tungviktare har bättre form, och ej belastar på samma vis.

Jag tror inte det är tyngden som orsakar slitage på fickorna utan trycket och friktionen som uppstår mellan mobilen och tyget när du går/böjer benet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD