Växla mellan SSD och gammal hårddisk?

Permalänk

Växla mellan SSD och gammal hårddisk?

Hejsan,
På min stationära dator är det bytt till samsung SSD och nu undrar jag om det går att växla mellan denna och min gamla hårddisk utan problem?
/Datanovis

Permalänk

Hejsan. Vad menar du med att växla emellan dem? Skulle du vilja kopiera över allt från din gamla hårddisk till din nya SSD? Eller använda båda samtidigt?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk

Jag menar att kunna använda båda samtidigt! Jag har några dokument som inte blev överförda till den nya SSD så jag undrar om det är möjligt att koppla in den gamla hårddisken igen för att kika på dem?

Permalänk

@MrMiyagi77: Ja absolut! Det är bara att koppla in den så ska den visas för dig på samma ställe där du hittar din SSD. Det ska inte vara några problem! Om du inte vet hur du ska koppla in den finns där instruktioner på Youtube som tydligt visar detta!

https://www.youtube.com/watch?v=f2kcJH8ASN8

Kolla igenom detta klipp !

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk

Men tack! Och det kan inte bli något strul med SSDn, Windows osv?

Permalänk
Medlem

Det ska inte lägga sig någon bot-fil på HDD om du kopplar in den i efterhand.
Det ska fungera bra:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

@MrMiyagi77: Nej då. Låt SSDn vara inkopplad. Finns Windows installerad på andra hårddisken? Det kan hända att datorn försöker starta från din gamla hårddisk, då får du in i BIOS och ändra detta men jag är ganska säker på att datorn kommer starta upp på din SSD som vanligt

Visa signatur

9600k gtx 1080