Spel till gammal laptop

Permalänk
Medlem

Spel till gammal laptop

Hej! Är sugen på att börja spela igen efter fem år ifrån spelandet men har bara en laptop som är lika gammal.
Vill inte köpa en dator för flera tusen för att sedan inse att det inte var för mig. Så täkte höra här om ni har några förslag på spel som man kan spela.

Datorn har en intel core i5 4210U @1.7GHz 2.4GHz med integrerade grafik

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av autoatom:

Hej! Är sugen på att börja spela igen efter fem år ifrån spelandet men har bara en laptop som är lika gammal.
Vill inte köpa en dator för flera tusen för att sedan inse att det inte var för mig. Så täkte höra här om ni har några förslag på spel som man kan spela.

Datorn har en intel core i5 4210U @1.7GHz 2.4GHz med integrerade grafik

Tacksam för alla svar

Hmm.. för dig kanske du ska testa lite olika "streaming av spe"l tex stadia.. tror du inte får ut så mycket spel glädje av den laptopen tyvär.. om man inte är ute efter riktig enkla spel.. 2d spel.

Tex Stadia kan fungera riktigt bra för vissa.. och sämre för andra.. beroende på internet uppkoppling mm..

Permalänk
Medlem

Har hittat ett spel som heter Track mania som jag tyckte var kul. Men skulle vara kul med fler.

Stadia vet jag inte så mycket om, ska kolla men behöver man fiber uppkoppling eller kan det funka på comhems adsl som jag tror jag har?

Permalänk
Medlem

@autoatom:

Vilka spel typer är du ute efter? Racing förstår jag, trackmania är riktigt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av autoatom:

Hej! Är sugen på att börja spela igen efter fem år ifrån spelandet men har bara en laptop som är lika gammal.
Vill inte köpa en dator för flera tusen för att sedan inse att det inte var för mig. Så täkte höra här om ni har några förslag på spel som man kan spela.

Datorn har en intel core i5 4210U @1.7GHz 2.4GHz med integrerade grafik

Tacksam för alla svar

Har en laptop med samma CPU, spelar mest WoW Classic och Red Alert 2 på den och flickvännen lirar lite The Sims 4

GRiD 2 är ett modernt racingspel som fungerar utmärkt på integrerad grafik, det är "intel optimerat"

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.