Stort internationellt tillslag skapar kaos bland piratkopieringsnätverk

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Man ska inte kunna hålla på o göra någon annans material tillgängligt för hela världen. Leder dessa gripanden (och dömanden) till att vi får fler o bättre filmer o serier så ser ja inget fel i det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Testpilot

En artikel på Sveriges radio idag säger att det gjorts tillslag på 14 platser i Sverige: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&arti...

Edit: Var visst inget nytt, bara att antalet saknades i vissa rapporteringar. DN hade med det redan den 26:e: https://www.dn.se/kultur/internationellt-tillslag-mot-filmpir...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

synliga frön som växer sig stora blir alltid klippta tillslut

Permalänk
Medlem

Mitt problem är inte bara, som andra sagt, hur polisens resurser blir prioriterade från andra viktigare brott, men även hur detta ofta går till. Vore intressant om några år att se hur många av de involverade i beslutsfattningen internationellt sett finner sig i nya, bekväma, och välbetalda positioner inom diverse mediabolag och antipirat-organisationer.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Vad mer "orkar" du inte betala för?

Haha, blev du sur eller?

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@dlq84: Det är uppgifter i domstolsdokument som anger att den här konstellationen varit aktiva sedan 2016, men olika inkarnationer kan säkert varit aktiva separat innan dess. Det verkar som att många grupper som är en del av The Scene startade under 2016, kan säkert vara därför det året anges som en startpunkt.

Scenen är från 90-talet. Sen finns det olika grupperingar på scenen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Menar du trasig som i fysiskt skadad eller att ni inte får låna ut den mer? Ifall det är det senare, auktionerar ni ut dem eller slänger ni dem bara?

Både och, fysiskt skadade eldas up. Böcker som inte blivit lånade på en 4 år säljs ibland i boklådor på bibban. Men det senare är olika på alla bibliotek

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Haha, blev du sur eller?

Nej, inte det minsta. Men jag är genuint nyfiken på om det finns andra saker du struntar i att betala för, för att du inte "orkar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ok, måste vara svårt att sätta tidpunkter då scenen förändras med tanke på hur dynamiskt den förändras över tid men nya medlemmar som lämnar och tillkommer löpande.

Ja de kommer å går folk hela tiden inom olika "befattningar" endel kör bara hårdvaran ned os å kryptering, en del sköter distribution och sen har vi dem som verkligen sitter å spelar in film å serier tex från US å dumpar här i EU innan EU släpp osv osv rippar skivor, en del knäcker kod osv.

Folk brukar hålla sig aktiva i typ 3 år sen tappar de sugen å någon annan yngre tar vid osv...

Been there done that..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@Krippa75: Nä, bara film och musik, faktiskt. Till och med spel köper jag. Alltid varit så, ända sedan jag upptäckte torrents.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Avstängd

,

Permalänk
Medlem

Ni som har synpunkter på polisens prioriteringar, tror ni att samtliga poliser arbetar med alla typer av brottslighet? Jag kan lova att man inte allokerat om poliser från att utreda gängrelaterade mord till detta, så fungerar det inte.

Permalänk
Medlem

@wuseman: Inget personligt, men det är skillnad på korrelation och kausalitet. (Ber dock om ursäkt för mitt tidigare svar, det var kanske lite väl vasst.)
Mängden foliehatt i ditt inlägg (inte minst mellan alla redigeringar) är så extrem att det blir svårt att få ut något av det alls.
Att du (mer i tidigare versioner) skuldbelägger allt från hela religiösa tillhörigheter till nationaliteter...

Vi kommer tillbaka till pudelns kärna - det är mycket omständigheter och indicier (som i vissa fall är tämligen luddiga) som du lägger fram, det i sig är inte bevis för allt från Rysslands skuld, till NWO, till korruption i varenda vrå.

Ta ett steg tillbaka, se vad som faktiskt är objektivt bevisbart, så kanske det kan bli lite mer intressant att diskutera.

Visa signatur