Enklaste sättet att lyckas med PCIe passthrough

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet att lyckas med PCIe passthrough

Hej!

Har gått i tankarna på att skapa en server som jag kan strömma spel från genom Parsec. Min tanke är att köra två GPU'er så att jag och min sambo har varsin maskin att strömma från. Tanken är att vi bara ska behöva ha våra laptops framme. Vi spelar inga tidskritiska spel, sambon spelar i princip bara the sims och anno, och jag spelar mest bara strategispel.

Jag har läst och kollat lite vids på youtube och har väll kommit fram till att det här med GPU passthrough till virtuella maskiner verkar vara ett helvete. Då till min fråga, vad är det enklast sättet idag att få till det? Vilken hypervisor löser det enklast? Vilken hårdvara är garanterad att fungera?

Permalänk
Medlem

Jag har bara erfarenhet av esxi (gratis), om moderkortet stödjer det så brukar de inte vara något problem.
Bäst är att använda serverhårdvara som ofta har bättre support från VM mjukvaran, brukar stå på deras hemsida vilka kort som stöds. Men serverhårdvara är oftast lite dyr och ibland sämre prestanda för spel så då får du söka och se vad andra har använt(men då bör du ha valt vilken VM du vill använda), några garantier finns dock inte.