The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Hype!!! 😁 RTX stöd med mera! Gratis upgrade för alla som äger spelet.

https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

En uppgraderad version av Witcher 3 ska komma till next gen konsoler och PC
https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

Ojojoj!

Ska bli underbart att köra igenom igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hype!!! 😁 RTX stöd med mera! Gratis upgrade för alla som äger spelet.

https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

Mycket trevligt! Och bra tajming, hade ändå tänkt att bygga en ny PC inför Cyberpunk

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hype!!! 😁 RTX stöd med mera! Gratis upgrade för alla som äger spelet.

https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

Trevligt! Blir intressant att se hur mycket det gör för PC-versionen, där det ju idag finns mängder av visuella moddar (högupplösta texturer, förändrad ljussättning, osv). Raytracing blir ju förstås nytt, men det är väl mycket en fråga om hur det implementeras om det faktiskt blir en viktig visuell förbättring. Oavsett detta blir det ju garanterat ett bra steg framåt för de nya konsolerna.

Just det här att det att alla som tidigare köpt spelet får den nya versionen gratis är ju helt i linje med hur de agerat vid tidigare nyutgåvor, så det är ju trevligt att de fortsätter så. Säkert viktigt för den image de vill bygga/upprätthålla också.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har inte haft något att spela på flera veckor och har funderat på om man skulle ta tag i witcher 3 igen, men nu ska jag nog vänta tills ny-versionen i stället. Fast det kanske krockar med Cyberpunk 2077?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har inte haft något att spela på flera veckor och har funderat på om man skulle ta tag i witcher 3 igen, men nu ska jag nog vänta tills ny-versionen i stället. Fast det kanske krockar med Cyberpunk 2077?

de sa på twitter 2021 i början någon gång, så man har nog tid köra igenom Cyberpunk innan

"We’re working on the next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt!

Developed to take advantage of the most powerful gaming hardware, the next-gen edition of the game will feature a range of visual and technical improvements — including ray tracing, HDR and faster loading times — across the base game, both expansions, and all extra content.

The next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt will release as a standalone purchase, as well as a free update for everyone who already owns the game."

https://twitter.com/Marcin360/status/1301847201568698368

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har inte haft något att spela på flera veckor och har funderat på om man skulle ta tag i witcher 3 igen, men nu ska jag nog vänta tills ny-versionen i stället. Fast det kanske krockar med Cyberpunk 2077?

Det verkar ju inte finnas något datum angivet för TW3-uppdateringen, bara att "det kommer en upphottad version för de nya konsolerna!".
Så... "okänt datum efter att nya Xbox och Playstation är ute" är hur jag tolkar den lilla informationen vi fick.

Så det verkar väl högst sannolikt att Cyberpunk släpps först eftersom det har ett datum i relativ närtid (gäller förstås att det inte skjuts upp ytterligare).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ny monitor idag, 1440p istället för 1080p.
Försökte dra upp Witcher till maxupplösning, men då föll det från stabila 60fps till typ 45fps.
Känns inte värt att dra ner massa kvalitet bara för att maxa upplösningen, så det får va som det är.

När jag är klar med expansionerna blir det Life Is Strange och Before the Storm, så där lär jag ju i alla fall få möjlighet att testa spela i 1440p

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

de sa på twitter 2021 i början någon gång, så man har nog tid köra igenom Cyberpunk innan

"We’re working on the next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt!

Developed to take advantage of the most powerful gaming hardware, the next-gen edition of the game will feature a range of visual and technical improvements — including ray tracing, HDR and faster loading times — across the base game, both expansions, and all extra content.

The next generation edition of The Witcher 3: Wild Hunt will release as a standalone purchase, as well as a free update for everyone who already owns the game."

https://twitter.com/Marcin360/status/1301847201568698368

Hade missat den delen. Men ja 2021 det är ju snart. Fast CP2077 först. Funderar på om man ska ta två dagar ledigt där... Är tyvärr borta hela lördagen är man annars hade haft tid att spela.

Hadde jag HDR på min skärm 🤔

Edit. Nope, ingen HDR.

Permalänk

Å fasen. Och igår funderade jag på om jag skulle börja spela igen. Där fick jag svaret.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Jag tror det får räcka med Witcher 3 här...en bit in på HOS - blev rätt många timmar ändå.

Vill inte spendera 100+ timmar till på en omöjlig orättvis fight, där man fightas i 10 min och sedan dör när man fått ner fienden i fråga till i bästa fall 1/3 (dvs säkert 5 minuter fight kvar)...
De flesta vet nog vilken fight, och tycker säkert den var asrolig, men inget för mig och jag spelade mer för storyn än för bossfighter.

Dold text
Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Ny monitor idag, 1440p istället för 1080p.
Försökte dra upp Witcher till maxupplösning, men då föll det från stabila 60fps till typ 45fps.
Känns inte värt att dra ner massa kvalitet bara för att maxa upplösningen, så det får va som det är.

När jag är klar med expansionerna blir det Life Is Strange och Before the Storm, så där lär jag ju i alla fall få möjlighet att testa spela i 1440p

Köp ettt 3080,ligger på stabila 120 fps i 1440p med allt maxat🤪🤠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hype!!! 😁 RTX stöd med mera! Gratis upgrade för alla som äger spelet.

https://thewitcher.com/en/news/32792/the-witcher-3-wild-hunt-...

Kommer ju vara omöjligt att driva in 4K utan DLSS.
Problem redan som det är.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Jag tror det får räcka med Witcher 3 här...en bit in på HOS - blev rätt många timmar ändå.

Vill inte spendera 100+ timmar till på en omöjlig orättvis fight, där man fightas i 10 min och sedan dör när man fått ner fienden i fråga till i bästa fall 1/3 (dvs säkert 5 minuter fight kvar)...
De flesta vet nog vilken fight, och tycker säkert den var asrolig, men inget för mig och jag spelade mer för storyn än för bossfighter.

Dold text

Ingen aning, men upplys mig gärna.
Vill inte minnas någon dylik fight på min genomspelning...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Jag tror det får räcka med Witcher 3 här...en bit in på HOS - blev rätt många timmar ändå.

Vill inte spendera 100+ timmar till på en omöjlig orättvis fight, där man fightas i 10 min och sedan dör när man fått ner fienden i fråga till i bästa fall 1/3 (dvs säkert 5 minuter fight kvar)...
De flesta vet nog vilken fight, och tycker säkert den var asrolig, men inget för mig och jag spelade mer för storyn än för bossfighter.

Dold text

Pratar du om Olgierd Von Everec? Killen som är odödlig? Om du hade problem med honom så listade du bara aldrig ut vad/hur du skulle slåss mot honom. Att bara dunka med svärdet fungerar inte om du inte vill slåss i 15-20 minuter

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Pratar du om Olgierd Von Everec? Killen som är odödlig? Om du hade problem med honom så listade du bara aldrig ut vad/hur du skulle slåss mot honom. Att bara dunka med svärdet fungerar inte om du inte vill slåss i 15-20 minuter

Dold text

Ja det var den fighten såklart!
Minns inte så noga min taktik, men jag försökte såklart mixa upp med allehanda signs (vilket jag tror han var rätt immun mot) då jag körde rätt signs-tung build överlag.
Försökte hålla avstånd och sen in med snabba hit-&-runs när han nån gång ibland var mottaglig för det.
Det var inte så kul att nöta om och om och om igen i alla fall, och jag gillade verkligen verkligen inte karaktärerna/storyn so far heller (jämfört med grundspelet), så jag gav upp där som sagt!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Avstängd

Har nyligen (några månader sen) spelat genom hela spelet förutom slutfighten då jag helt enkelt gav upp efter ett antal försök. Känns inte som det är värt att börja om nu på ett tag iallafall men kanske kan det vara något för framtiden. Lär väl få uppdateringen iallafall så det är alltid trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har nyligen (några månader sen) spelat genom hela spelet förutom slutfighten då jag helt enkelt gav upp efter ett antal försök. Känns inte som det är värt att börja om nu på ett tag iallafall men kanske kan det vara något för framtiden. Lär väl få uppdateringen iallafall så det är alltid trevligt.

varför gav du upp?

Permalänk
Medlem

Tog mig igenom hela spelet inkl expansion nyligen. Lätt den bästa spelupplevelsen för mig personligen hittills. Spelade med 1440p@60pfs vsync. Nästa gång jag spelar igenom det får det bli i 4K.

Kommer aldrig glömma när jag hörde denna sång i spelet första gången. Malukah's cover är lika fantastisk.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har nyligen (några månader sen) spelat genom hela spelet förutom slutfighten då jag helt enkelt gav upp efter ett antal försök. Känns inte som det är värt att börja om nu på ett tag iallafall men kanske kan det vara något för framtiden. Lär väl få uppdateringen iallafall så det är alltid trevligt.

Enemy scaling kan bugga ur ibland vid boss fights så det blir omöjligt att klara ifall du gav upp p.g.a det. Var tvungen att stänga av dit vid något enstaka tillfälle när jag spelade.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

varför gav du upp?

Det var nog bara att jag ledsnade och kände väl att jag kan leva utan slutscenen.

Skrivet av Spelaspel:

Enemy scaling kan bugga ur ibland vid boss fights så det blir omöjligt att klara ifall du gav upp p.g.a det. Var tvungen att stänga av dit vid något enstaka tillfälle när jag spelade.

Det var inga buggar alls utan var bara att jag inte orkade fortsätta. Kanske får man feeling en annan gång och kör slutfighten då.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det var nog bara att jag ledsnade och kände väl att jag kan leva utan slutscenen.

Det var inga buggar alls utan var bara att jag inte orkade fortsätta. Kanske får man feeling en annan gång och kör slutfighten då.

Nej! Då missade du ju vilken ending du fick

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Nej! Då missade du ju vilken ending du fick

Man kanske ska göra ett par försök till då och se vad som verkligen händer. Kanske kan det vara någon smaskig sexvideo också som man inte vill missa

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Man kanske ska göra ett par försök till då och se vad som verkligen händer. Kanske kan det vara någon smaskig sexvideo också som man inte vill missa

Hahah nej då får du spela HoS och B&W expansionerna. De är också att rekommendera om du inte kört dem än, väldigt bra gjorda är de, speciellt B&W lägger till Toussant som ny area med 30-40h story. Dessutom är det "riktiga" slutet av spelet efter Blood and Wine.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Hahah nej då får du spela HoS och B&W expansionerna. De är också att rekommendera om du inte kört dem än, väldigt bra gjorda är de, speciellt B&W lägger till Toussant som ny area med 30-40h story. Dessutom är det "riktiga" slutet av spelet efter Blood and Wine.

Givetvis så har jag spelat båda expansionerna så är vid slutfighten i Blood & Wine som jag ledsnade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Ja det var den fighten såklart!
Minns inte så noga min taktik, men jag försökte såklart mixa upp med allehanda signs (vilket jag tror han var rätt immun mot) då jag körde rätt signs-tung build överlag.
Försökte hålla avstånd och sen in med snabba hit-&-runs när han nån gång ibland var mottaglig för det.
Det var inte så kul att nöta om och om och om igen i alla fall, och jag gillade verkligen verkligen inte karaktärerna/storyn so far heller (jämfört med grundspelet), så jag gav upp där som sagt!

Det man måste göra mot honom är att attackera 3 gånger, varpå han kastar sand mot dig. Om du dodgar då så kommer han "ladda upp" en attack där han lyser rött. Smockar du till honom eller kastar eld så kommer du få in 3-4 slag som han inte skyddar mot alls.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Efter att ha bränt av 250 timmar i CP77 så var det dags att gå vidare. Skaffade RDR2 men var inte sugen på det, köpte W3 istället och efter ett par-tre timmar så känner jag att det var rätt val även om jag ännu inte kommit in i alla moves & functions ännu.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Efter att ha bränt av 250 timmar i CP77 så var det dags att gå vidare. Skaffade RDR2 men var inte sugen på det, köpte W3 istället och efter ett par-tre timmar så känner jag att det var rätt val även om jag ännu inte kommit in i alla moves & functions ännu.

på PC? kör du med mods?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

på PC? kör du med mods?

PC utan mods.
Funkar finfint med ett 3080 och 5600x i ultrawide.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

PC utan mods.
Funkar finfint med ett 3080 och 5600x i ultrawide.

Synd och skam att köra utan mods

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/5430?tab=description

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?tab=description

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.