Gigabyte 1080 TI Founders Edition

Permalänk
Medlem

Gigabyte 1080 TI Founders Edition

Hej säljer nu mitt Gigabyte 1080 TI Founders Edition då jag inte har användning för det längre.

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N108TD5X-B#kf

Det går klockrent och klarar alla spel utan några som helst svårigheter, det fungerar såklart och har använts under mild drivning på spel, dvs aldrig gått för varmt under användning.

Kartong till grafikkortet medföljer.

Bud startar från 3000kr

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill, när jag vill, eller inte alls.

Endast avhämtning gäller när tiden gått ur!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tyvärr får du nog sänka förväntningarna på priset. 3070 kommer kosta från 5625:- (finns redan priser på det i butik och hos Nvidia) och presterar omkring ett 2080Ti. Begagnade 2080Ti verkar gå runt 4-5000:- (upp till 6000:- med de dyrare kylarna) just nu. Men lycka till med försäljningen och hoppas du får ett bud du blir nöjd med.

Permalänk
Medlem

Kanske för en månad sedan, men ~3000 är nog ett rimligt pris för ett 1080ti idag

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Som sagt det är eran åsikt och väldigt onödigt att gå runt i folks annonser och förstöra dem för att ni tycker olika, jag kommer inte släppa det för 3000kr för att någon annan väljer att sälja det för 3000kr. Ingen välgörenhet här.

Väljer någon annan att sälja det för 3000kr så är det deras problem men det betyder inte att per automatik att andra ska behöva sänka det till deras nivå, jag vet vad detta kort är kapabelt till och det är definitivt värt 5000kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micho89:

Som sagt det är eran åsikt och väldigt onödigt att gå runt i folks annonser och förstöra dem för att ni tycker olika, jag kommer inte släppa det för 3000kr för att någon annan väljer att sälja det för 3000kr. Ingen välgörenhet här.

Väljer någon annan att sälja det för 3000kr så är det deras problem men det betyder inte att per automatik att andra ska behöva sänka det till deras nivå, jag vet vad detta kort är kapabelt till och det är definitivt värt 5000kr

Om man lägger till 600 kan man få en gpu myyyckeeet bättre zotac 3070 kolla på komplett

§1 /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Som sagt det är eran åsikt och väldigt onödigt att gå runt i folks annonser och förstöra dem för att ni tycker olika, jag kommer inte släppa det för 3000kr för att någon annan väljer att sälja det för 3000kr. Ingen välgörenhet här.

Väljer någon annan att sälja det för 3000kr så är det deras problem men det betyder inte att per automatik att andra ska behöva sänka det till deras nivå, jag vet vad detta kort är kapabelt till och det är definitivt värt 5000kr

Sälj det på tradera eller blocket då om du inte kan hantera legitim kritik på ditt pris, du kan nog få mer för det där.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag vill inflika att priskritik är tillåtet men då skall den vara saklig. Annonsören får sätta priset som önskas och huruvida det säljs eller inte, är en annan sak.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Kvarnis: Jag tål kritik men ni verkar ju inte tåla det tillbaka, uppenbarligen kan du se att jag svarar vänligt tillbaka.

Det är ett satt pris punkt och slut gillar ni inte det synd för er, era kommentarer ändrar inte det.

§1
Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Som min kollega påpekade är det fritt fram att sätta vilket pris man vill. Dessutom har det framförts tillräckligt med priskritik så nu är det nog dags att lämna den diskussionen därhän.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag öppnar med 2 500 kr för ditt kort TS.

Permalänk
Medlem

@Vzano: kanske dags för sweclockers att göra en liten nyhet om att man kan föra kritik men inte mobba annonsören - kanske till och med lägga en ny metadata tag som är synlig för köpare - ifall säljare tar emot bud eller inte - det bör få bort en hel del "blocket/tradera" snack från sweclockers annonser och hålla det hela lite renare, lite finare etc

Permalänk

om TS ändrar sig gällande priset höjer jag till 2600 + frakt

Permalänk
Medlem

5000sek för ett använt kort som är 4 år gammalt när det snart kommer ett kort betydligt bättre kort för nästan samma pris?! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Som sagt det är eran åsikt och väldigt onödigt att gå runt i folks annonser och förstöra dem för att ni tycker olika, jag kommer inte släppa det för 3000kr för att någon annan väljer att sälja det för 3000kr. Ingen välgörenhet här.

2700+frakt. Ingen välgörenhet här heller för folk som inbillar sig att de gör guds gärning genom att sälja en 1080Ti för 5000kr.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk

2800 + frakt

Permalänk
Avstängd

2850 + frskt

Permalänk

2900 + frakt

Permalänk

3000kr + frakt

Permalänk

3100 + frakt

Permalänk

3200 + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av screenlag:

3200 + frakt

det kommer endast vara avhämtning som jag markerat i annonsen också, kommer dock inte sälja det på minst 2-3 veckor, så ni får buda på under tiden, så får vi se vart det landar när tiden gått ut.

Permalänk

@micho89:

Jäklar, missade det! Då behöver jag dra mig ur om det bara är Örebro som gäller. Beklagar min ouppmärksamhet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Väljer någon annan att sälja det för 3000kr så är det deras problem men det betyder inte att per automatik att andra ska behöva sänka det till deras nivå, jag vet vad detta kort är kapabelt till och det är definitivt värt 5000kr

Du sätter givetvis ditt pris, men vad (med vetskapen om 3000-serien) som gör att ett 1080Ti är "värt" 5000kr?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Klart sämsta forumet att sälja saker, dom flesta tror att dom är experter och är allmänt otrevliga. sälj på tradera istället