The Witcher 3 får nyversion med grafiska förbättringar och ray tracing

Permalänk
Medlem

Får de också för sig att släppa en ny expansion, även fast de sagt att det inte finns tankar på det, så hade jag lätt köpt.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om moddarna när det sker sådana här uppdateringar.
Kan undra om det exempelvis blir mer högupplösta texturer?
Kul när någon har pulat hundra/tusentals timmar på ett texturpaket när det plötsligt blir utdaterat pga att den officiella utvecklaren är överambitiös. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

kommer bli ett häftigt Skyrim på Ps5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Om du räknar 3070 in mellanklass så kan nog det kanske klara Witcher 3 med dina kvar då ett 2080Ti får 138 FPS i 1440p utan RT enligt ett test jag såg. Syftar du alla spel så får du nog vänta 1-2 generationer.

mellan klass är upp till 3000kr och kanske lite runt det. jag kan ju säga att jag betalade inte nypris på mitt radeon7.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

mellan klass är upp till 3000kr och kanske lite runt det. jag kan ju säga att jag betalade inte nypris på mitt radeon7.

Mellanklass är inte ett pris. Men ska du ha den prestandan för 3000:- lär du få vänta.

Permalänk
Medlem

Snällt av dem. Hade inte lust att köpa igen när jag redan har till PC, PS4 och Switch.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Mellanklass är inte ett pris. Men ska du ha den prestandan för 3000:- lär du få vänta.

hur är mellanklass inte ett pris ? Det är priset mellan det sämsta och flagskeppet, vilket nu är ett 3080 som ska ha ett pris på ca 7000-8000kr.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Så detta är The Witcher 3 1.0? Kanske skulle ta att lira igenom det med ett 3090...
(gillade aldrig det grafiska när det kom, besviken som många andra)

Permalänk
Medlem

Trodde alla hade redan Witcher 3 med tanke då det har kostat typ 15 euro så att de uppdaterar spelet ytterligare är väldigt välkommet

Permalänk
Medlem

Gött! Fortfarande inte hunnit spela det. Köpte spelet för fyra år sedan

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

hur är mellanklass inte ett pris ? Det är priset mellan det sämsta och flagskeppet, vilket nu är ett 3080 som ska ha ett pris på ca 7000-8000kr.

Borde inte priset för mellanklassen ligga närmare säg 4500 - 5000 då det sämsta rimligtvis ligger en bra bit över 0kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

hur är mellanklass inte ett pris ? Det är priset mellan det sämsta och flagskeppet, vilket nu är ett 3080 som ska ha ett pris på ca 7000-8000kr.

Om det sämsta kostar 3000:- så skulle jag inte kalla det mellanklass, då är det ju den lägsta klassen du kan köpa. Sedan om 8000:- är högsta övre klassen (2080Ti och 3090 är I en klass för sig själva) , 1500:- är lägre klassen (billigaste 1650, och billigare är inbyggd grafik bättre val) , då ligger 3000:- närmare lägre klassen än mitten på 4750:-. Så vad som är mellanklass är relativt och inte ett fast prisspann.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Om det sämsta kostar 3000:- så skulle jag inte kalla det mellanklass, då är det ju den lägsta klassen du kan köpa. Sedan om 8000:- är högsta övre klassen (2080Ti och 3090 är I en klass för sig själva) , 1500:- är lägre klassen (billigaste 1650, och billigare är inbyggd grafik bättre val) , då ligger 3000:- närmare lägre klassen än mitten på 4750:-. Så vad som är mellanklass är relativt och inte ett fast prisspann.

Det är bara logiskt att ett budget kort ligger runt 500-1000kr. förstår inte hur ni kan börja vid 3000kr som budget kort, vissa av er måste ha mer pengar att slänga runt än vad som är hälsosamt.

botten korten är runt 1000kr toppen borde vara 5000kr mellan klass borde vara 2500kr.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hade funderat på att köra en new game plus och spela igenom alltihop igen, men jag kanske ska vänta lite. Har ingen brådska, så även om det tar nåt år så är det ok.

Exakt min tanke också.
Jag har dock precis avslutat (2 veckor sedan) min 4:e runda och letar lite anledningar för att faktiskt dra igenom det igen haha.

Nu får det nog bli ett RTX 3080 och sen är man ju good to go

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Det är bara logiskt att ett budget kort ligger runt 500-1000kr. förstår inte hur ni kan börja vid 3000kr som budget kort, vissa av er måste ha mer pengar att slänga runt än vad som är hälsosamt.

botten korten är runt 1000kr toppen borde vara 5000kr mellan klass borde vara 2500kr.

Du verkar förvirra verkligheten med vad du tycker. Sedan skrev jag inte att grafikkort börjar på 3000:-, jag skrev om de skulle göra det. Efter det så visade jag hur ditt påstående inte passar med hur det ser ut idag. Förr i tiden var nog 3000:- tillräckligt för ett mellanklasskort x70, men idag är det inte det. Kort för 500-1000:- är värdelöst idag, för det sitter för bra grafik inbyggt i processorn numera. Billigaste kortet ifrån senaste serierna är 1500:- ifrån nvidia och 2000:- ifrån AMD.

Permalänk
Medlem

Synd bara att spelet är så tråkigt att spela....

Permalänk
Medlem

Jag är så oerhört taggad på detta!

En liten oro är väl min tid. Som pappa-gamer så tar spel sina lilla tid att lira igenom och CP2077 kommer i november. Jag antar att en stor del av min fritid 2021 är intecknad nu.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Ge det tid; det kommer bli bra; sen väldigt bra. Tyckte spelet också var tråkigt i början.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Witcher 3 för flera år sedan, men har aldrig orkat sätta mig in i det. Har börjat två ggr, men det fastnade liksom inte riktigt. Kan nog ge det en chans till efter uppdateringen, för det är garanterat värt att lira igenom.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

@ylledjur:
Låter ju inte helt fel. Jag köpte expansionen spelade om hela spelet när jag väl kom in på den delen kom något annat emellan.
Blir att börja om igen. Tror visserligen jag barra hoppar in i en sparfil och testar mig fram tills minnena kommer tillbaka.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli kul för testlabbet, hehe @JonasT då vi äntligen får se nVidia hairworks i samarbete med ray tracing. Ni bara måste göra en video med alla frisyrer.
Som vi har längtat.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Jag har precis kommit fram till slutfighten i sista expansionen så jag hoppar att köra spelet en gång till bara för att spelet får sig en uppfräschning.
Spelet är bra men hade de inte kunnat skippa de två delarna när man är i ”tavellandet” och ”sagolandet”. Hade de verkligen ingen bättre ide😖

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hoppas på att det kommer till stadia/xcloud också 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd

Får intrycket att Nvidia har betalat dem en summa för att göra spelet mer krävande, på detta sättet så säljer man fler grafikkort.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Får intrycket att Nvidia har betalat dem en summa för att göra spelet mer krävande, på detta sättet så säljer man fler grafikkort.

Om det inte bara blir mer krävande utan även mycket snyggare så är det ju isåfall en win-win situation. Så inget fel med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@tBiorrith: Ge det tid; det kommer bli bra; sen väldigt bra. Tyckte spelet också var tråkigt i början.

Jag tycker inte man ska behöva ha tråkigt ett tag innan man eventuellt börjar bli underhållen.

Blir striderna också väldigt bra? för det var dom som fick mig att sluta spela.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att läsa att flera inte ens startat eller kommit in i spelet.

Men jag tror jag kan relatera, vadar upp till halsen i spel och chansen att jag sätter mig ner och spelar något nytt är liten. Bästa för mig är att ha ganska få spel installerade men med rådande anslutning så har jag bunkrat upp rejält. Har massor av spel jag vill sätta mig ner och spela men det jag faktiskt tar mig tid för är få, och varenda minut måste relatera.

Sen förstås allt annat som tar tid i livet. Hoppas dock att ni som inte spelat ger spelet en chans iallafall, och ger den tiden den behöver innan man är igång. Själv fastnade jag typ på direkten, då vid lanseringen för... vänta nu, fem år sedan!? och har spelat igenom spelet + DLCs tre gånger. Min totala speltid ligger runt 400-500 timmar. 2015 spelade jag igenom grundspelet, inga DLCs släppta. 2016 spelade jag igenom grundspel + DLCs då allt var släppt. 2017 började jag årets då traditionella genomspelning av Witcher 3 men kom av mig då jag flyttade samma år. Denna genomspelning är fortfarande inte kvar, grundspelet genomspelat men inte DLC's. Spelet är ett mästerverk och håller riktigt bra, dock har vissa delar av spelet tappat sin charm.

Älskade första Witcher när det kom, hatade Witcher 2, läst någon novell och kom av mig halvvägs genom Netflix-serien. Bra, men jag kom som så ofta av mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Om det inte bara blir mer krävande utan även mycket snyggare så är det ju isåfall en win-win situation. Så inget fel med det.

Ja, det blir nog inte en återupprepning av tessalations-stödet till Crysis 2:
https://techreport.com/review/21404/crysis-2-tessellation-too...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Oj! Tycker du? Sagolandet var nog en höjdpunkt för mig i spelen X-D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag tycker inte man ska behöva ha tråkigt ett tag innan man eventuellt börjar bli underhållen.

Blir striderna också väldigt bra? för det var dom som fick mig att sluta spela.

Du får ha tålamod. Witcher 3 startar lite segt (jag hade också lite problem med det) men det ökar stadigt. Tänk på att det är ett stort spel (särskilt med expansionerna) och det finns massor att utforska. Ha inte för bråttom.

Jag vet inte vad du har för problem med striderna men jag tyckte i början de kändes lite klumpiga och dessutom fick jag en massa stryk. Det släppte efter ett tag. Man får lära sig och bli bekväm med stridssystemet, vilket inte ska ta så lång tid. Det jag gillade minst var att striderna blev lite för lätta. Hade gärna sett strider som var lite mer tekniskt svåra (enskilda fiender där med högre krav på att parera och undvika attacker).