HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

http://www.bilddump.se/bilder/20200905135443-85.229.189.161.p...

Exakt, kolla mailet ovan.
Plus att medlemmar ringt och fått det bekräftat.

Att Hifiklubben har "medlemspris" struntar väl Samsung i.
Står klart och tydligt att gåva ingår, och priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Angående Samsung-kampanjen ser jag att köpet ska göras senast 1 november (och registrerats senast 1 december). Någon som fått svar från hifi-klubben hur det fungerar om produkten skickas ut först i mitten av november? Får man kvitto (och betalar) redan nu så man får giltigt datum på kvittot?

Skrivet av Calma:

På min orderbekräftelse står det ju dagens datum. Ska väl räcka?
Bankutdraget visar annars att jag betalt idag.
Sen har jag en känsla av att vi kommer få tvn snabbare än November men det är bara min magkänsla.

Skrivet av Smasher89:

Valde att betala på klarna faktura(så man betalar när den levererats, brukar köra direktbetalning annars men iomed väntetiden ville jag avakta med den metoden, men riskerar det att bli fel datum så det inte skulle gälla då?

Funderade också på detta, la beställning på en 75a. Står så här hos Samsung
....Innan du laddar upp ditt kvitto är det viktigt att du ser till så att all text också går att tyda. För att få din registrering godkänd krävs bland annat artikelnummer, pris och datum för inköp av din Samsung TV. Om kvittodatum är efter 1 november 2020 måste orderbekräftelse bifogas för att bekräfta att beställning gjorts inom kampanjperioden...

Så orderbekräftelsen ska ju hjälpa om tvn skickas och kvitto skapas under november, men man vill nog inte missa 1e december med serienumret ändå.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av a3519:

Nej, inte enligt hifiklubben själva. Till detta reapris så utgår ingen gratisprodukt

Läs Samsungs egna villkor istället...Det är två helt olika erbjudanden.

"Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ingår: Galaxy Note10 Lite Black (värde 6790 kr), 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7 (värde 6995 kr) eller Robotdammsugare VR7000M (värde 7990 kr). Gäller hos utvalda nordiska återförsäljare. Kan ej kombineras med andra erbjudanden."

https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

Hifi-klubben är också listad i formuläret, plus att Hifi-klubben själva har skrivit "INKL. GÅVA. VÅRDE
UPP TILL 7 990:-".

Permalänk
Medlem

Läste allt detta själv innan köpet. Men efter ett telefonsamtal med hifiklubben ang leverans mm så sa dom att man inte ska förvänta sig gåvan, varför annars vill samsung se inköpspriset på kvittot, och det står att det inte kan kombineras med andra kampanjer. Samt "Gåvan" står listat med tillsammans med ordinarie försäljningspris. .

Antar att kanske samsung subventionerat apparaterna inför hifiklubbens jubileum?
Men hur som haver, det är bra tv-pris ändå och ångrar inte beställningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av a3519:

Läste allt detta själv innan köpet. Men efter ett telefonsamtal med hifiklubben ang leverans mm så sa dom att man inte ska förvänta sig gåvan, varför annars vill samsung se inköpspriset på kvittot, och det står att det inte kan kombineras med andra kampanjer. Samt "Gåvan" står listat med tillsammans med ordinarie försäljningspris. .

Antar att kanske samsung subventionerat apparaterna inför hifiklubbens jubileum?
Men hur som haver, det är bra tv-pris ändå och ångrar inte beställningen

Att Samsung vill se inköpskvittot ser jag inte som konstigt, dom vill försäkra sig om att man köpt produkten hos en legitimerad återförsäljare. Det har dom krävt vid de cashbacks jag nyttjat tidigare och det har alltid gått smidigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/Zopecqv

Hifi-klubbens egna reklam svarar väl på frågan?

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snabbt TV apparaterna försvann, här ser man det en dag senare och alla modeller är slut ur lager.

Men det bör ju vara lungt att ta del av gåvan om man bifogar den oderbekräftelsen?
obs. "Om kvittodatum är efter 1 november 2020 måste orderbekräftelse bifogas för att bekräfta att beställning gjorts inom kampanjperioden."

För detta är en sjukt bra deal, först bra rea från hifi-klubben med 40% rea och även få en produkt som G7 27" på köpet.
Jag är ju intresserad att byta ut TV skrällen som är en Sony 40" som är 10+år gammal. och G7 skärmen på köpet är liksom bara cherry on the top.

Men det gäller givetvis att man får ta del av gåvan, annars finns det andra TV apparater som lockar mig personligen mer. t.ex. LG CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Jäklar vad snabbt TV apparaterna försvann, här ser man det en dag senare och alla modeller är slut ur lager.

Men det bör ju vara lungt att ta del av gåvan om man bifogar den oderbekräftelsen?
obs. "Om kvittodatum är efter 1 november 2020 måste orderbekräftelse bifogas för att bekräfta att beställning gjorts inom kampanjperioden."

För detta är en sjukt bra deal, först bra rea från hifi-klubben med 40% rea och även få en produkt som G7 27" på köpet.
Jag är ju intresserad att byta ut TV skrällen som är en Sony 40" som är 10+år gammal. och G7 skärmen på köpet är liksom bara cherry on the top.

Men det gäller givetvis att man får ta del av gåvan, annars finns det andra TV apparater som lockar mig personligen mer. t.ex. LG CX

Jag börjar fundera över det där om man faktiskt får med skärmen.. Det står ju trots allt:

Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ska medfölja via länken ovan. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben. Kampanjen kan inte kombineras med andra erbjudanden.

I detta fallet har ju Hifi-klubben ett erbjudande. Eller menar Samsung att det inte kan kombineras med ett av Samsungs egna erbjudanden?..

Permalänk
Medlem

Frågan är väl hur de blir med gåvan nu när preliminärt leveransdatum är i mitten på november. Samsung kan väl knappast godkänna en orderbekräftelse för en vara som levereras så pass sent?
Isåfall kan jag bara beställa en, hänvisa till en orderbekräftelse, få skärmen och sen avbryta ordern?
Känns skevt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pahwn:

Frågan är väl hur de blir med gåvan nu när preliminärt leveransdatum är i mitten på november. Samsung kan väl knappast godkänna en orderbekräftelse för en vara som levereras så pass sent?
Isåfall kan jag bara beställa en, hänvisa till en orderbekräftelse, få skärmen och sen avbryta ordern?
Känns skevt..

Du behöver serienummer, kvitto och vid sen leverans även orderbekräftelse. Serienumret står på tv’ns baksida så du måste ju ha tillgång till den fysikst

Permalänk
Medlem

Det är lite olika, ibland står serienumret på en klisterlapp på kartongen. Oavsett behöver det bara vara registrerat 1a December, inköpt före 1 November. QE65Q90T hade 28 september som lev.datum vid beställningen.

Det bästa är ju att förvänta sig att det endast är rabatteringen på TVn som gäller, och att gåvan är en ren bonus om det går igenom.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

https://imgur.com/a/Zopecqv

Hifi-klubbens egna reklam svarar väl på frågan?

Precis.

Men det vore bra om någon från Hifiklubben alt Samsung skrev i tråden vad som gäller.
Att man ev måste öppna kartongen för att få fram serienumret känns ju inte bra.

Många har ju köpt en tv i lager så vi som har leveransdatum i November slipper ju bli försökskaniner men jag hoppas verkligen ni som får er tv nu snart får gåvan, enligt Hifiklubbens mail.

Permalänk
Medlem

Verkar som de flesta tänkte köpa skärmen för att få PC skärmen själv tänkte jag nog ta erbjudandet på 75 TUM och sälja datorskärmen man borde ju kunna få ut 4-5k utan problem

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Verkar som de flesta tänkte köpa skärmen för att få PC skärmen själv tänkte jag nog ta erbjudandet på 75 TUM och sälja datorskärmen man borde ju kunna få ut 4-5k utan problem

Ja, jag är själv osäker på om jag ska behålla monitorn, den ligger redan på runt 6k hos Inet, addera Black Friday och ett stort utbud så vetifan om det blir lätt att ens få 4k för den. Då kan jag nästan lika gärna behålla den skärmen och sälja min nuvarande skärm för 1500-2000 kr.

Vad tycker mods om att skapa en ny tråd för detta erbjudande? Det är sällan ett erbjudande har skapat denna form av diskussion, det känns som det dränker ner all övrig diskussion i ämnet.

Skrivet av obbeluff:

Ja, håller med, får man inte gåvan så kan man väl lika gärna vänta på Black Friday och kolla vilka OLED-modeller som det är rea på.

Permalänk
Medlem

Noterar nu att: "Förväntad i huvudlager måndag 23. november." för 65' Q90T, igår så var väl datumet satt till den 16 november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ja, jag är själv osäker på om jag ska behålla monitorn, den ligger redan på runt 6k hos Inet, addera Black Friday och ett stort utbud så vetifan om det blir lätt att ens få 4k för den. Då kan jag nästan lika gärna behålla den skärmen och sälja min nuvarande skärm för 1500-2000 kr.

Vad tycker mods om att skapa en ny tråd för detta erbjudande? Det är sällan ett erbjudande har skapat denna form av diskussion, det känns som det dränker ner all övrig diskussion i ämnet.

Ja, håller med, får man inte gåvan så kan man väl lika gärna vänta på Black Friday och kolla vilka OLED-modeller som det är rea på.

Tycker det känns rätt självklart att man kommer få en produkt också står delvis i annonsen att det ska ingå. Men om det kommer fram annan info så är ju 75 tum 95t beräknad till huvudlagret 28 september. Så finns ju gått om tid och stämma av det med ÅF. Köpte ändå med klarna 14 dagars så finns ju gått om tid och få svar. Men känner mig inte orolig.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Noterar nu att: "Förväntad i huvudlager måndag 23. november." för 65' Q90T, igår så var väl datumet satt till den 16 november?

Står 23 eller 28 september i min bekräftelse

Permalänk
Medlem

Hmm, var man tvungen att välja 65" varianten?(kostade samma som 55"), beställde den som var 55 igår iomed att jag är lite halvt osäker på plats (vet ej nuvarandes storlek).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Står 23 eller 28 september i min bekräftelse

Hmm, i mitt bekräftelsemail så står det inget datum för leveransen, beställde du under fredagen? Jag beställde igår så gissar på att min order inte är behandlad ännu.

Skrivet av Smasher89:

Hmm, var man tvungen att välja 65" varianten?(kostade samma som 55"), beställde den som var 55 igår iomed att jag är lite halvt osäker på plats (vet ej nuvarandes storlek).

Nope, den för 55 tum är lite billigare än 65 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag börjar fundera över det där om man faktiskt får med skärmen.. Det står ju trots allt:

Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ska medfölja via länken ovan. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben. Kampanjen kan inte kombineras med andra erbjudanden.

I detta fallet har ju Hifi-klubben ett erbjudande. Eller menar Samsung att det inte kan kombineras med ett av Samsungs egna erbjudanden?..

Definiera erbjudande, är en prissänkning ett erbjudande? Det kan nog bli både ja och nej som svar på den frågan.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Definiera erbjudande, är en prissänkning ett erbjudande? Det kan nog bli både ja och nej som svar på den frågan.

Säljaren på hifiklubben garanterade att det gick att kombinera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Nope, den för 55 tum är lite billigare än 65 tum.

Fick kolla igen, men stod visst att Q90 modellen gäller på valfri storlek, så bör vara safe där.
"Köp Q80T 65” och större, eller valfri storlek av Q90/Q95T/Q800T/Q900T/Q950T hos någon av de utvalda nordiska återförsäljarna, i butik eller online."

Permalänk
Medlem

Jag ser det som självklart att man ska få en gåva på köpet. Det är knappast ovanligt att priser sänks i samband med andra kampanjer. Tror ni att t.ex. Nvidia slutar ge utvalda spelkuponger bara för att en viss återförsäljare sänkt sitt pris? Knappast. Jag köpte en Samsung-surfplatta på kampanj förra året och fick en gåva på köpet.

Permalänk
Medlem

Kan det vara att datumen för lagerleverans flyttas i takt med att varje leverans går åt? För dessa priser är väl ingen vinst för HiFiklubben direkt, och dom vill inte beställa in supermånga för att täcka alla ordrar på en gång, med risk att många ångrar sig och massa tvs över. Utan istället håller dom antalet ordrar på en lugnare nivå genom att ta in mindre leveranser och flytta bort datumet allt eftersom - färre beställer på grund av datum långt fram också.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Kan det vara att datumen för lagerleverans flyttas i takt med att varje leverans går åt? För dessa priser är väl ingen vinst för HiFiklubben direkt, och dom vill inte beställa in supermånga för att täcka alla ordrar på en gång, med risk att många ångrar sig och massa tvs över. Utan istället håller dom antalet ordrar på en lugnare nivå genom att ta in mindre leveranser och flytta bort datumet allt eftersom - färre beställer på grund av datum långt fram också.

Precis så är det om jag får gissa.
Som jag skrev tidigare tror jag de flesta kommer få tidigare än November men de vill inte stå där med ett överfullt lager om folk ångrar sig. De tar nog lite allt eftersom.

Samsung borde ju ha ett hyfsat lager av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Det verkar vara en kampanj där Samsung samarbetar med HiFi Kubben enligt någon här som hade ringt dem. Det verkar rimligt. Håller de på sig dumma sig blir det nog dyrare än att hedra sina löften och kampanjer.

Permalänk
Medlem

Beställde när det stod -"förväntad i huvudlager 21 september", kan man räkna med att den förbereds 21 sept för en leverans till mig? För nu när jag kikar på webbsidan så har de nämligen ändrat till 5:e november istället.

Permalänk
Medlem

Vad rusan! Jag slog till på en 65” för 15k. Hoppas verkligen att det löser sig med gåvan, behöver nämligen ny datorskärm också! Återstår att se om leverensen blir i mitten av november eller tidigare!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som behöver betala 399:- för frakten? "fri frakt på alla order över 1 000 kr*"

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0og:

Är det bara jag som behöver betala 399:- för frakten? "fri frakt på alla order över 1 000 kr*"

Det står något finstilt om att TV över 42” eller nått alltid kostar 399:-. Jag tog till butik för att slippa!