HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0og:

Är det bara jag som behöver betala 399:- för frakten? "fri frakt på alla order över 1 000 kr*"

Jag valde hämta i butik då jag inte ville betala 399kr.
Såg inget om gratis frakt?

Läste nu: TV som är 49" eller större skickas alltid med hemleverans och kostar därför 399kr.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men har ni kikat in att det står "Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ska medfölja via länken ovan. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben. Kampanjen kan inte kombineras med andra erbjudanden."

Så de som säljs genom hifi-klubben går ej att registra hos samsung?

Permalänk
Medlem

http://www.bilddump.se/bilder/20200906194306-2a00:801:442:2e2...

Så här stod det förut.
De har ändrat.
Lite sådär att bara ändra villkoren i smyg.

Permalänk
Medlem

Jag tolkar det som att man inte får bonusprodukten av Hifiklubben utan av Samsung via registrering på Samsungs egna sida. Säkert många som köpt en tv och trott att bonusen lämnas ut av Hifiklubben (min gissning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Jag tolkar det som att man inte får bonusprodukten av Hifiklubben utan av Samsung via registrering på Samsungs egna sida. Säkert många som köpt en tv och trott att bonusen lämnas ut av Hifiklubben (min gissning)

Detta är min tolkning också, att bonusprodukten sköts av samsung själva och inte hifi-klubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Skrivet av obbeluff:

Detta är min tolkning också, att bonusprodukten sköts av samsung själva och inte hifi-klubben.

Samma här. Hi-fiklubben säger att de varken säljer dammsugare, skärmen eller telefonen, men att det är de som är bonusvarorna.

Däremot undrar jag över att det står att det gäller för ” Q90/Q95T/Q800T/Q900T/Q950T”. Jag har lagt en beställning på en Q90T, varför är inte den med i listan? Den är ju trots allt märkt med bonusvara på hifiklubbens hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Så jävla fult av Samsung...

Stod såhär innan:

https://imgur.com/a/zKGAnsC

Fast i formuläret kan man fortfarande fylla i 90T...

Permalänk
Medlem

Någon från Samsung eller Hifiklubben skulle behöva reda upp den här soppan som har uppstått. Någon som beställt en tv i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Fast i formuläret kan man fortfarande fylla i 90T...

Ja, det är helt galet....

Högst upp så står det:

"I denna QLED-kampanj står valfriheten i fokus. När du köper en QLED 2020 ingår en exklusiv Samsung-produkt, som du får välja själv. Valet står mellan tre produkter"

Vilket indikerar att varenda QLED från 2020 ingår i kampanjen... Det bekräftas lite längre ner på sidan också:

"
1. Köp Q80T 65” och större, eller valfri storlek av Q90T/Q95T/Q800T/Q900TS/Q950TS hos någon av de utvalda nordiska återförsäljarna, i butik eller online.
2. Registrera ditt köp i formuläret längst ned på sidan senast 1 december 2020.
3. Din valda produkt skickas ut inom 30 dagar efter registrering"

Men i det finstilta så säger dom:

"Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ingår"

Dom menar väl Q90T? För Q90 är väl inte ens en modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johsjo24:

Inte för att vara sån men har ni kikat in att det står "Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ska medfölja via länken ovan. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben. Kampanjen kan inte kombineras med andra erbjudanden."

Vart står det att Hifi-klubben inte räkans? Dom finns med i formuläret längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johsjo24:

Fetad text står inte på sidan.

Och man kan välja både Q90T och Hifi klubben i formuläret. Det är inga konstigheter här.

Det är garanterat bonusprodukt med på köpet.

"Notera att det kan ta upp till 40 dagar innan din produkt levereras till ombud." De skickar alltså ut produkten från dem. Spelar ingen roll om Hifi-klubben har produkten eller ej.

Q90T är ju nästan samma produkt som Q80T så de börjar väl rea ut den nu bara.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Det är mycket syftningsfel här, kanske beroende på Samsung själva samt hifi-klubben

Det hjälper om ni klickar på villkoren, saxat direkt från https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag har tagit print på allt som stod när jag beställde, tidigt igår morse.
Även alla sidor i villkoren osv..

Q90 borde betyda Q90T.
Det står på elgiganten: eller valfri storlek av Q90/Q95T.
Dvs ett /.

Sidorna formulerar sig lite olika men Q90 är ju Q90T.
Finns inget annat. Det enda som finns är väl annars Q90R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Q90 borde betyda Q90T.
Dvs ett /.

Kolla bilden ovan, givetvis är Q90 = Q90T.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Det är mycket syftningsfel här, kanske beroende på Samsung själva samt hifi-klubben

Det hjälper om ni klickar på villkoren, saxat direkt från https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

https://i.imgur.com/Bpqu2Jn.png

Skrivet av Calma:

Q90 borde betyda Q90T.
Dvs ett /.

Ja, villkoren var ju iaf väldigt tydliga. Bra där!

Ja då är det väl bara om det räknas som ”kombinerat erbjudande” eller inte som avgör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Vart står det att Hifi-klubben inte räkans? Dom finns med i formuläret längst ner.

https://www.hifiklubben.se/c/2019/08/samsung-tv-offer/

Skumt att de står så där på hifi klubben. Men inte hos Samsung. De kanske inte insåg riktigt vad de gjorde för kampanj..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

https://www.hifiklubben.se/c/2019/08/samsung-tv-offer/

Skumt att de står så där på hifi klubben. Men inte hos Samsung. De kanske inte insåg riktigt vad de gjorde för kampanj..

Det står i klartext att gåvorna Samsung bistår med i kampanjen inte säljs på hifi-klubben.

Hifi-klubben säljer varken spelmonitorer, dammsugare eller telefoner, inget konstigt alls med den meningen

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Bra, då kan vi lägga ner den diskussionen

Nu återstår frågan vad som händer ifall Hifi-Klubben/Samsung inte levererar TVn senast den första December?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Bra, då kan vi lägga ner den diskussionen

Nu återstår frågan vad som händer ifall Hifi-Klubben/Samsung inte levererar TVn senast den första December?

Korrekt, de två frågetecken som återstår äro:

1) Kommer man få Tvn innan 1a December (då registreringen senast måste varit gjord)

2) Anser Samsung att hifi-klubbens erbjudande räknas som Samsungs erbjudande, och nekar gåvan?

Sistnämnda vore väldigt konstigt i mina ögon, med tanke på att Hifi-klubben gjort reklam via webbplats, e-post, tidning om "gåvan" och tydliggjort att Samsung är den part som uppfyller den delen av avtalet, inte de själva. Detta måste dom pratat med om Samsung innan och rekat, vore rätt dåligt av en så stor kedja att inte ha koll på vad som gäller när det är deras 40-årsjubileum och allt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Det står i klartext att gåvorna Samsung bistår med i kampanjen inte säljs på hifi-klubben.

Hifi-klubben säljer varken spelmonitorer, dammsugare eller telefoner, inget konstigt alls med den meningen

Formuleringen är dock luddig och kass.
"och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben."

Jag hade skrivit typ:
"För att få din gåva måste du registrera ditt köp hos Samsung här. [länk] senast den XX.XX.XX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Formuleringen är dock luddig och kass.
"och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben."

Jag hade skrivit typ:
"För att få din gåva måste du registrera ditt köp hos Samsung här. [länk].

Juridisk text eller korrekt skriven text gällande avtal är ofta ganska luddiga, tyvärr. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än som jag skrev, och det stämmer till punkt och pricka att hifi-klubben inte har någon av gåvorna i sitt sortiment. Jag tror det är ett sätt att gardera sig mot att kunder tror att hifi-klubben kan bistå med gåvor från egen ficka om Samsung t ex får slut i lager (exempelvis) och att Samsung äger support helt och hållet gällande gåvo-delen av erbjudandet. Ett sätt att friskriva sig kanske man kan se det som.

Vissa kunder handlar erbjudandet i butik och kanske tror att dom kan få gåvan med sig hem, men detta är ett sätt att förklara för dessa att Samsung sköter den biten, då hifi-klubben inte rår över erbjudandet överhuvudtaget.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Korrekt, de två frågetecken som återstår äro:

1) Kommer man få Tvn innan 1a December (då registreringen senast måste varit gjord)

2) Anser Samsung att hifi-klubbens erbjudande räknas som Samsungs erbjudande, och nekar gåvan?

Sistnämnda vore väldigt konstigt i mina ögon, med tanke på att Hifi-klubben gjort reklam via webbplats, e-post, tidning om "gåvan" och tydliggjort att Samsung är den part som uppfyller den delen av avtalet, inte de själva. Detta måste dom pratat med om Samsung innan och rekat, vore rätt dåligt av en så stor kedja att inte ha koll på vad som gäller när det är deras 40-årsjubileum och allt.

Jag är inte orolig över det sistnämnda, det sker ju hela tiden att återförsäljare sänker priset på diverse produkter som har någon slags cashback eller gåva från tillverkaren. Jag ser det som att du inte kan kombinera andra erbjudanden hos Samsung, det är väl en standardfras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag är inte orolig över det sistnämnda, det sker ju hela tiden att återförsäljare sänker priset på diverse produkter som har någonslags cashback eller gåva från tillverkaren. Jag ser det som att du inte kan kombinera andra erbjudanden hos Samsung, det är väl en ganska standardfras.

Instämmer helt och hållet, försöker bara få lite lugn i tråden

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Juridisk text eller korrekt skriven text gällande avtal är ofta ganska luddiga, tyvärr. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än som jag skrev, och det stämmer till punkt och pricka att hifi-klubben inte har någon av gåvorna i sitt sortiment. Jag tror det är ett sätt att gardera sig mot att kunder tror att hifi-klubben kan bistå med gåvor från egen ficka om Samsung t ex får slut i lager (exempelvis) och att Samsung äger support helt och hållet gällande gåvo-delen av erbjudandet. Ett sätt att friskriva sig kanske man kan se det som.

Vissa kunder handlar erbjudandet i butik och kanske tror att dom kan få gåvan med sig hem, men detta är ett sätt att förklara för dessa att Samsung sköter den biten, då hifi-klubben inte rår över erbjudandet överhuvudtaget.

Helt rimliga förklaringar!
Skulle kunna vara något av dessa eller en kombination av allt du nämnde.

Permalänk
Medlem

Hej på er allihop!

Kul att ni fastnat för vår kampanj, håller med om att det är ett suveränt erbjudande!
För att hjälpa till med frågor som dykt upp i tråden:

1. Varför har vi som kunder fått olika leveransdatum?
Beställda skärmar skickas ut i den ordning som beställning skett, därav olika datum pga olika datum för inleveranser (alla kommer inte samtidigt).

2. Gäller erbjudandet med gåva på skärmar som köpts med 40% avdrag under denna kampanj?
Självklart.

3. Är det Hifi-Klubben som skickar ut gåvorna?
Nej, dessa skickas ut av Samsung själva.

4. Vad händer om jag inte får min TV innan 1 december?
Vår produktavdelning jobbar på en lösning ihop med Samsung,
självklart kommer ni får er gåva

5. Vem tusan är du och hur i hela friden vet du detta?
Jobbar på Hifi-Klubben sen 15 år, ni når mig på linkoping.bc@hifiklubben.se vid ev frågor som faller utanför ovanstående.

Rock on!

Mvh Robert Larsson
Hifi-Klubben Linköping

Edit: Ni som beställt till butiken i Linköping kommer få ett mail med förväntad leveranstid imorgon bitti (om ni beställde efter kl 15.00 i Lördags alt under dagen). Övriga borde redan ha fått ett mail.

formatering
Permalänk
Medlem

@Vobbe: Tack för klargörandet, då kan jag ta bort mitt arga inlägg ovan... ^^

Permalänk
Medlem

@D3str0yer - Inga bekymmer, hoppas du blir supernöjd med din nya TV

Permalänk
Medlem

TACK @Vobbe

Precis ett sådant glasklart statement man önskat.

Permalänk
Medlem

Blev mycket diskussion minst sagt, mycket pga erbjudandet rent spontant känns lite för bra för att vara sant. Detta måste vara årtiondens erbjudande, åtminstone inom denna produktgrupp och i denna skala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

TACK @Vobbe

Precis ett sådant glasklart statement man önskat.

Tack själv, glöm inte att komplettera med ett bra ljudsystem med! Det inbyggda ljudet matchar inte bilden

Skrivet av D3str0yer:

Blev mycket diskussion minst sagt, mycket pga erbjudandet rent spontant känns lite för bra för att vara sant. Detta måste vara årtiondens erbjudande, åtminstone inom denna produktgrupp och i denna skala.

Verkligen, man fyller bara 40 en gång och då får man göra det med stil!
Är nybliven småbarnsfar så kollar inte Swec superfrekvent, annars hade jag kunnat bespara er lite huvudbry. My bad!