Permalänk
Medlem

Tysta möss?

Söker tysta möss med lanterna och blodhund!

Har just nu en "noname" Nexus SM-8500B som är fantastisk, då den är bra nära ljudlös (Inget klick-ljud alls), men sensorn är bra nära värdelös.

Har försökt googla mig till några bra resultat, men de tester som finns på nätet verkar vara sponsrade och det finns inget marknadsföringsmaterial som talar för att "vinnaren" skulle vara "klick-fri".

Någon som har några bra tips?

Fokus är att sensorn skall vara bra, dvs vet jag om att Logitech har 300 :- möss som skall vara tysta, men sannolikt är sensorn lika kass som i min nuvarande Nexus.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Keeper of the Bamse

Logitech gör ju M330 silent som är tyst. Det är en knepig marknad du är ute efter.

Gamingmöss med supersensorer som G HERO stoltserar ju med "Gamingbrytare" som avger ett distinkt klick för att tydliggöra att man klickar.

Generellt sett är folket som är ute efter tysta möss inga supergamers.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@SuperSverker: Du hade ju kunnat välja en mus med en sjukt bra sensor och sen modda bort clickljudet.

Inget jag testat själv och såklart kan det ju gå helt åt helskotta

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Logitech gör ju M330 silent som är tyst. Det är en knepig marknad du är ute efter.

Gamingmöss med supersensorer som G HERO stoltserar ju med "Gamingbrytare" som avger ett distinkt klick för att tydliggöra att man klickar.

Generellt sett är folket som är ute efter tysta möss inga supergamers.

Jättesynd för det känns som en väldigt enkel lösning för att nå en större del av marknaden (Även om den kanske är rätt liten..)

Skrivet av NordhNet:

@SuperSverker: Du hade ju kunnat välja en mus med en sjukt bra sensor och sen modda bort clickljudet.

Inget jag testat själv och såklart kan det ju gå helt åt helskotta

Jag har funderat på det, kanske blir så att min Qpad får sätta livet till om jag inte hittar en bättre lösning...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

@SuperSverker: Du hade ju kunnat välja en mus med en sjukt bra sensor och sen modda bort clickljudet.

Inget jag testat själv och såklart kan det ju gå helt åt helskotta

Såg rätt enkelt ut för den normalt händige personen. Jag har själv inga problem med klickljudet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Såg rätt enkelt ut för den normalt händige personen. Jag har själv inga problem med klickljudet.

Inte jag heller.

Sambon har dock..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Du får gärna berätta hur jakten på en tyst mus går. Det är något jag också är ute efter.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Istället för att modda bort clickljudet i en kompetent spelmus, är det inte värt att bara flytta över brytaren från din nuvarande till en annan? Vet inte om dom har gjort något annat för att få ner ljudnivån i brytaren på den du har nu, men det bör vara samma fästpunkter som vanliga brytare.

Permalänk

Jag rekommenderar starkt Logitech M590. Bästa musen jag använt, och går att ansluta till två olika enheter - plus Bluetooth. Fast just Bluetooth är värdelöst och har massa lagg.

Visa signatur

sᴛᴀᴛɪᴏɴäʀ= ᴄᴘᴜ: ɪ486ᴅx2/66 - ᴍɪɴɴᴇ: 16 ᴍʙ ғᴘᴍ - ɢᴘᴜ: ᴄɪʀʀᴜs ʟᴏɢɪᴄ ᴄʟ5428 ᴠʟʙ 2 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 3ᴄᴏᴍ ᴇᴛʜᴇʀʟɪɴᴋ ɪɪɪ - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 3,5" + 5,25" ғʟᴏᴘᴘʏ, 2 ɢʙ ᴄᴏᴍᴘᴀᴄᴛғʟᴀsʜ - ʟᴊᴜᴅ: ᴘᴄ sᴘᴇᴀᴋᴇʀ - ᴏs: ᴡɪɴᴅᴏᴡs 95 ᴏsʀ 2.5

ʙäʀʙᴀʀ= ᴄᴘᴜ: ᴍᴏᴛᴏʀᴏʟᴀ 750ᴄx/800 - ᴍɪɴɴᴇ: 384 ᴍʙ - ɴäᴛᴠᴇʀᴋ: 10/100 - ʟᴀɢʀɪɴɢ: 24x ᴄᴅ-ʀᴏᴍ, 30 ɢʙ ʜᴅᴅ - ʟᴊᴜᴅ: ᴊᴀᴘᴘ - ᴏs: ᴍᴀᴄ ᴏs 9.2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Söker tysta möss med lanterna och blodhund!

Har just nu en "noname" Nexus SM-8500B som är fantastisk, då den är bra nära ljudlös (Inget klick-ljud alls), men sensorn är bra nära värdelös.

Har försökt googla mig till några bra resultat, men de tester som finns på nätet verkar vara sponsrade och det finns inget marknadsföringsmaterial som talar för att "vinnaren" skulle vara "klick-fri".

Någon som har några bra tips?

Fokus är att sensorn skall vara bra, dvs vet jag om att Logitech har 300 :- möss som skall vara tysta, men sannolikt är sensorn lika kass som i min nuvarande Nexus.

Mvh

Jag har samma mus försöker också hitta något alternativ som är lika tyst men inte gått så bra, följer tråden.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att försöka lära sig använda musen så lite som möjligt och istället använda tangentbordet, då det är betydligt lättare att hitta tysta tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Ett annat alternativ är att försöka lära sig använda musen så lite som möjligt och istället använda tangentbordet, då det är betydligt lättare att hitta tysta tangentbord.

Svårt att spela FPS med tangentbord...

Visa signatur

Krusidullen är stulen