AMD växlar upp antalet ekrar i senaste produktlanseringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

väntar nog tills 3e part släpper sina versioner 👍😀😂

Vänta tills AMD släpper cyklar med ”Stora Navet”! Sett flera klipp på Hjultube där de hypotetiskt slår Nvidia.

Permalänk
Medlem

Ser sämre ut än Biltema cyklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

väntar nog tills 3e part släpper sina versioner 👍😀😂

Precis, 3-hjuls med mycket RGB ska det vara.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Lite farligt att inte ha handbromsar, kan sluta illa för de få som köper dessa cyklar.

Permalänk
Medlem

Om 20 år:
- AMD gjorde cyklar också
- Näää?
- Jo det är sant!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag blev tvungen att slänga ett getöga på klockan nere i tray för att försäkra mig om att det inte var någon lurendrejardag !? 🤪

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Det ser ut som riktiga skräp-cyklar om jag ska vara ärlig, bestående av de absolut billigaste komponenterna som går att få tag på. Priset är ju iofs rätt lågt, men ändå.

Personligen skulle jag aldrig trampa runt på en reklam-cykel avsett branding.

Vad säga om en SWEC-cyckel?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Cykelpendlar varje dag i veckan till jobbet men Jeremy Clarkson har flera poänger här, det får jag ge honom 😁

https://youtu.be/xJZlhECK0Ps

Underhållande med några få poänger men mest är han ju ute och cyklar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Beror ju på hur man ser som lathet, jag ser det mer som man sparkroppen i framtiden så att man inte förstör knä och sånt.

Sen har jag bil så har ingen behov av cykel längre.

Så är det, sen har jag läst artiklar av forskare där de nämner att man bara har ett visst antal hjärtslag som individ genom livet, och när man motionerar slår ju hjärtat mycket fortare, detta leder då automatiskt till ett kortare liv. Att motionera förkortar livet enormt, det är därför som många stillasittande lever längre.

Permalänk
Rekordmedlem

De gör det här bara för att jävlas med de som ska benchmarka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Hmm, nyhetsvärdet i det här alltså..

Verkligen...

Varför inte skriva en nyhet av att man kan även köpa keps med deras logga i deras souvenir butik?
Eller t-shirt, det säljer de också.
Varför stoppa där? De säljer även pennor och kaffemuggar med deras logga i souvenir butiken.
Jäklar vad många artiklar detta kan bli!

Har någon berätta för andra företag som tex. nVidia och Intel att de borde också ha en souvenir butik?
Man kanske kan få en belöning om man lägga fram detta unika idé till de?

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Design från 2005?

Får mig att tänka på Dogge med "En cykel på köpet".

https://youtube.com/watch?v=fg2gLapBFow

Lite OT, men när jag jobbade på Elgiganten för massa år sedan så kom Dogge in för att shoppa lite julklappar. Var ju lite kul att se honom då han jobbade med bolaget. Efter att han hade valt en Wii, lite spel och filmer så sa han helt kallt han också ville ha en cykel på köpet. Jag skrattade lite och sa typ "Den var bra, haha!". Men han var helt seriös.

Fick gå in på lagret och se om vi hade någon cykel över från någon sommarkampanj.

Permalänk
Medlem

Amd lisa: det här var illa då vi tänkte knäppa 2080ti med 5% på näsan.
Amd marknadsförare: UT MED CYKLARNA NUUUU!!! 🙂

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Låt oss hoppas att AMD's nya kort har lågt pris per prestanda. Annars så kanske man borde begära cykel på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Beror ju på hur man ser som lathet, jag ser det mer som man sparkroppen i framtiden så att man inte förstör knä och sånt.

Sen har jag bil så har ingen behov av cykel längre.

Cykling är mer skonsamt mot knän än att vara ute och springa/jogga.
Det är väl i så fall att använda alldeles för höga växlar och bryta allt vad man kan som är dåligt för knän.
Likna det med en förbränningsmotor (Otto), om man trimmar så är det ofta inte en bra idé att pressa för mycket effekt och vridmoment vid för låga varvtal om man inte vill kröka vevstakar.

Men visst, cykling är mer ansträngande än att ligga i soffan/sängen och äta pizza, chips och annat onyttigt om du vill ha ditt 600 lbs life (270kg+).

Permalänk
Medlem

Är det redan april?!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Design från 2005?

Får mig att tänka på Dogge med "En cykel på köpet".

https://youtube.com/watch?v=fg2gLapBFow

Tänkte på exakt samma sak när jag läste detta.
Frågan är bara om AMD cyklarna håller samma kvalitet. En kompis pappa köpte en TV och fick en cykel på köpet av Dogge, när han sen skulle ta i lite upp för en backe så rensade han framkransen på kugg. Bra kvalité eller....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Så är det, sen har jag läst artiklar av forskare där de nämner att man bara har ett visst antal hjärtslag som individ genom livet, och när man motionerar slår ju hjärtat mycket fortare, detta leder då automatiskt till ett kortare liv. Att motionera förkortar livet enormt, det är därför som många stillasittande lever längre.

Ingen har oändligt antal hjärtslag, så i den mån stämmer det ju.
Det finns även hälsorisker mer att träna FÖR mycket/hårt.
Så ja träning KAN förkorta livet om man drar det för långt.
Men allt är farligt i för stora doser. T.o.m. dricka vatten är farligt om du dricker för mycket på för kort tid.

Däremot så vet man inte i förväg hur många gånger ens hjärta kommer att slå i ens liv.
Inte förutbestämt antal hjärtslag.
Det är ju inte som att om JFK hade tränat mer i sitt liv så hade han blivit skjuten tidigare.

Edit:
Det här fick mig att tänka på den här gamla musikvideon
Nickelback - Savin' Me

Permalänk
Medlem

Det hade varit kul om AMD släppt cyklar av lite bättre kvalité.
Säg en MTB med 27,5" hjul, 1 eller 2 drev fram och en 10 eller 11 delad kassett och kanske ett pris runt 1000 euro eller något sådant så det hade kunnat vara en hyfsat bra cykel.

Skrivet av Stefflo:

Frågan är bara om AMD cyklarna håller samma kvalitet. En kompis pappa köpte en TV och fick en cykel på köpet av Dogge, när han sen skulle ta i lite upp för en backe så rensade han framkransen på kugg. Bra kvalité eller....

Med de här priserna så finns det inte mycket chans att cyklarna är något vettigt om de inte kostar dubbelt så mycket att tillverka som AMD säljer dem för.

Lite kul grej och kanske kan ge lite publicitet att ge bort några cyklar.
Men tyvärr tror jag inte de kan hålla någon vettig kvalité till de här priserna och jag tvivlar på att det är så bra marknadsföring att sätta sitt märke på skräp produkter. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Så är det, sen har jag läst artiklar av forskare där de nämner att man bara har ett visst antal hjärtslag som individ genom livet, och när man motionerar slår ju hjärtat mycket fortare, detta leder då automatiskt till ett kortare liv. Att motionera förkortar livet enormt, det är därför som många stillasittande lever längre.

Om du har en vilopuls på 50 istället för 70 är det en skillnad på 200 000 hjärtslag i veckan. För att det ska gå jämnt ut får du träna 18-19 timmar/vecka med en puls på 180.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Personligen skulle jag aldrig trampa runt på en reklam-cykel avsett branding.

På samma sätt som jag kan tänka mig bära kläder med synlig logga på kan jag tänka mig att cykla på en reklamcykel:
Det är bara en fråga om hur mycket jag får betalt för marknadsföringen!

Skrivet av Sveklockarn:

Vänta tills AMD släpper cyklar med ”Stora Navet”!

Du menar versionen med navmonterade hjälpmotorer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Lite kul grej och kanske kan ge lite publicitet att ge bort några cyklar.
Men tyvärr tror jag inte de kan hålla någon vettig kvalité till de här priserna och jag tvivlar på att det är så bra marknadsföring att sätta sitt märke på skräp produkter. :/

Säger jag också när vi ska lämna reklamprylar till våra kunder då mycket av dessa är ren skit. Det drar bara ner ditt företag och märke i skiten om du kommer med en bläckpenna som inte fungerar eller vad det nu kan vara. Kunden tittar på pennan och ser företagsloggan och tänker då på skräp samtidigt.
Lägg hellre några kronor till om man nu ska dela ut reklamprylar.
Nu är inte detta en reklampryl från AMD då de faktiskt vill ha betalt men då är det dock ännu viktigare att det inte är skräp, men för det priset så är det nog farligt nära.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det va inte modern geometri på den mountainbiken, ser ut som nått jag hade för 15 år sen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Om du har en vilopuls på 50 istället för 70 är det en skillnad på 200 000 hjärtslag i veckan. För att det ska gå jämnt ut får du träna 18-19 timmar/vecka med en puls på 180.

Var ett långsökt skämt, kanske inte det roligaste men jag har skev humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Om 20 år:
- AMD gjorde cyklar också
- Näää?
- Jo det är sant!

Om 20 år:
- AMD gjorde grafikkort också
- Näää?
- Jo det är sant!

Permalänk
Medlem

ingen som fick med att "AMD sadlar om"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Var ett långsökt skämt, kanske inte det roligaste men jag har skev humor.

Ah, jag förstår. Det är måndag och jag gör inte humor på måndagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vänta tills AMD släpper cyklar med ”Stora Navet”!

Jag vet inte riktigt, jag är inte så imponerad av läckorna hittills.

Permalänk
Medlem

Många företag som har hållit på med annat än det dom gör idag
Sharp gjorde pennor
Saab gjorde cyklar
Samsung höll på med ris och tyg.

Så någon kanske måste gå åt andra hållet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Rekordmedlem

Jag mindes att jag sett nått liknade skräckexempel på en cykel som inte borde byggts, en elektrisk höghjuling är kanske det minst optimala man kan hitta på och frågan är om det inte är mer idiotisk än elektriska sparkcyklar.
Här var den, med stort nav i bak och hög fallhöjd

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.