budget gamingdator, 5-6k efter blixten tog min gamla

Permalänk
Medlem

budget gamingdator, 5-6k efter blixten tog min gamla

hej!

natten till idag slog blixten ner i datorn och dödade den :(. inget livstecken någonstans. så jag antar att det enda jag kan göra nu är att leta efter en ny.

Vet att nya 3000 serien kommer snart, men det är ändå utanför min budget, och spelar inte tillräckligt för att det ska vara värt det känner jag.

so, vad föreslår ni? jag vågar inte riktigt bygga själv så det måste vara ett paket där inet eller annat företag bygger ihop datorn.
windows har jag, skärm och tangentbord/mus med så det behövs inte.

kraven jag har, om möjligt är 1080,60fps i de flesta spelen. tex MW19 hade varit roligt att kunna köra på medium/high i 60fps.
helt enkelt så hög prestanda som möjligt för så lite pengar som möjligt I guess.

ett extra litet önskemål är ett vitt chassi om det går att få ihop, jättetacksam för alla svar

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Inga livstecken, låter som PSUn brann, sannolikt har övrigt klarat sig. Du har ingen annan PSU att testa med eller så börjar du med att köpa en ny PSU till ditt nya bygge. Fungerar din gamla efter byte så behöver du inte köpa fler delar...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Blir svårt att få en duglig dator för dina krav om du inte bygger själv, det är väldigt lätt och finns massa videos på YouTube som går igenom alla steg hur man ska göra. Om det inte är aktuellt hade jag letat på begagnatmarknaden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Inga livstecken, låter som PSUn brann, sannolikt har övrigt klarat sig. Du har ingen annan PSU att testa med eller så börjar du med att köpa en ny PSU till ditt nya bygge. Fungerar din gamla efter byte så behöver du inte köpa fler delar...

Kollade igen nu och moderkortet blinkar när jag kopplar in datorn och slår på strömmen, men händer inget när jag trycker på On.
Hade en jättegammal men kändes Inte som att kablarna passade med min utslagna dator.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nygards:

https://komponentkoll.se/bild/wIurd.png
Blir svårt att få en duglig dator för dina krav om du inte bygger själv, det är väldigt lätt och finns massa videos på YouTube som går igenom alla steg hur man ska göra. Om det inte är aktuellt hade jag letat på begagnatmarknaden.

Tack, jag borde kanske försöka våga!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀