Har någon varit i kontakt med Twitch support angående avstängning?

Permalänk
Medlem

Har någon varit i kontakt med Twitch support angående avstängning?

Hej,
Jag blev avstängd pga "bedrägeri". Jag vet precis vad saken gäller och det var att under en relativt kort period gav jag bort en hel del subs och även subscribade hos folks kanaler själv. Det är inte första gången jag gör det men den här gången gav jag bort lite mer än vanligt så det är möjligt att någon bot såg en skillnad och det är någon automatisk ban.
Kolla spoiler angående mailet jag fick:

Citat:

Anledning: Deltagande i bedrägeri
Läs Twitchs communityriktlinjer om du vill veta mer.
Överträdelsen ägde rum: I köp eller utbetalningar
Innehåll relaterat till överträdelsen kan tas bort.
Längd på avstängningen: Obestämd tid

Om du försöker komma runt begränsningen kan det leda till en längre avstängning, och att vi då nekar eventuella överklaganden du skickar.

Obs! Eftersom din avstängning är minst 30 dagar lång kommer dina eventuella prenumerationer inte att förnyas. Om du vill göra ändringar i dina prenumerationer medan du är avstängd ska du kontakta oss.

Dold text

Jag har varit i kontakt med dom 3 gånger, första 2 gångerna skrev jag på svenska och den 3e på engelska där jag även bifogade bild på mitt ID, mastercard och en hyresavi och på alla 3 ser man tydligt mitt namn.
Jag har fortfarande inte fått något svar så min fråga är om jag försvunnit i mängden och det är värt att skriva ett 4e eller om dom helt enkelt tar väldigt god tid på sig? Jag fick tillbaka pengarna till mitt konto, så kanske även borde skickat med bild på ett kontoutdrag men då tycker man ju att dom kan fråga om det och inte bara ignorera mina mail. Numret på mastercardet var ju även det som var kopplat till mitt twitchkonto eftersom jag hade det sparat, dolde dock dom sista 4 siffrorna i bilden jag bifogade i det sista mailet men det förstår nog dom flesta varför. Oavsett bör ju den infon jag skickade med kunna kopplas ihop med mig och att det inte var ett stulet kort.

Det kanske t.om sitter någon här på sweclockers som jobbar som staff hos Twitch och då får du/ni gärna dra ett PM till mig här.
Radiotystnaden och faktiskt vara anklagad för ett relativt fult brott gör att jag åtminstone vill ha upprättelse för annars får dom gärna polisanmäla mig så kan vi ta det den vägen, men det känns onödigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tror DrDisrespect är före dig i telefonkön tyvärr..
Är det ett gammalt eller nyskapat twitchkonto?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Tror DrDisrespect är före dig i telefonkön tyvärr..
Är det ett gammalt eller nyskapat twitchkonto?

Det är ett rätt gammalt konto, skulle väl tippa på 5-6 år kanske. Jag har fortfarande inte fått något svar. Vafan?! Så lång kan ju inte telefonkön vara.. Jag har aldrig fått någon varning på kontot heller så det är inte "Ok, det här var sista chansen. Nu skiter vi i dig!".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Du nämner inget om över vilken tidsperiod kommunikationen har skett hittills

Undra om du råkade timea med att flera stulna kort användes eller nåt, jag har sett en snubbe blåsa iväg $150k på en dag / $250k på en vecka med flera konton och kort utan att det varit nåt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Du nämner inget om över vilken tidsperiod kommunikationen har skett hittills

Undra om du råkade timea med att flera stulna kort användes eller nåt, jag har sett en snubbe blåsa iväg $150k på en dag / $250k på en vecka med flera konton och kort utan att det varit nåt problem.

Nu har det gått lite knappt en månad. Jag har också sett folk ge bort en jäkla massa subs och donationer. Min gissning är att en bot har uppmärksammat mig men det är förhoppningsvis inte bottar som sitter och svarar på kontaktmail till Twitch. Använde f.ö deras eget formulär som dom skickade med i mailet.

Mitt lösenord på Twitch var även rätt starkt och autoinlogg avslaget. Är ju ändå inte så svårt att skapa en ny användare (däremot att hitta alla man följde igen!) men att bli avstängd med anledning av bedrägeri och sedan inte få något svar när man lämnar all bevisning man kan tänka sig för att rentvå sig själv handlar det mest om envetenhet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad innebär det att "ge bort subs” och varför är Twitch emot det?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@ClintBeastwood: Twitch är....mindre bra på att kommunicera bans. Pinsamt dåliga tyvärr.
När blev du bannad?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vad de anser är bedrägeri här kan ju vara mot dem, att de anser att du givit bort "subs" för att du skall få tillräckligt många för att du skall kunna bli "Twitch Partner", dvs inte att du ägnat dig åt något brottsligt bedrägligt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vad innebär det att "ge bort subs” och varför är Twitch emot det?

Att man betalar för andras "subs", Twitch är inte emot det när det inte är "streamern" som gör det, man kan tom tycka att de uppnmuntrar det (de tjänar trots allt pengar på det), brukar inte vara problem när en "streamer" gör det som en motprestation, dvs när andra ger bort ett större antal så är det då ok för "streamern" att matcha eller att ge bort ett mindre antal. Problemet uppstår när det inte föregås av att andra gör det och att Twitch tror att det görs för att öka ens följare så att man kan bli Partner. Inte då sagt att det är det som hänt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@ClintBeastwood: Twitch är....mindre bra på att kommunicera bans. Pinsamt dåliga tyvärr.
När blev du bannad?

Jag tror jag vet vad du tänker på, den gången kontot blev "hijackat" här? Det sammanföll i tid med den händelsen tror jag men hade inte alls med saken att göra, det är jag 100 på. Jag vet ju att jag gett bort subs och pengarna för dom kom tillbaka in på mitt konto. På mitt Twitchkonto har jag ett rätt starkt lösenord och måste skriva in det varje gång jag ska logga in, det är alltså ingen form av autologin eller liknande. Men då vet jag att dom är dåliga på att hantera appeals och att det inte är att min kontakt med dom bara försvunnit ut i cybervärlden. Irriterande när det är ett riktigt brott dom anklagar mig för.

Skrivet av filbunke:

Vad de anser är bedrägeri här kan ju vara mot dem, att de anser att du givit bort "subs" för att du skall få tillräckligt många för att du skall kunna bli "Twitch Partner", dvs inte att du ägnat dig åt något brottsligt bedrägligt beteende.

Jag streamar inte ens och de jag gav bort var i flera olika kanaler.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag streamar inte ens och de jag gav bort var i flera olika kanaler.

Ok, uppfattade att du streamade. Då är det konstigt, de har ju skapat möjligheten att kunna ge bort subs. Kanske att de ansåg att någon av de som du gav bort subs till ägnade sig åt det genom bullvaner eller något...

Det är ju problemet med en gratistjänst som används av miljoner, återkopplingen när saker går fel eller man blir anklagad för något är ju lika med noll. Samma sak gäller ju tex gratismailtjänster, finns inte tillräckligt med personal och tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ok, uppfattade att du streamade. Då är det konstigt, de har ju skapat möjligheten att kunna ge bort subs. Kanske att de ansåg att någon av de som du gav bort subs till ägnade sig åt det genom bullvaner eller något...

Det är ju problemet med en gratistjänst som används av miljoner, återkopplingen när saker går fel eller man blir anklagad för något är ju lika med noll. Samma sak gäller ju tex gratismailtjänster, finns inte tillräckligt med personal och tid.

Misstänker dom att jag är en bulvan för någon så borde dom ju lika gärna stänga av den personen också eftersom att dom misstänker han för fulheter också?

Jaja, förväntar mig inget svar från längre och har börjat följa folk jag tidigare följde fast på ett nytt konto. Jobbigt bara när det var massa mindre streamers man följde som inte direkt ploppar upp som rekommenderade.

Tackar för era svar allihop!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har fått svar nu men jag förstår verkligen inte vad dom grundar det här på och speciellt inte med bilderna jag skickat till dom. Jag har inte självmant tagit tillbaka några subs eller liknande och återbetalningen jag fick fick jag efter att jag blivit bannad så alltså har jag använt ett stulet kreditkort, tydligen.

After careful and extensive review of your account history, usage patterns, and unauthorized charges we have found your claims to be unsubstantiated at this time.

Your account is indefinitely suspended for committing purchase fraud, such as using stolen payment information, abusing buyer’s remorse, or abusing chargebacks. We do not unsuspend accounts for this level of abuse.

We reserve the right to suspend your account at our discretion and without notice. Please read our Terms of Service for more information regarding account termination.

There are no appeals for purchase fraud.

This is the last communication you will receive from us regarding this.

Dold text

Jaja, inget att göra men tänkte att jag skulle uppdatera tråden nu när jag äntligen fått svar såhär ett par månader senare. Det vettiga vore ju att Twitch tog kontakt med banken jag har mitt konto registrerat hos och berättade att det kommit i händerna på en lurendrejare, eller hur?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Har du varit i kontakt med banken?

Kom inn på tanken direkt på första post att din bank har sett detta som suspekt aktivitet och gjord en chargeback automatiskt. Det vill om så twitch se som fraudulent.

Man brukar nämligen inte få tilbaks pengar för påbörjad period om man blir banned.

Har upplevd det en gång själv at banken har stoppat en transaktion på ett mindre belopp utan att jag blev varnad. Svaret jag fick var att dom inte meddelade under vissa summor då dom stoppade flertals transaktioner som detta varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Har du varit i kontakt med banken?

Kom inn på tanken direkt på första post att din bank har sett detta som suspekt aktivitet och gjord en chargeback automatiskt. Det vill om så twitch se som fraudulent.

Man brukar nämligen inte få tilbaks pengar för påbörjad period om man blir banned.

Har upplevd det en gång själv at banken har stoppat en transaktion på ett mindre belopp utan att jag blev varnad. Svaret jag fick var att dom inte meddelade under vissa summor då dom stoppade flertals transaktioner som detta varje dag.

Du, det där låter kanske inte helt tokigt! Men i mailet som jag la inom spoiler så står det att dom gått igenom min historik och däri grundar sig bannen. Men jag ska faktiskt ta och ringa banken imorgon och se vad dom säger! Om det visar sig vara banken, kan det vara någon idé att ta kontakt med Twitch igen då?
I första mailet jag fick står det dock såhär:
Anledning: Deltagande i bedrägeri

Så jag vettifan alltså..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du, det där låter kanske inte helt tokigt! Men i mailet som jag la inom spoiler så står det att dom gått igenom min historik och däri grundar sig bannen. Men jag ska faktiskt ta och ringa banken imorgon och se vad dom säger! Om det visar sig vara banken, kan det vara någon idé att ta kontakt med Twitch igen då?
I första mailet jag fick står det dock såhär:
Anledning: Deltagande i bedrägeri

Så jag vettifan alltså..

Se det från deras sida. Du har beställd en tjänst som dom har levererat, men så har "du" använd en tjänst som är till för at komma åt pengar om man t.ex inte får sin vara/tjänst levererat.

Twitch har så blivit dragna på dom pengarna, plus et gebyr på toppen av det, så dom går net minus i transaktionen.

Så dom har nog inte bannad dig för att du har bedragit andra. Det brukar ta mycket längre tid

Om det är chargeback så har det garanterat blivit et auto-ban i första led. Och når någon kollade upp det efter att du mailade så ser historiken korrekt ut för dom på kontot och därför har ban stannat kvar. Chargeback är hyppigare brukt av arga konsumenter i USA, så detta är något dom inte tvekar på ens.

Om et evt nytt mail enns blir lest, eller om mailet nu är blacklistat vågar jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Se det från deras sida. Du har beställd en tjänst som dom har levererat, men så har "du" använd en tjänst som är till för at komma åt pengar om man t.ex inte får sin vara/tjänst levererat.

Twitch har så blivit dragna på dom pengarna, plus et gebyr på toppen av det, så dom går net minus i transaktionen.

Så dom har nog inte bannad dig för att du har bedragit andra. Det brukar ta mycket längre tid

Om det är chargeback så har det garanterat blivit et auto-ban i första led. Och når någon kollade upp det efter att du mailade så ser historiken korrekt ut för dom på kontot och därför har ban stannat kvar. Chargeback är hyppigare brukt av arga konsumenter i USA, så detta är något dom inte tvekar på ens.

Om et evt nytt mail enns blir lest, eller om mailet nu är blacklistat vågar jag inte svara på.

Det där går faktiskt ihop riktigt jäkla bra och så är det nog, det låter helt logiskt. Jag ska ta och ringa banken imorgon och se vad dom säger och är det så att dom har dragit tillbaka betalningarna så kan jag förstå Twitch. Har däremot banken inget med saken att göra så är det fortfarande rätt vridet. Återkopplar till tråden imorgon när jag har ringt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Det där går faktiskt ihop riktigt jäkla bra och så är det nog, det låter helt logiskt. Jag ska ta och ringa banken imorgon och se vad dom säger och är det så att dom har dragit tillbaka betalningarna så kan jag förstå Twitch. Har däremot banken inget med saken att göra så är det fortfarande rätt vridet. Återkopplar till tråden imorgon när jag har ringt!

Gör det!

Kan också vara att den inte är en chargeback som gjorts, men att dom skyddar mot duplikata transaktioner. Tänker om du overförde typ $5 10 gånger på 10 min och systemet gick i panikmodus. Vet det skyddet finns i betalterminaler, så kan ju vara så på direkttransaktioner med.