Ny mobiltelefon för business (Sept 2020)

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon för business (Sept 2020)

Hej!

Jag tittade runt i forumet men hittade inget speciellt gällande mobiltelefon inriktat på business.
Jag behöver skaffa en mobil som är smidig att ha med sig och som funkar bra för både business och privat och hoppas att jag kan få några goda råd här.
Jag har bara min businessmobil och har ingen privat så jag vill att den ska ta bra bilder och fungera bra i allmänhet men den behöver inte vara bra för gaming, eller vara högupplöst, eller ha jättehög Hz på skärmen, 5G och liknande superfunktioner.

Mitt behov ser ut så här:
Jag behöver använda appar som endast finns till Android så appleprodukter är uteslutet tyvärr.
Liten formfaktor helst runt 5,8 - 6,3"
Inga edgekanter - jag vill ha något att hålla i.
Dubbelsim - ja det är ett måste.
128 - 256GB internminne.
8GB RAM eller mer.
Batteriet ska räcka en hel dag med 5-6 timmar skärmtid typ surf, video och mail.
Premiumkvalitet, inget billigt.
När det gäller priset så avskriver jag allt över 10000kr då jag inte har behov för superfunktionalitet.
Jag avstår från att stödja Huawei som annars verkar ha väldigt bra modeller.

Modellen jag har sprungit på är Samsung S10e (e för enterprise) som i versionen 256GB/8GB med Snapdragon CPU verkar vara en riktigt bra modell. Tyvärr kan jag inte få tag i den, verkar endast säljas i USA/Kina.
I EU är Samsung S10e 128GB/6GB och har Exynos CPU som inte alls är bra för batteritid - helt plötsligt är samma model gammal.

Har vi några duktiga experter här eller kanske businessproffs som kan se skillnad på vad som skulle kunna passa mig så kommentera gärna.
Jag har hört talas om lite special editions och sådär så jag tar gärna emot tips om sådana också.
Om du kommenterar - var specifik med vilken modell och vilket utförande som kunde vara intressant. Skriv inte "Motorola" eller något liknande bara.

Tack!

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Du kan använda prisjakt för att filtrera och hitta något intressant.
Filtrerar man på dina önskemål så finns det tyvärr inget.
Men är du OK med edgekanter så finns Samsung S20 men tyvärr sämre processor än övriga världen.

Annars är väl OnePlus Nord och OnePlus 8 intressanta telefoner.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Det verkar som sagt som att dina krav är för specifika, kan inte komma på något som uppfyller allt. Oneplus 8 är nog närmast om du kan tänka dig gå upp till 6.5 tum.

EDIT: Såg nu att den har en edge-display, men den är inte så kraftigt böjd. Kanske värt att åka och känna på åtminstone?

Permalänk
Medlem

@GTXOla: Kanske Pixel 4XL. Har tyvärr bara 6 GB RAM.

Permalänk

Det är inte direkt någon skillnad på en telefon för business eller en vanlig.
Och eftersom du har så fria tyglar att du får kolla själv så spelar det verkligen ingen roll då IT inte har något management-system mest troligt.

Så titta på vilken telefon du vill.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag skulle kika på Android Enterprise som ska vara garanterade att få snabba säkerhetsuppdateringar:

https://androidenterprisepartners.withgoogle.com/devices/#!?device_type=phone&region_names=europe&os_version=android_10_

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Skrivet av ronz:
Skrivet av urban22:
Skrivet av stelex:
Skrivet av orig_rejser:
Skrivet av joeldeluxe:

Tack för alla snabba svar!
Jag visste att Sweclockers guldcommunity skulle bara den bästa plattformen att snabbt få momentum på den här diskussionen.
Jag håller med, det är svårt att lösa det här, i Sverige iallafall. Men man ska inte ge upp!

Jag har bekanta med Oneplus, har kolla på dem, tycker de är klumpiga. Oneplus körde en McLaren edition med extra RAM tror jag - cool! Finns det några special editions nu som är relevanta?

Jag har sökt en hel del men får känslan att det man får upp ofta bara är main stream och inte de där fina modellerna med det lilla extra som gör skillnaden, man måste hitta dem på andra sätt.

Har kollat snabbt på Pixel, ska titta lite mera på den. Kan ju hända att den sålts i en 8GB special edition?

@orig_rejser Jag jobbar som IT-chef och har mitt MDM i 365-plattformen så telefonen kommer att vara hanterad - av mig dock. Jag skulle inte släppa in en Androidmobil utan att ha det på plats. Jag kör även kryptering vid uppstart. Jag menar att det är skillnad på privat och business, inte minst mjukvarumässigt. Men det är som sagt en blandning av användningsområden så det är inte på myndighetsnivå som säkerheten behöver ligga.

Tack för tipset med Android Enterprise, har inte sett det innan så det ska jag titta mera på.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

@GTXOla: Tips, med eSim så kanske man kan komma runt kravet på plats för dubbla SIM vilket väl rätt få telefoner har (iaf i Sverige). Sony har för övrigt telefoner utan dessa idiotiska Edge-kanter, kan vara värt kolla på.

Permalänk
Medlem

Om Huaweii är diskvalificerade borde även OnePlus och Xiaomi vara det?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Om Huaweii är diskvalificerade borde även OnePlus och Xiaomi vara det?

One plus och xiaomi har väl Google play shoppen fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Hej!

Jag tittade runt i forumet men hittade inget speciellt gällande mobiltelefon inriktat på business.
Jag behöver skaffa en mobil som är smidig att ha med sig och som funkar bra för både business och privat och hoppas att jag kan få några goda råd här.
Jag har bara min businessmobil och har ingen privat så jag vill att den ska ta bra bilder och fungera bra i allmänhet men den behöver inte vara bra för gaming, eller vara högupplöst, eller ha jättehög Hz på skärmen, 5G och liknande superfunktioner.

Mitt behov ser ut så här:
Jag behöver använda appar som endast finns till Android så appleprodukter är uteslutet tyvärr.
Liten formfaktor helst runt 5,8 - 6,3"
Inga edgekanter - jag vill ha något att hålla i.
Dubbelsim - ja det är ett måste.
128 - 256GB internminne.
8GB RAM eller mer.
Batteriet ska räcka en hel dag med 5-6 timmar skärmtid typ surf, video och mail.
Premiumkvalitet, inget billigt.
När det gäller priset så avskriver jag allt över 10000kr då jag inte har behov för superfunktionalitet.
Jag avstår från att stödja Huawei som annars verkar ha väldigt bra modeller.

Modellen jag har sprungit på är Samsung S10e (e för enterprise) som i versionen 256GB/8GB med Snapdragon CPU verkar vara en riktigt bra modell. Tyvärr kan jag inte få tag i den, verkar endast säljas i USA/Kina.
I EU är Samsung S10e 128GB/6GB och har Exynos CPU som inte alls är bra för batteritid - helt plötsligt är samma model gammal.

Har vi några duktiga experter här eller kanske businessproffs som kan se skillnad på vad som skulle kunna passa mig så kommentera gärna.
Jag har hört talas om lite special editions och sådär så jag tar gärna emot tips om sådana också.
Om du kommenterar - var specifik med vilken modell och vilket utförande som kunde vara intressant. Skriv inte "Motorola" eller något liknande bara.

Tack!

Nu står dock inte "e" i Samsung S10e för "enterprise". S10e är en mindre och billigare version av S10, men har alltså i sig inget met enterprise att göra.

Samsung säljer dock ett gäng modeller i enterprise-utförande (https://www.samsung.com/se/business/mobile-solutions/enterprise-edition/), där man bland annat kan hitta S20 EE (Enterprise Edition), S10 EE, S10e EE, A40 EE, etc.

Den främsta skillnaden mellan en "vanlig" och Enterprise Edition verkar vara hur längre och ofta man får säkerhetsuppdateringar samt att man får med någon slags admin-verktyg. I övrigt så är ju telefonerna utrustade med Samsung Knox och man kan köra administration via exempelvis Office 365. Detta har man alltså kunnat göra långt innan Samsung lanserade deras Enterprise-brandade telefoner.

Permalänk
Medlem

Börja här:

https://www.android.com/intl/en_ie/enterprise/recommended/

Mer specifik sökning där Android 10 är satt som krav nedan:

https://androidenterprisepartners.withgoogle.com/devices/#!?d..._

Intressant är att inga Samsung finns med på listan över telefoner som Google rekommenderar som enterprise telefoner.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut en Samsung s10e Enterprise edition på jobbet i fredags. Än så länge är jag riktigt nöjd, speciellt med storleken och skärmen. Batteritiden är inte usel med mitt användarmönster men märkbart sämre än min två år gamla p20 pro som jag hade innan. Så om du prioriterar batteritid så hade jag nog undvikit den svensksålda s10e

Jag ser ingen direkt skillnad mellan en EE och en vanlig s10e nu när Samsung ändå lovat att hålla hela s10-serien uppdaterad i tre år istället för två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

One plus och xiaomi har väl Google play shoppen fortfarande?

Tänker mer att det är Kina/deras lagar han inte vill stödja.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Jag har letat men har tyvärr inte hittat något ännu.
Hur är det med Sony Xperia 5, det verkar vara rätt CPU, men hur är deras OS?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Jag kör en LG G8s och är ruskigt nöjd. Använder flera mailkonton, workplace, sharepoint, teams, onedrive, osv osv dagligen. Har dubbla sim till jobb o privat. Den har dock 'bara' 6gb ram.
Hade g7 innan och var lika nöjd med den.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag kör en LG G8s och är ruskigt nöjd. Använder flera mailkonton, workplace, sharepoint, teams, onedrive, osv osv dagligen. Har dubbla sim till jobb o privat. Den har dock 'bara' 6gb ram.
Hade g7 innan och var lika nöjd med den.

Snart 2 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Snart 2 år gammal.

Ts får väl avgöra om ålder är en faktor. För vissa är det underordnat. Tro det eller ej😉

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Ts får väl avgöra om ålder är en faktor. För vissa är det underordnat. Tro det eller ej😉

Är säker på att det är en mycket bra telefon. Med åldern tänkte jag mer på Andoidversion och säkerhetsuppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Är säker på att det är en mycket bra telefon. Med åldern tänkte jag mer på Andoidversion och säkerhetsuppdateringar.

Sant, LG är väl inte dom snabbaste på att uppdatera. Verkar som G8s ska få android 10 i q3. Men det är snart q4...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Inaktiv

OnePlus Nord kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag kör en LG G8s och är ruskigt nöjd. Använder flera mailkonton, workplace, sharepoint, teams, onedrive, osv osv dagligen. Har dubbla sim till jobb o privat. Den har dock 'bara' 6gb ram.
Hade g7 innan och var lika nöjd med den.

Skrivet av anon42512:

OnePlus Nord kanske?

Tack för tips!
När det gäller ålder på enheten så spelar det mindre roll i sig då det viktiga för mig är komponenter och mjukvara.
Men det sagt så finns det ändå en framtidssäkring i att hålla sig nogorlunda uppdaterad, inte minst när det sker innovation i OS och liknande men jag tar hellre ett äldre OS än en större telefon. Tyvärr så ser man ju direkt att äldre lurar har sämre konfiguration när det gäller tex RAM och det är detta som blir det stora problemet när OS och appar hela tiden blir mera krävande. Jag skulle tro att både svenska S10e samt G8s är på gränsen redan nu för min del då jag ofta har väldigt mycket igång samtidigt. Förutom appar som alltid är igång typ aktieplaceringar och IT-system på Arlanda så har jag även typ 40 tabbar i Chrome med olika web-appar och gränssnitt mm.

Jag har över tid sneglat på LG vid flera tillfällen och gillar vad jag ser, man blev ju lite fascinerad av kusinen G8X med just pga möjligheten det innebär med dubbelskärm till ett vettigt pris. Men det känns som att detta inte nått acceptans bland app-utvecklarna. Hade jag budget så hade jag plockat in en bara för att kunna känna på potentialen att kunna alternera mellan light och full monty och kanske kunna kompromissa en större mobil med dubbelskärm och lämna laptopen ibland medan normalt ha en mindre mobil utan dubbelskärmen med. Den möjligheten gillar jag nog mer än Samsung fold som alltid är fet.

Oneplus nord är precis över gränsen för vad jag vill ha storleksmässigt. Jag har som tidigare inlägg visar, bekanta med Oneplus och förutom storleken har jag även noterat problematik med avsaknad av 3,5mm uttag i kombination med strulig kompatibilitet med en del bluetoothenheter såsom i bilen när man vill kunna spela musik, svara i bilens BT handsfree samt även ladda. Det gäller med bilar som inte har fullt bluetoothprotokoll för musikströmning utan endast BT för samtal. Det är ofta mina samtal till bilburna och även plantronicsuppkopplade Oneplusmobiler tenderar ha problem under samtalet. Så jag ställer mig frågande till om du som Oneplusanvändare faktiskt har använt den i en dylik diversifierad businessmiljö med 2-3 samtidiga BT audioenheter men upplever att det funkar för dig?

Det är nu ett bra tag sedan någon tillverkare verkar ha släppt en smidig modell i premiumsegmentet, är det någon som har hört nåt om kommande modeller? Vad gör tex LG och Samsung framöver? Kommer inte Oneplus med en mindre premiummodell snart? Ska man kanske tänka kortsiktigt och ta en 6GB lur och byta nästa år igen?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Tack för tips!
När det gäller ålder på enheten så spelar det mindre roll i sig då det viktiga för mig är komponenter och mjukvara.
Men det sagt så finns det ändå en framtidssäkring i att hålla sig nogorlunda uppdaterad, inte minst när det sker innovation i OS och liknande men jag tar hellre ett äldre OS än en större telefon. Tyvärr så ser man ju direkt att äldre lurar har sämre konfiguration när det gäller tex RAM och det är detta som blir det stora problemet när OS och appar hela tiden blir mera krävande. Jag skulle tro att både svenska S10e samt G8s är på gränsen redan nu för min del då jag ofta har väldigt mycket igång samtidigt. Förutom appar som alltid är igång typ aktieplaceringar och IT-system på Arlanda så har jag även typ 40 tabbar i Chrome med olika web-appar och gränssnitt mm.

Jag har över tid sneglat på LG vid flera tillfällen och gillar vad jag ser, man blev ju lite fascinerad av kusinen G8X med just pga möjligheten det innebär med dubbelskärm till ett vettigt pris. Men det känns som att detta inte nått acceptans bland app-utvecklarna. Hade jag budget så hade jag plockat in en bara för att kunna känna på potentialen att kunna alternera mellan light och full monty och kanske kunna kompromissa en större mobil med dubbelskärm och lämna laptopen ibland medan normalt ha en mindre mobil utan dubbelskärmen med. Den möjligheten gillar jag nog mer än Samsung fold som alltid är fet.

Oneplus nord är precis över gränsen för vad jag vill ha storleksmässigt. Jag har som tidigare inlägg visar, bekanta med Oneplus och förutom storleken har jag även noterat problematik med avsaknad av 3,5mm uttag i kombination med strulig kompatibilitet med en del bluetoothenheter såsom i bilen när man vill kunna spela musik, svara i bilens BT handsfree samt även ladda. Det gäller med bilar som inte har fullt bluetoothprotokoll för musikströmning utan endast BT för samtal. Det är ofta mina samtal till bilburna och även plantronicsuppkopplade Oneplusmobiler tenderar ha problem under samtalet. Så jag ställer mig frågande till om du som Oneplusanvändare faktiskt har använt den i en dylik diversifierad businessmiljö med 2-3 samtidiga BT audioenheter men upplever att det funkar för dig?

Det är nu ett bra tag sedan någon tillverkare verkar ha släppt en smidig modell i premiumsegmentet, är det någon som har hört nåt om kommande modeller? Vad gör tex LG och Samsung framöver? Kommer inte Oneplus med en mindre premiummodell snart? Ska man kanske tänka kortsiktigt och ta en 6GB lur och byta nästa år igen?

Frun har en S10e och BT funkar strålande där. Hon växlar mellan ljudbok i bthörlurar, samtal med mobilen, i och utanför bilens (Qashqai) system utan problem.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

@GTXOla: Jag har själv beställt Pixel 4a från Google Store tyskland, bara att skriva SCHWEDEN efter orten i beställningen och välja prioriterad frakt så funkar det fint, Gjorde samma sak i fjol med Pixel 3a och många på Swedroids forum har gjort samma utan problem.

Den eller Pixel 5 som lanseras i oktober borde passa dig bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Frun har en S10e och BT funkar strålande där. Hon växlar mellan ljudbok i bthörlurar, samtal med mobilen, i och utanför bilens (Qashqai) system utan problem.

Skrivet av nisselask:

@GTXOla: Jag har själv beställt Pixel 4a från Google Store tyskland, bara att skriva SCHWEDEN efter orten i beställningen och välja prioriterad frakt så funkar det fint, Gjorde samma sak i fjol med Pixel 3a och många på Swedroids forum har gjort samma utan problem.

Den eller Pixel 5 som lanseras i oktober borde passa dig bra.

Kul att höra, jag har högt förtroende rent kvalitets- och funktionsmässigt för Samsungs premiumsegment, inte så mkt för deras businessapproach som missgynnar EU. Samsungs BT funkar väldigt bra. Jag skulle vara supernöjd med en Japan/US S10e med 256/8GB RAM om man fick tag i det.

När det gäller Google Pixel så har de tydligen historiskt dåligt rykte med tråkiga skärmar och kort batteritid? Dock har de mycket bra formfaktor på lurarna och har hittills stått emot att störst är bäst. Men jag ska hålla ögonen öppna för nästa generation, om den har 8GB RAM.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

@GTXOla: Det stämmer historiskt att de haft dålig batteritid, nya Pixel 4a däremot skall vara riktigt bra vad gäller det enligt tester. Även föregångaren Pixel 3a som jag har ägt var riktigt bra vad gäller batteri.
Vill du 8gb Ram får du vänta på Pixel 5. På Swedroid.se kan du hitta en test på Pixel 4a.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Spännande! Blir dock förvånad om den hamnar under 10000kr eller vad tor du?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Är säker på att det är en mycket bra telefon. Med åldern tänkte jag mer på Andoidversion och säkerhetsuppdateringar.

När man talar om trollen; fick precis Android 10 på min G8s!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joeldeluxe:

Har den bara 4000 MAh? :/