Klarar ikea bekant en monitorarm med C klämma?

Permalänk

Klarar ikea bekant en monitorarm med C klämma?

Tjena! Nu efter att ha flyttat hemifrån så har suget eftet en riktigt clean "gaming" hörna blivit stort.
Har köpt https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...
Första tanken var att köpa en bänkskiva i massivt trä och sen bara köpa 4 ben från Ikea typ deras Olov.
Men är ju mycket jobb med betsning, slipning och sen lacka, har inte riktigt utrymme för det i lägenheten.

Började kolla lite på ikea bekant https://www.ikea.com/se/sv/p/bekant-skrivbord-vitlaserad-ekfa...

Men det är ju spånskiva och ek faner, så blev lite fundersam om den kunde hantera trycket av skärmarmen? Skärmarna som ska monteras är 2x 27" på drygt 8kg var dera så armen ska ju klarade.

Är det någon som har erfarenher av det här bordet? Är det rangligt? Funkar det att köra monitor armen direkt på det?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nej det fungerar inte, bordet är för tunt för att kunna klämma fast stativet över huvud taget. Been there, done that. Det är rätt robust dock så tror inte vikten skulle vara något problem, om du verkligen vill ha just det bordet kan du ju lägga någon skiva under för att få det tjockt nog.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

Okej, ja gick precis in kollade tjockleken på skivan, 1.6cm är ju väldigt tunt haha!

Är det någon som använder ikeas skiva Gerton? https://www.ikea.com/se/sv/p/gerton-bordsskiva-bok-50106773/

Den var alternativ #2 med 4/5 st ikea Olov https://www.ikea.com/se/sv/p/olov-ben-justerbart-svart-302643...

Den skivan är ju 3cm och massiv så den borde väl klara C klämman?

Nån som har nån aning hur lång tid det skulle ta å få till en snygg finish på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Tjena! Nu efter att ha flyttat hemifrån så har suget eftet en riktigt clean "gaming" hörna blivit stort.
Har köpt https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...
Första tanken var att köpa en bänkskiva i massivt trä och sen bara köpa 4 ben från Ikea typ deras Olov.
Men är ju mycket jobb med betsning, slipning och sen lacka, har inte riktigt utrymme för det i lägenheten.

Började kolla lite på ikea bekant https://www.ikea.com/se/sv/p/bekant-skrivbord-vitlaserad-ekfa...

Men det är ju spånskiva och ek faner, så blev lite fundersam om den kunde hantera trycket av skärmarmen? Skärmarna som ska monteras är 2x 27" på drygt 8kg var dera så armen ska ju klarade.

Är det någon som har erfarenher av det här bordet? Är det rangligt? Funkar det att köra monitor armen direkt på det?

Tack på förhand!

Strunta i IKEA. På den tiden jag hade tre SONY trinitron 25"-monitorer (slutet av 1900-talet, början av 2000-talet) böjde sig IKEAS skrivbordsskivor (IKEA Office Pro eller vad de hette) så det blev "gäddhäng". Men idag har vi inte tunga CRT-Trinitrons på 50 kg/styck..

Mitt råd är att köpa bänkskiva av äkta trä på Bauhaus/Byggmax etc, alltså en skiva av "riktigt trä". Resten kan du köpa på IKEA, men inte skivan.

Du behöver såg för att fixa till skivan, oftast.

Här är exempel på skivor som jag antar håller rätt bra. De är inte av spånplatta i alla fall.
https://www.byggmax.se/b%C3%A4nkskiva-ek-p09308

Hoppas att mina tips hjälper dig i dina val.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med snygg finish? Behandlingen (oavsett typ, bets, lack, färg etc) tar ungeför ett dygn per lager i torktid. Slipa fint mellan lagren.

Går så klart att lägga tid på att fräsa kanterna om man önskar "runda" kanter. Tar inte särskilt lång tid om man har rätt utrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Tjena! Nu efter att ha flyttat hemifrån så har suget eftet en riktigt clean "gaming" hörna blivit stort.
Har köpt https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...
Första tanken var att köpa en bänkskiva i massivt trä och sen bara köpa 4 ben från Ikea typ deras Olov.
Men är ju mycket jobb med betsning, slipning och sen lacka, har inte riktigt utrymme för det i lägenheten.

Började kolla lite på ikea bekant https://www.ikea.com/se/sv/p/bekant-skrivbord-vitlaserad-ekfa...

Men det är ju spånskiva och ek faner, så blev lite fundersam om den kunde hantera trycket av skärmarmen? Skärmarna som ska monteras är 2x 27" på drygt 8kg var dera så armen ska ju klarade.

Är det någon som har erfarenher av det här bordet? Är det rangligt? Funkar det att köra monitor armen direkt på det?

Tack på förhand!

Jag har ett 160 cm IKEA bekant med ett https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... med 3x27" och en 24" på. Det fungerar utmärkt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Jag har ett 160 cm IKEA bekant med ett https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska... med 3x27" och en 24" på. Det fungerar utmärkt.

Har du någon skiva under?

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Vad menar du med snygg finish? Behandlingen (oavsett typ, bets, lack, färg etc) tar ungeför ett dygn per lager i torktid. Slipa fint mellan lagren.

Går så klart att lägga tid på att fräsa kanterna om man önskar "runda" kanter. Tar inte särskilt lång tid om man har rätt utrustning.

Tanken är att betsa ett lager och sen typ 3-4 lager https://www.bauhaus.se/zar-ultra-interiorlack-blank
Där står det ju att de är 2h torktid, men kanske inte tort nog för att slipa? Eller vad tror du? Har noll erfarenhet av trä arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Har du någon skiva under?

Nej, fästet sitter direkt i bordsskivan. Belastningen beror ju mycket på hur pass långt fram mot dig du har skärmarna med. Ju längre hävstång desto högre belastning.

Mitt fäste har en större fästplatta under medan det du har verkar ha två mindre. Kanske skulle vara säkrare med en liten träbit mellan där för att slippa dra fast dem direkt mot skivan.

Sen beror det ju på hur långt du faktiskt kan skruva in skruvarna i ditt fäste. De kanske inte går att gänga in så långt så de fäster på en Bekant-skiva.

Är du säker på att dina skärmar väger 8+ kilo utan fot? Det verkar mycket för 27-tummare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Networker:

Strunta i IKEA. På den tiden jag hade tre SONY trinitron 25"-monitorer (slutet av 1900-talet, början av 2000-talet) böjde sig IKEAS skrivbordsskivor (IKEA Office Pro eller vad de hette) så det blev "gäddhäng". Men idag har vi inte tunga CRT-Trinitrons på 50 kg/styck..

Mitt råd är att köpa bänkskiva av äkta trä på Bauhaus/Byggmax etc, alltså en skiva av "riktigt trä". Resten kan du köpa på IKEA, men inte skivan.

Du behöver såg för att fixa till skivan, oftast.

Här är exempel på skivor som jag antar håller rätt bra. De är inte av spånplatta i alla fall.
https://www.byggmax.se/b%C3%A4nkskiva-ek-p09308

Hoppas att mina tips hjälper dig i dina val.

Skivan från ikea jag länkade i inlägg #3 är ju massiv bok. Så den lär ju vara samma kvalité som på bauhaus/byggmax mm.

Har kollat på bänkskivor men de flesta är enbart 60cm djup, vill ha 75-80 cm djup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Vad menar du med snygg finish? Behandlingen (oavsett typ, bets, lack, färg etc) tar ungeför ett dygn per lager i torktid. Slipa fint mellan lagren.

Går så klart att lägga tid på att fräsa kanterna om man önskar "runda" kanter. Tar inte särskilt lång tid om man har rätt utrustning.

Den som har gått i grundskolans träslöjd i mellanstadiet/högstadiet och varit med på lektionerna fixar en dylik bänkskiva oerhört fint! Nemas problemas!

Lite sandpapper och därefter eventuell bets alternativt träolja i stället för bets. Blir jättebra!

Permalänk
Skrivet av era909:

Nej, fästet sitter direkt i bordsskivan. Belastningen beror ju mycket på hur pass långt fram mot dig du har skärmarna med. Ju längre hävstång desto högre belastning.

Mitt fäste har en större fästplatta under medan det du har verkar ha två mindre. Kanske skulle vara säkrare med en liten träbit mellan där för att slippa dra fast dem direkt mot skivan.

Är du säker på att dina skärmar väger 8+ kilo utan fot? Det verkar mycket för 27-tummare.

Nä de har du rätt i, dom väger nog lite mindre, kommer inte ihåg exakt modell men är 2st Acers topmodel från 2015.

Men du har inga klagomål på bekant? Stabilt? Inge rangel?

Permalänk
Medlem

Altså bara att sätta en planka eller liknande tillsammans med armen under bordet i teorin.

Permalänk
Skrivet av Networker:

Den som har gått i grundskolans träslöjd i mellanstadiet/högstadiet och varit med på lektionerna fixar en dylik bänkskiva oerhört fint! Nemas problemas!

Lite sandpapper och därefter eventuell bets alternativt träolja i stället för bets. Blir jättebra!

Så enligt dig är polyuretan lacken onödigt arbete? Räcker med att olja in den? 🤔 Vill helst få till en lite mörkare nyans, tänk typ walnut trä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Strunta i IKEA. På den tiden jag hade tre SONY trinitron 25"-monitorer (slutet av 1900-talet, början av 2000-talet) böjde sig IKEAS skrivbordsskivor (IKEA Office Pro eller vad de hette) så det blev "gäddhäng". Men idag har vi inte tunga CRT-Trinitrons på 50 kg/styck..

Mitt råd är att köpa bänkskiva av äkta trä på Bauhaus/Byggmax etc, alltså en skiva av "riktigt trä". Resten kan du köpa på IKEA, men inte skivan.

Du behöver såg för att fixa till skivan, oftast.

Här är exempel på skivor som jag antar håller rätt bra. De är inte av spånplatta i alla fall.
https://www.byggmax.se/b%C3%A4nkskiva-ek-p09308

Hoppas att mina tips hjälper dig i dina val.

Vill bara notera att IKEA hade/har bänkskivor av solitt trä. Huruvida priset är konkurrenskraftigt och om deras angivning på B/C skivor är korrekt är osagt. Notera att den han länkade är "massivt bok" och väger ungefär lika mycket som vissa på Bauhaus. Jag skulle rekommendera ek framför bok men det är väl en smak sak.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Nä de har du rätt i, dom väger nog lite mindre, kommer inte ihåg exakt modell men är 2st Acers topmodel från 2015.

Men du har inga klagomål på bekant? Stabilt? Inge rangel?

Om man knuffar på bordet så rör ju givetvis skärmarna på sig. Men i mitt dagliga användade är det inget jag märker av. Har du inte ett skärmställ där du har två skärmar på höjden så blir det ju så klart stabilare ändå. Och kör du ett 120 cm brett bord som du länkade så borde det bli ytterligare lite stabilare.

Tips är att åka till en IKEA och kolla på det, det brukar finnas monterat i varuhusen så du kan prova.

Vill du kunna veva loss i ilska på bordet utan att det märks så behövs det nog stabilare grejor.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Om man knuffar på bordet så rör ju givetvis skärmarna på sig. Men i mitt dagliga användade är det inget jag märker av. Har du inte ett skärmställ där du har två skärmar på höjden så blir det ju så klart stabilare ändå. Och kör du ett 120 cm brett bord som du länkade så borde det bli ytterligare lite stabilare.

Tips är att åka till en IKEA och kolla på det, det brukar finnas monterat i varuhusen så du kan prova.

Vill du kunna veva loss i ilska på bordet utan att det märks så behövs det nog stabilare grejor.

Hmm ja kanske kör på ett bekant ändå, är ju betryggande att det funkar för dig. Köper nog till en liten brädbit att sätta under klämman, syns ju inte i vilket fall.

Permalänk
Skrivet av Networker:

Den som har gått i grundskolans träslöjd i mellanstadiet/högstadiet och varit med på lektionerna fixar en dylik bänkskiva oerhört fint! Nemas problemas!

Lite sandpapper och därefter eventuell bets alternativt träolja i stället för bets. Blir jättebra!

Skickade ett PM med lite funderingar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Hmm ja kanske kör på ett bekant ändå, är ju betryggande att det funkar för dig. Köper nog till en liten brädbit att sätta under klämman, syns ju inte i vilket fall.

Som sagt, om du har möjlighet så kolla på ett på IKEA först så kan du klämma och känna och se om det är något för dig. Är man känslig mot "vingel" så kanske det upplevs väldigt ostadigt. Jag vet inte eftersom alla har olika förväntningar och krav.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

@Lerkan_67:
Jag har en 32" skärm på en Ergotron-arm, klämd på Ikeas Gerton-skiva. Supernöjd. Olof-benen från Ikea tycker jag dock kan vara lite vingliga/svåra att ställa in jämnt.

Har inte upplevt de höj- och sänkbara Bekant-borden på jobbet vara vingliga i det låga läget, kan ta och skaka lite på dem imorn.

Permalänk
Skrivet av Balkir:

@Lerkan_67:
Jag har en 32" skärm på en Ergotron-arm, klämd på Ikeas Gerton-skiva. Supernöjd. Olof-benen från Ikea tycker jag dock kan vara lite vingliga/svåra att ställa in jämnt.

Har inte upplevt de höj- och sänkbara Bekant-borden på jobbet vara vingliga i det låga läget, kan ta och skaka lite på dem imorn.

Hej! Hur behandlade du Gerton skivan? Skulle man kunna få en bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Hej! Hur behandlade du Gerton skivan? Skulle man kunna få en bild?

Hade tänkt betsa till typ valnöt eller teak men tror inte jag kom längre än lacknafta 🙃
Dålig vinkel men det är för stökigt för mig att ta ett nytt kort så det får duga:

Permalänk
Medlem

Lackar du skrivbordet får det en hård och glansig yta som känns lite kall och onaturlig men ganska hållbar. Annars är olja ett alternativ och då ska du sikta på en härdande olja för paraffinolja till exempel som inte härdar kommer lämna fettfläckar på allt, lägger du ett papper på skrivbordet kommer det suga åt sig oljan. Linolja är en klassisk produkt, kommer inte ihåg om kokt eller rå är bäst lämpad för dig.
Ett tredje mellanalternativ är hårdvaxolja. Fördelarna med en härdande olja och lite vax inblandat så det blir en hårdare yta som tål mer än lackat och känns mer som naturligt trä, win-win. Nyligen oljat in mitt köksbord med hårdvaxolja vilket blev riktigt snyggt. Används till bänkskivor och golv så borde vara väldigt slitstarkt för ett skrivbord.

Osmo har även flera färgade produkter så du kan få rätt nyans på skivan och därefter avsluta med den klara hårdvaxoljan. Googla så finner du massor av information, jag körde "top-oil" men vet inte vad som skiljer mot den klassiska golv oljan förutom burkens form.

Permalänk
Medlem

Vi gjorde nyss två arbetsplatser enligt ditt tänk med Olof-ben och 27mm ekskiva från krauta. Behövdes väldigt lite slipning, därefter la jag på hårdvaxolja, funkar finfint!

Permalänk
Skrivet av addek83:

Vi gjorde nyss två arbetsplatser enligt ditt tänk med Olof-ben och 27mm ekskiva från krauta. Behövdes väldigt lite slipning, därefter la jag på hårdvaxolja, funkar finfint!

Hur många lager hårdvax olja behövs? Lät ju som ett lätt alternativ
Vad hade ni för mått på skivan? Blev det stabilt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Hur många lager hårdvax olja behövs? Lät ju som ett lätt alternativ
Vad hade ni för mått på skivan? Blev det stabilt?

Skivan vi köpte va 27x650x2500, behovet va ca 220cm så fick kapa lite. Satte på fem ben för jag va osäker på hur tungt det skulle bli. Om det va onödigt med det sista benet eller inte kommer jag inte få reda på! Ja, jag tycker det känns stabilt. Vi funderade på att fästa det i väggen och använda färre ben men det slutade med att vi lät bli.

Angående hårdvaxoljan så la jag på ett lager bara. Detta va två veckor sedan så vet inte än hur det slits på sikt. Däremot va det din dyr olja som jag tror kostade typ 1500:-/liter. Jag hade lite över sedan vi byggde en ny trappa, då använde vi faktiskt samma typ av skiva, den oljade jag dock två gånger iom att det blir mycket slitage, men den har hållit väl för slitage efter 3års användning.

Denna oljan är det jag nyttjat, verkar som sagt vara väldigt slitstark. https://www.beijerbygg.se/privat/sv/osmo-hårdvaxolja-ofärgad

EDIT: den finns tydligen även som pigmenterad om du ville ha bordet lite mörkare men då krävs en strykning opigmenterad över för att kapsla in pigmenteringen.

EDIT2: För att förtydliga så har jag inte monitor på arm så stabiliteten i det kan jag inte svara på men nästan 3 cm ek ska väl stå pall för det mesta.

EDIT3: Det va denna skivan vi köpte https://www.k-rauta.se/produkt/bankskiva-fredricsons-massiv-e... finns i längre utförande också. Bra med färdigfasad kant och grundbehandlad!

Permalänk
Skrivet av addek83:

Skivan vi köpte va 27x650x2500, behovet va ca 220cm så fick kapa lite. Satte på fem ben för jag va osäker på hur tungt det skulle bli. Om det va onödigt med det sista benet eller inte kommer jag inte få reda på! Ja, jag tycker det känns stabilt. Vi funderade på att fästa det i väggen och använda färre ben men det slutade med att vi lät bli.

Angående hårdvaxoljan så la jag på ett lager bara. Detta va två veckor sedan så vet inte än hur det slits på sikt. Däremot va det din dyr olja som jag tror kostade typ 1500:-/liter. Jag hade lite över sedan vi byggde en ny trappa, då använde vi faktiskt samma typ av skiva, den oljade jag dock två gånger iom att det blir mycket slitage, men den har hållit väl för slitage efter 3års användning.

Denna oljan är det jag nyttjat, verkar som sagt vara väldigt slitstark. https://www.beijerbygg.se/privat/sv/osmo-hårdvaxolja-ofärgad

EDIT: den finns tydligen även som pigmenterad om du ville ha bordet lite mörkare men då krävs en strykning opigmenterad över för att kapsla in pigmenteringen.

EDIT2: För att förtydliga så har jag inte monitor på arm så stabiliteten i det kan jag inte svara på men nästan 3 cm ek ska väl stå pall för det mesta.

EDIT3: Det va denna skivan vi köpte https://www.k-rauta.se/produkt/bankskiva-fredricsons-massiv-e... finns i längre utförande också. Bra med färdigfasad kant och grundbehandlad!

Kör nog på detta alternativ! Ska ha ett kort, typ 140cm långt bord, tror jag också kör 5 ben och sätter det 5te rakt under skärmarmen. Eller tror du det är overkill?

Borde väl funka att köra denna olja på Ikea Gerton skivan? Den är ju massiv bok

Permalänk
Medlem

Har detta fästet https://www.webhallen.com/se/product/175554-Multibrackets-M-V... Till min bänkskiva som är den du länkade men verkar inte gå med de fästet du köpt! Vad du än gör försök inte sätta skärmarm i deras lite tjockare skrivbord (dom billiga, kommer inte ihåg namn) det är bara pressad papp typ går sönder direkt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

Kör nog på detta alternativ! Ska ha ett kort, typ 140cm långt bord, tror jag också kör 5 ben och sätter det 5te rakt under skärmarmen. Eller tror du det är overkill?

Borde väl funka att köra denna olja på Ikea Gerton skivan? Den är ju massiv bok

Det funkar säkert med den oljan. Läs lite om den, vill minnas att den är uppskattad. Den skivan jag skickade är ju grundoljad, vet inte hur ikeaskivan ser ut, om den fortfarande kan suga i sig olja. Känner jag ikea rätt så är den säkert färdigbehandlad.

Har du nära till ikea kan du ju börja med fyra ben å köpa ett femte om du känner att det behövs, det är ju tacksamt att slippa om man inte måste ha det. Bok är ju hårt och skivan är 3cm tjock. Enligt ikea är max belastning 50kg på Gerton 155cm.

Permalänk
Medlem

Har https://www.inet.se/produkt/2215967/m-deskmount-gas-spring-du... och en 160x80 bekant. Stativet sitter i ena hörnet och än så länge (knappt 3 månader) visar skivan inga tecken på att ge vika. Jag är lite skeptisk till att det inte blir några märken i finishen på skrivbordet om jag tar bort fästet men den smällen får man kanske ta om man inte kommer ihåg att lägga än skiva eller något emellan för att sprida ut tyngden på en större yta.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core