Xbox Game Pass för PC lanseras skarpt nästa vecka – växlar till fullpris

Permalänk

Avslutar automatisk påfyllning. Får ju "rikskuponger" via jobbet. Sodexo kort. Kan användas för att mat på ICA/Coop/Willys etc. De säljer även valuta/prenumeration för Playstation/Xbox/Nintendo. Så köper allt sånt där så länge det räcker istället.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Då blir det till att avsluta prenumerationen. Tror knappast att tjänsten kommer bli så mycket bättre att den är värd det dubbla priset. Jävligt buggigt nu. Och det faktum att man inte kan installera spelen i en specifik mapp är vansinnigt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande inte att spela EA Sports NHL-spel via det på PC antar jag?
Bortsett från PS4ans Spider-man är det de enda konsolexklusiva spelen som jag faktiskt vill spela.

På tråkkonsolerna, dvs. Jag har en Switch och den är jag glad i.

Permalänk
Medlem

Kan man inte bunkra upp med månader innan dom höjer priset? Ser bara på windows appen att man kan betala 10kr för 1 månad. Kan man inte köpa 12 månader?

Permalänk
Medlem

Jag avslutade mitt. Tycker 45 för det utbudet + alla buggar var på gränsen. Men för den som finner flera roliga titlar är det kanske värt det för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Behöver man en XBox för streaming till projektorn? Eller använder du någon annan metod? Asking for a friend

Jag har inte Xboxet i närheten av projektorn så jag kopplar in mobilen i projektorn och sen Streamar jag på så sätt. Satt på altanen i somras och spelade FIFA20;)

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Då blir det till att avsluta prenumerationen. Tror knappast att tjänsten kommer bli så mycket bättre att den är värd det dubbla priset. Jävligt buggigt nu. Och det faktum att man inte kan installera spelen i en specifik mapp är vansinnigt.

Va? Jag installerade Forza & Flight Sim på olika mappar på olika hårddiskar när jag laddade ner dem med Xbox appen?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Att Xbox Gamepass även erbjuder EA Play utan någon som helst extra kostnad är väldigt trevligt för den tjänsten erbjuder en massa spel.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Va? Jag installerade Forza & Flight Sim på olika mappar på olika hårddiskar när jag laddade ner dem med Xbox appen?

Hur då? Jag kan endast ändra disken som det ska installeras på. Får inte välja någon mapp osv. Har tittat överallt i xbox appen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Tycker nog att 1188 kr per år är lite väl saftigt.

Blir nog till att avsluta... Kanske kommer man tillbaka.

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2020/07/16/players-first-you-are-...

$25 i månaden så får man ju Ultimate _INKL_ konsollen. Skall säljas på elgiggen i Sverige. Så, en 300:- i månaden kanske?
https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/xbox-all-access-expand...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Gick in och avslutade när jag såg nyheten, inget orimligt med priset men finns inga titlar jag är intresserad av för tillfället och har för de mesta bara använt tjänsten för att testa spel.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vet inte om detta är relevant till föregående post. Men spel som installeras via Xbox Appen/Windows Store på PC läggs i en väldigt gömd och låst mapp långt inuti C:\ någonstans.
Man kan glömma alla möjligheter till mods/reshades eller annat

Spelar med mods till Crusader Kings III, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Spelar med mods till Crusader Kings III, inga problem.

De kanske har ändrat. Det var nästan 1,5 år sedan jag provade

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Vet inte om detta är relevant till föregående post. Men spel som installeras via Xbox Appen/Windows Store på PC läggs i en väldigt gömd och låst mapp långt inuti C:\ någonstans.
Man kan glömma alla möjligheter till mods/reshades eller annat

Mappen heter WindowsApps och går enkelt att låsa upp genom att lägga in behörigheter för ens användare, som någon beskrev ovan. Efter det så borde det inte vara några problem att installera mods

Permalänk
Medlem

Xbox-appen skapar en mapp Program Files\ModifiableWindowsApps på varje partition på min dator, irriterande. Går inte att ta bort eller om man lyckas genom massa forcerad adminkommandon så dyker den ändå upp igen sen.