Permalänk
Medlem

Programmerare finans

Hej jag söker någon som kan bygga en signalservice inriktad mot finansmarknaden. Det jag vill är att kunna få en signal när en aktie tar ut dagshögsta eller dagslägsta för dagen. Någon som vet vart jag ska vända mig?

Tack

Permalänk
Medlem

Menar du dagshögsta fram till nu så kan jag göra det på en kvart om du bara fixar en data-källa.

Men jag gissar att du vill ha högsta för hela dagen, har du en tidsmaskin kan man ju kolla morgondagens data, annars kan man aldrig vara säker på vilken av datapunkterna som är ett extremvärde för hela dagen

Permalänk
Medlem

@medbor: Ja precis, varje gång en aktie tar ut dagshösta eller dagslägsta vill jag kunna se det. Ex om dh är 1kr så vill jag veta när någon köper på 1,1 1,2 osv.. Programmet jag har idag kan inte filtrera fram detta riktigt. Avanza har jag för data-källa funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcuscn:

@medbor: Ja precis, varje gång en aktie tar ut dagshösta eller dagslägsta vill jag kunna se det. Ex om dh är 1kr så vill jag veta när någon köper på 1,1 1,2 osv.. Programmet jag har idag kan inte filtrera fram detta riktigt. Avanza har jag för data-källa funkar det?

Det borde duga fint, men jag gissar att du menar hemsidan? Det är bättre med ett api man kan hämta/streama data från direkt. Vet att nordnet hade ett sånt API förr, men kanske bökigt att få tillgång?

Känns dock som att detta borde finnas somtjänst redan någonstans. Jag gissar att du vill kunna koppla detta till någon köp/sälj funktion dessutom och då brister hemsidan ännu mer som källa. Det kan gå men kommer gå sönder varje gång de ändrar något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns dock som att detta borde finnas somtjänst redan någonstans. Jag gissar att du vill kunna koppla detta till någon köp/sälj funktion dessutom och då brister hemsidan ännu mer som källa. Det kan gå men kommer gå sönder varje gång de ändrar något...

Tänkte samma sak, finns ett behov som inte är unikt så brukar det ofta finnas lösningar redan. Om dom sen kan förbättras osv är väl en annan sak.

Permalänk
Medlem

Vill du ha signal när en/flera valda aktier får dagshögsta/lägsta alternativt ALLA aktier inom en viss sektor?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Finns en lista med börs API:er här:
https://medium.com/@andy.m9627/the-ultimate-guide-to-stock-ma...
Vet dock hur bra dom är

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcuscn:

Hej jag söker någon som kan bygga en signalservice inriktad mot finansmarknaden. Det jag vill är att kunna få en signal när en aktie tar ut dagshögsta eller dagslägsta för dagen. Någon som vet vart jag ska vända mig?

Tack

Får man fråga till vilket användningsområde du vill ha dessa data? Finns något som heter Stop Loss, kan låta perfekt i teorin men fungerar sämre i praktiken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@medbor: Jag handlar idag via Infront och där finns det tillgång till en avslutsticker som visar orderflödet för dom aktierna eller marknaderna man väljer tex OMX,ngm, spotlight osv. Då ser det ut så här: http://www.bilddump.se/bilder/20200910222505-188.151.49.64.PN...

De som är blå markerade är när en aktie tar ut eller handlas på dagshögsta och det lila är då när en aktie handlas på dagslägsta. Tyvärr kan man inte filtrera fram så att endsat detta visas utan alla andra avslut visas också.

Så det jag söker är : En avslutsticker som endast visar aktier som tar ut/handlas på dagshögsta eller dagslägsta.

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Ja precis, detta handlar mer om att jag vill få tillgång till information på ett smidigt sätt.

Permalänk
Medlem

@kwame: En viss marknad och utvalda aktier om det är möjligt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcuscn:

@medbor: Jag handlar idag via Infront och där finns det tillgång till en avslutsticker som visar orderflödet för dom aktierna eller marknaderna man väljer tex OMX,ngm, spotlight osv. Då ser det ut så här: http://www.bilddump.se/bilder/20200910222505-188.151.49.64.PN...

De som är blå markerade är när en aktie tar ut eller handlas på dagshögsta och det lila är då när en aktie handlas på dagslägsta. Tyvärr kan man inte filtrera fram så att endsat detta visas utan alla andra avslut visas också.

Så det jag söker är : En avslutsticker som endast visar aktier som tar ut/handlas på dagshögsta eller dagslägsta.

Borde nog nästan gå med ett trivialt javascript på den sidan du dumpar där och bara filtrerar listan på färg så den bara visar två av alternativen

Permalänk
Medlem

@medbor: Ja det hade varit bra om det skulle funka! Hur går man tillväga då?