Huawei visar höstnytt inom smarta klockor och bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Huawei visar höstnytt inom smarta klockor och bärbara datorer

Bland nyheterna ingår Matebook-datorer med Intel och AMD under huven, och smarta klockor med lång batteritid och bekant design.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag älskar matebooks, detta är en otroligt värdig uppgradering! Snyggt!

Permalänk
Medlem

Webbkamera: Ja, gömd i tangentbordet

???? De blir syntax terror i min hjärna.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@candyraver: Håller i en klass om UX/design och vi använde detta som ett exempel på dålig UX/design i den riktiga världen.

Permalänk
Medlem

"Webbkamera: Ja, gömd i tangentbordet"

Pls no

XPS tog iallafall feedback och bytte. Som en ägare till en sådan XPS kan jag säga att jag är hellre ansiktslös än att vara en bild bestående till största del av dubbelhaka och näsborrar underifrån :/

Skrivet av candyraver:

Webbkamera: Ja, gömd i tangentbordet

???? De blir syntax terror i min hjärna.

https://www.youtube.com/watch?v=7gee19UNDws

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Har själv en numera något äldre Matebook X Pro. Gillar verkligen den. Enda nackdelen är vinkeln man får på webbkameran i videomöten. I övrigt en fantastisk laptop.

Permalänk
Medlem

Huawei skäms iaf inte för att sno design rakt av, dom kopierar t.om. dom dåliga bitarna från Apples produkter 😂

Permalänk
Medlem

Innan jag började plugga så köpte jag en tråkig Probook begagnat för 2000 som fungerar alldeles perfekt. Vilket är tråkigt då jag omöjligt kan motivera mig till att köpa en av dess fantastiska maskiner.

Sitter och dräglar över mina klasskamraters HP Envy och Dell XPS, men det hade varit ett sånt slöseri med pengar att ersätta en fullt fungerande dator.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv

Ser typ ut som att de tagit en Apple Watch eller MBP och klistrat över Apple loggan 🙄
ctrl-c, ctrl-v

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@johanandersson: sitter i samma sits. Har en Macbook Pro från 2014 och är väldigt sugen på en Apple Silicon-bestyckad bärbar, men min nuvarande fungerar så oförskämt bra att jag omöjligt kan motivera att byta ut den. Visst, den svettas rejält när jag försöker redigera video eller ladda många 4K-bilder samtidigt, men den kan hantera det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag älskar matebooks, detta är en otroligt värdig uppgradering! Snyggt!

Jag också! Jag är mycket nöjd och ser alltid fram mot att använda min laptop. 3000x2000 skärmen är kalas!

Permalänk
Medlem

Xiaomi har ju en mobil på gång med kamera under skärmen, borde komma snart på bärbara också tycker man.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Watch Fit, har den offlinestöd för Spotify?
Fristående GPS känns ju fiffigt för en träningsklocka, men är den "fulländad" utan Spotify?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Ser typ ut som att de tagit en Apple Watch eller MBP och klistrat över Apple loggan 🙄
ctrl-c, ctrl-v

Översättning:

Alla klockor som inte är runda är Applekopior. Alla laptops som är silver och tunna är Applekopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Översättning:

Alla klockor som inte är runda är Applekopior. Alla laptops som är silver och tunna är Applekopior.

Ja, det är definitivt formen på skalen som är det som åsyftas... 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Watch Fit, har den offlinestöd för Spotify?
Fristående GPS känns ju fiffigt för en träningsklocka, men är den "fulländad" utan Spotify?

Nej, du får titta på klockor från Garmin eller Samsung för Spotify Offline.
(fungerar inte ens på Apple Watch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Xiaomi har ju en mobil på gång med kamera under skärmen, borde komma snart på bärbara också tycker man.

Jag vet inte. Jag tror laptoptillverkare vill ha så få mm som möjligt mellan panelen och laptop-luckan. Om vi ska ha en haft duglig kamera så har vi ju 3-5 mm bakom skärmen på en telefon, men laptoptillverkare vill antagligen inte ha någon plats alls där.

Jag tror detta är en av de bättre lösningarna, trots den tråkiga vinkeln. Det kommer säkert komma några laptops med kamera under skärmen, men jag tror många kommer bli avskräckta av tjockleken på luckan. Kanske en bra lösning för 2-in-1 där hårdvaran ändå sitter i luckan.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Webbkamera: Ja, gömd i tangentbordet

???? De blir syntax terror i min hjärna.

Ännu ett bevis att Huawei håller på med spioneri.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ännu ett bevis att Huawei håller på med spioneri.

Videobaserad keylogger...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Har haft en matebook x pro 2018 sedan förra sommaren. Älskar skärmen! Den är kalas att arbeta med när man får plats med en hel del extra på höjden! Kameran i tangentbordet känns kanon så länge man inte behöver använda den, vilket man ändå gör ibland i coronatider 😄 Modellen ser inte ut att ha uppdaterats mycket alls i de senare versionerna men jag hoppas de har en bättre kvalitetskontroll då musplattan glappar lite och även chassit mot bordet i vissa lägen. Har även haft blåskärm när jag spelar med laddaren i. Överhettning eller bugg är svårt att säga.

Permalänk
Hjälpsam

Var det inte dell som fick så mycket skit för sin "NoseCam" när den var bottenmonterad i fjolårets XPS13?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

@candyraver: Håller i en klass om UX/design och vi använde detta som ett exempel på dålig UX/design i den riktiga världen.

För mig som extremt sällan använder en webkamera är detta absolut en lösning som jag kan tänka mig. När jag måste använda en webbkamera kopplar jag helt sonika in min Logitech Pro 9000. Detta att gnälla på en webbkameras placering blir lite som att gnälla på avsaknaden av sd-kortläsare. För vissa är det ett stort bekymmer, och de får helt sonika välja en annan modell av dator (eller en extern kortläsare), För andra är det fullständigt sak samma. Jag har hellre 15 mm extra skärm än en funktion som aldrig används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Detta att gnälla på en webbkameras placering blir lite som att gnälla på avsaknaden av sd-kortläsare. För vissa är det ett stort bekymmer, och de får helt sonika välja en annan modell av dator (eller en extern kortläsare), För andra är det fullständigt sak samma.

För mig är bra webbkamera enormt viktigt, och SD-plats en mycket bra bonus högt uppe på listan.

Vi har alla olika prioriteringar, och det är helt OK.

Gott att se att Dell tagit sitt förnuft till fånga gällande kameran (tror de tappade mycket försäljning där).

(Det sagt så spelar det ingen roll för mig att denna inte har det, då jag ändå aldrig hade köpt en dator från CCP.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot:

Haha de kunde ju gjort en "Apple Notch" för webcammen
...fyfan va folk hade surat då

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Översättning:

Alla klockor som inte är runda är Applekopior. Alla laptops som är silver och tunna är Applekopior.

Det är fredag, varför va så dryg? 😂
Det är uppenbart att de snor Apples design mer eller mindre rakt av.
Andra exempel: Apple la till "notch" på telefonerna -> Huawei la (helt i onödan) till notch.
Detta trots att notchen på iPhone X va ful som stryk.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@arowe17: jag ställde frågan till Huaweis PR och Watch Fit stöder kontroll av Spotify-uppspelning i offline-läge, men klockan måste då vara kopplad till telefonens offlinelagrade musik. Spotify på den faktiska klockan har alltså inte eget stöd för det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att deras MateBook X Pro kan ha Windows installerat? Sist jag kollade har inte Microsoft tillstånd att ge ut licenser till Huawei?

Permalänk
Medlem

Nöjd med Huawei Watch GT även om den är mer fitness och svag som riktigt smart klocka. Gör det jag har den till mycket bra och räcker ca 10 dagar med pulsmätaren på konstant, samtidigt som den ser hyfsat bra ut. Snålt med skins jämfört med den kinesiska versionen där det finns tusentals, men copyrightregler bla bla...

Syremätaren och batteritiden var det som sålde in mig. Egentligen ser jag batteritiden som ungefär minimum. 1-2 dagar skulle inte kännas särskilt användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Hur kommer det sig att deras MateBook X Pro kan ha Windows installerat? Sist jag kollade har inte Microsoft tillstånd att ge ut licenser till Huawei?

Det beror nog på när avtalet med Microsoft skrevs för de modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Det är fredag, varför va så dryg? 😂
Det är uppenbart att de snor Apples design mer eller mindre rakt av.
Andra exempel: Apple la till "notch" på telefonerna -> Huawei la (helt i onödan) till notch.
Detta trots att notchen på iPhone X va ful som stryk.

Huawei har definitivt stulit mycket av sin design, men deras telefoner är då fan inte äpple cloner, vet jag inte vad du har rökt. P-serien är möjligtvis Samsung cloner.
Vilken "notch" pratar du om, den äpplet snodde från alla andra tillverkare? Huawei har en "camera punch hole" som de möjligen stal från Samsungs S10 ultra och har ingen ful iphone notch?? Lolz. Kurvade skärmen är också samsung, designen på bakre kameran vet jag inte vem som var först men båda är i princip exakt lika.
Deras "airpods" verkar faktiskt vara snyggare än äpplets, alla kan inte designa Samsung bönor.
Sen skulle det vara positivt om Äpplet stal Huaweis design på runda klockor, för äpplets apple watch är extremt ful.
Tycker deras laptop ser också mer ut som en Samsung dator än äpplets, där har jag sämre koll.

Har jag inget bättre för mig, lol.