Bärbara datorer från Intel i NUC-serien.

Permalänk
Medlem

Bärbara datorer från Intel i NUC-serien.

För oss intresserade av bärbara datorer kan följande vara intressant att veta om man är i köpatankar, (vet inte om/när de kommer i handeln).

Jag kikade runt i supportdelen på intel.com och fann fyra nya NUC-enheter. Det är bärbara datorer utan minne och lagring och tillhör NUC-serien.

Specifikationer
TPS

Alla fyra har integrerad, samt diskret grafik, där det är den diskreta som skiljer dem åt: "GeForce* RTX 2070 Super Max-Q", "GeForce* RTX 2060", "GeForce* RTX 2070 Max-Q" och "GeForce* GTX 1660Ti".
Processorn är en i7-9750H.
Skärmen är 15.6", FHD, 16/9, 144Hz, 5ms.

Datorerna har stöd för 64GB minne genom två dimm-platser, två M.2-platser för lagring och utbytbar wifi-modul (ax200), det finns Thunderbolt 3 och nätverksport (RJ-45).

Ser ut att vara potenta datorer som kan byggas efter tycke och smak.

Tipsade även redaktionen om dessa igår.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att följa denna utveckling.

Verkar som de "dyrare" modellerna har IPS skärmar.

https://geizhals.at/intel-whitebook-lapqc71c-queens-county-bq...
https://geizhals.at/intel-whitebook-lapqc71d-queens-county-bq...

Edit: Nope, fel av mig, IPS på alla tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Ska bli intressant att följa denna utveckling.

Verkar som de "dyrare" modellerna har IPS skärmar

Absolut, det är samma skärmar på alla fyra, IPS. Kollade precis spec. och ser att det är mekaniskt tangentbord med bakbelyst RGB.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju en vanlig laptop som säljs utan minne och lagring ?
Förstår inte varför de kallar det nuc när det är det formatet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är ju en vanlig laptop som säljs utan minne och lagring ?
Förstår inte varför de kallar det nuc när det är det formatet.

Jag tycker inte det hör till vanligheten att bärbara säljs utan vare sig minne, lagring eller operativsystem.
Det verkar som den kommer kallas "Intel Whitebook" om man kollar dokumentationen.