Vilket är ditt bästa spel någonsin?

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 ( förlåt Baldurs gate och Jagged alliance 2 )

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Zelda: Ocarina Of Time

Kommer aldrig glömma ögonblicket när man för första gången klev ut på Hyrule Field i spelet.
Det ögonblicket är magiskt. Den 24 dec 1998.

Spelar igenom det nån gång om året.
Nu fattas bara en enda sak, att Nintendo får tummen ur och släpper det till switchen.
(Vet att det går med emu:s)

Kan man ha det med emu:s till Switch?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt att säga nåt annat än WoW, har inte spelat på många år och har många fantastiska spel i topp 10 men de tusentals timmar som spenderades med WoW och alla de minnen man har från den tiden kommer nog aldrig att nås igen.

Dvs det är kanske mera spelupplevelsen än själva spelet i sig som gör WoW till min nr.1

Permalänk
Medlem

Det korta och enkla svaret för mig är helt klart Final Fantasy 7. Storyn, grafiken och allt annat var helt fantastisk, har aldrig haft en liknande känsla i något spel varken före eller efter det.

Meeeen, det finns många andra spel som varit otroligt bra, även om dom inte slår FF7.

Diablo 2: LOD, speciellt Frozen Orbs Sorcs, Bowazons och Javazons var riktigt roliga (och OP) builds runt 1.07-1.09, spelade bara hardcore då. Otroligt bra spel som jag återkommer till då och då!

Zelda, både OoT och BotW är otroligt bra spel och de två bästa i serien i mitt tycke. BotW är objektivt bättre, även om jag har starkare nostalgi från OoT.

Secret of Mana, vet inte exakt vad det är, men älskade spelet som liten och har spelat igenom det igen på emulator för några år sedan och det finns fortfarande något där som jag verkligen gillar.

Final Fantasy 9 var var också väldigt bra, det näst-bästa i serien av de jag spelat efter 7an.

Heroes of Might and Magic, minns inte exakt vilken det var, men bör ha varit 2 eller 3. Spelade det mycket hos en kompis när det var nytt och hade väldigt kul med det. Jag har inte spelat det sedan dess men det är ett spel jag tänker på varje gång jag tänker på den kompisen, som tyvärr gick bort i leukemi för några år sedan.

Super Mario Bros 1, 2, 3 och 64. Alla är riktigt bra spel. Förstår inte varför så många inte verkar ha gillat 2an. Visst, det sticker ut lite jämfört med de andra, men ändå riktigt bra i mitt tycke.

WoW, specifikt TBC. Jag började spela bara några veckor/en månad eller så innan TBC kom ut, så kan inte uttala mig om vanilla då jag levlade för fullt då, men TBC hade jag väldigt roligt i. Jag var i en av få guilder på servern som kunde raida Sunwell, och det var utan tvekan då jag spelade som mest hardcore. Spelade en del i WotLK, men då det var så mycket lättare svårighetsgrad så fastnade jag inte alls lika hårt. Spelade lite i början av Cataclysm, men ledsnade ganska snabbt och har bara spelat några dagar/en vecka på några expansioner sedan dess.

Runescape, typ alla spelade det när vi gick i mellanstadiet. Jag spenderade mycket tid på att trada, lyckades få tillgång till en av de högst lvlade smithsen konto på den tiden. Dealen var att jag fick minea och crafta mithril och adamantium saker som jag fick behålla och han fick gratis lvlar. När jag hade fått ihop lite cash råkade jag hitta ett sätt att dupa gold och blev plötsligt väldigt rik. Lade många miljoner på att köpa extremt över-prisade runor och jag var ett tag en av de högst lvlade magikerna i spelet. Sålde även lite guld till klasskompisar för att köpa godis och läsk, haha.

Warcraft 3, inte för huvudspelet, fastnade aldrig för det, men custom maps har det gått många timmar på.. Spelar det fortfarande till och från, mestadels TDs och Hero Sieges av olika slag. Jag önskar att det fanns TDs som kom i närheten av lika bra som i WC3 custom maps. Bör väl tillägga att på senare tid har det även blivit custom maps i starcraft 2 av samma anledning, då SC2 har TDs och liknande också.

The Talos Principle och Portal 1 & 2 var väldigt bra, älskar pusselspel och dom 3 är nog de bästa jag har spelat.

Det finns säkert några till som jag inte kommer på just nu. Flera av spelen jag har nämnt är för att jag blev påmind om dom när jag läste igenom tråden, annars hade jag nog missat ett par av dom iallafall.

Men som sagt, FF7 är fortfarande och kanske alltid kommer vara nummer 1 för min del.

*Edit* Så klart måste även Age of Empires II nämnas. Väldigt bra spel, spelar det fortfarande ibland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Kan man ha det med emu:s till Switch?

Det korta svaret är ja, det lite längre svaret är att N64 emulering på Switch är lite buggat och funkar sisådär, åtminstone sist jag testade det, det var dock kanske typ ett år sedan sist, så det är fullt möjligt att emulatorerna har blivit bättre och det fungerar felfritt numera.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

För min del så är det Rust, mest timmar i spelet, har vart svårt att slita sig från.

Permalänk
Medlem

Multiplayer, CS självklart. Spelat sen 2002

Singeplayer, Mafia II utan tvekan

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

spännande tråd... gillar när folk får ett spel till en tung roman eller top 10 lista

Permalänk
Medlem

@Larsp777:

Yes, du måste dock ha hackat din switch men ja det funkar.
https://youtu.be/1DymxfN1PHU

Permalänk
Medlem

The Witcher 3. Spelet är grymt bra.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

@psp123: Då väntar du som jag på 6:an

Det är på tiden nu!

Permalänk
Medlem

Att bara välja ett spel är ju mer eller mindre omöjligt för de flesta av oss skulle jag tro. Skulle någon sätta en pistol mot pannan på mig så måste jag dock välja World of Warcraft. Har spelat ända sedan betan och ja...Jag spelar faktiskt fortfarande. Det är inte lika kul längre, men charmen det spelet har kommer nog aldrig helt försvinna för mig. Vi har vuxit upp tillsammans (jag har ju för fan karaktärer som är 15 år gamla) helt sinnessjukt när man tänker efter egentligen.

Har nog gjort precis allt man kan göra i det spelet, har raidat hardcore från Vanilla upp till Cataclysm, efter det har jag blivit allt mer av en casual och numera har jag bara som mål att få se "allt" i en expansion. Det kanske låter som klyscha men några av de vänskapsband som jag knutit på wow genom åren är idag några av mina närmsta vänner. Det har varit allt ifrån bröllop till begravningar till nyfödda barn och liknande. Spelet har visserligen tagit mycket också, mer än en relation har offrats på WoW-altaret men i slutändan får jag ända säga att spelet har gett mig mer än det tagit.

Spelet som sådant är i min mening i grunden helt fulländat, fan även min sambo som inte direkt är någon spelare av rang spelar idag wow. Visserligen enbart för att typ köra lite pet-battles och samla fint transmog, men ändå. Blizzard förtjänar verkligen all praise de kan få över hur de lyckats skapa en värld som lever än idag. Väldigt mycket har hänt sedan 2005 men mig veterligen är World of Warcraft fortfarande världens största mmorpg, det säger något trots allt.

Permalänk
Medlem

Zelda. Återkommer alltid till någon av alla zelda-spelen då och då.

Permalänk
Medlem

Svår fråga!

Om jag ska försöka bara välja ett spel, så skulle jag nog säga Baldur's Gate 1 & 2. (Nu blev det dock två valda spel ändå )