Permalänk
Medlem

Keycaps

Tjena!

Har detta tangentbord! Men känner att keycapsen börjat gjort sitt, då de börja bli lite kladdiga o de även fast jag tvättat dom! Är det några speciella keycaps man måste söka efter specifikt för att det ska passa?

Har sneglat lite på dessa: https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/pbt-keycap-109-set-seamle...

Men det är inte shine throught, någon som vet av en sida där de har massa olika keycaps eller liknande "joker edition" med shine throught?

Mvh

Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord är "detta"?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vilket tangentbord är "detta"?

Haha oj, glömde jag!

Xtrfy k2 rgb edition

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Medlem

Jo, vet om dom! Men är sugen på några lite mer "modifierade"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Jo, vet om dom! Men är sugen på några lite mer "modifierade"

Då får du nog börja leta utanför Sverige, sortimentet för keycaps i Sverige är väldigt få

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Då får du nog börja leta utanför Sverige, sortimentet för keycaps i Sverige är väldigt få

Något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Något tips?

Hej

Tyvärr får du problem å hitta några ISO/Nordic sets utomlands, då det är ANSI (US) layouten som gäller. Om man hittar några sets är det ISO/UK layouten, som passar på ISO/Nordic tangentbord men du får ju inte bl.a "Ö", "Å" å "Ä" på capsen. En av orsakerna till att jag kör med ANSI tangentbord, det dåliga utbudet av ISO/Nordic keycaps sets.

Sedan måste ju tangentbordet ha standard botten rads mått (dom flesta keycaps
sets har det om inget annat står i texten), bl.a Ducky:s keycaps sets botten rad tangenter (Ctrl, Win osv raden) passar bl.a inte på razor å corsair k "alltvaddomheter" tangentbord då dessa inte har standard botten rads mått (se länk, gäller både ANSI å ISO).

https://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-chart.html

Ducky, Das mm raden har standard botten rads mått.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.