Är Sweclockers säkrare att handla på än andra ställen?

Permalänk
Medlem

Är Sweclockers säkrare att handla på än andra ställen?

Hej allt folk på Sweclockers!

I min jakt på det bästa grafikkortet för ett litet specialbygge jag tagit mig ann så har jag nu fått se den riktigt fula sidan av Svensken.
För att göra hela historian kort så letar jag med ljus och lykta efter ett twin-fan RTX 2070 med bara 1st 8-pins strömkontakt.
För att undanröja diskussioner kring varför det kortet och bara 8-pin så finns 2 motiv: cpu-bottleneck och begränsning i mitt lilla smidiga nätagg. jag ska använda. Så vi behöver inte diskutera vad jag ska köpa istället.

Men till saken!
Jag har nu publicerat köpes-inlägg på alla de ställen som är gratis man kan tänka sig och dröm om min förvåning överallt dräller det in pm när jag bett om öppna kommentarer, priset är alltid rätt men ingen kan speca vad dom säljer för kort, när bilder kommer så är dom till min föga förvåning snodda från Tradera, Blocket eller i ett fall till och med tillverkarens egna hemsida.
När jag påpekar detta dör alltid konversationen.

RTX 2070 börjar bli ett udda kort och särskilt när man blir tvungen att backa undan ifrån ASUS och MSI pga deras 6+8pin redan på dessa kort. Men den tråkig kontentan blir, finns det något seriöst folk längre? Är här rätt ställe i så fall?
Hur upplever ni er egen marknadssektion?

Permalänk
Medlem

Alltid sålt all min elektronik här och aldrig varit några problem.

Permalänk
Medlem

Inget ställe är perfekt, men jag skulle säga att Sweclockers kommer närmast. Kolla in Marknadsreferenser-tråden innan du handlar!

Permalänk
Medlem

Se upp för användare som registrerat sina konton samma dag bara. Annars tycker jag marknaden här är kanon. Speciellt med tråden som @m4gnify länkade ovan.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanoi:

Se upp för användare som registrerat sina konton samma dag bara. Annars tycker jag marknaden här är kanon. Speciellt med tråden som @m4gnify länkade ovan.

För att annonsera måste du ha varit medlem i minst tre månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

För att annonsera måste du ha varit medlem i minst tre månader.

Men dom kan höra av sig oavsett om man själv annonserar

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Men dom kan höra av sig oavsett om man själv annonserar

Exakt. Har haft 2 annonser ute den senaste tiden och den första kontakten har alltid varit från en person som nyss skapat sitt konto. Super misstänksamt.

Visa signatur

AMD 5600X | Gigabyte Aorus Pro (v2) | Asus 970 Strix | G-skill Trident Z 2x8GB @ 3600Mhz | Corsair RM750x | Corsair MP510 480GB | O11 Dynamic (PCMR) | AOC G2460PG | Intel NUC i5 (5th Gen) | Intel NUC i3 (8th Gen) |