Geforce RTX 3080 rullar för fullt i testlabbet – men recensionsembargot skjuts fram

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Jag missförstod ditt inlägg, jag trodde du menade lagersaldot, inte antalet olika kort. Ber om ursäkt för detta.

Noll problem herregud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Ser för övrigt inga FE-kort hos varken Inet, Webhallen, Komplett, Elgiganten eller Netonnet.
Har det med ev. embargo att göra, eller är det inga allokerade kort?

FE säljs bara direkt från Nvidia.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

LITE OT men ... av alla kort är ju FE absolut snyggast. Men skitsamma om man ändå inte har en julgransdator

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

LITE OT men ... av alla kort är ju FE absolut snyggast. Men skitsamma om man ändå inte har en julgransdator

Håller med, jag vill absolut ha FE kort denna gången

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur det brukar vara med klockfrekvenserna? Hittade att ett oc kort är Core clock 1440 MHz / Boost clock 1725 MHz, och det är bara 15 mhz högre än standard ;D tror ni att de billiga oc versionerna är samma?

Permalänk
Medlem

Snart är väntan över.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Hur ofta har Moore's Law is Dead haft rätt? Är det en av tio gånger?

Var roligt att lyssna på människan till en början men i längden är det ju bara läckor hit och AMD dit. Tradigt.

Ser verkligen framemot recensionen på 3080 idag.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Hjälpsam

Han hade ganska rätt på försommaren, om Amperes prestanda och effektförbruking, dock är RT något lägre än vad han trodde.
Med reservation för att prestanda stämmer någorlunda med ryktena.

Men inte fasen orkar jag lyssna på alla Youtubers, föredrar skriven text, jag är läskunnig.
När embargot släpps kommer jag läsa resensioner, inte titta på Youtube.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Idag gäller det boys!

Permalänk
Medlem

Ikväll blir de å fylla kaffekoppen efter grabben somnat å avnjuta SweClockers matiga recension 😊, Utbudet av tester är ju enormt idag men SweClockers har gjort säg förtjänta av första klicket sen blir de nog Digital Foundry för kanske lite mer fokus på RT. Sen blir de å somna till Gamers Nexus 3 timmars video 😅

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ikväll blir de å fylla kaffekoppen efter grabben somnat å avnjuta SweClockers matiga recension 😊, Utbudet av tester är ju enormt idag men SweClockers har gjort säg förtjänta av första klicket sen blir de nog Digital Foundry för kanske lite mer fokus på RT. Sen blir de å somna till Gamers Nexus 3 timmars video 😅

Klockan 14.59, instängd på mitt kontor kommer jag att spamma F5.
Sweclockers ska få alla mina klick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ikväll blir de å fylla kaffekoppen efter grabben somnat å avnjuta SweClockers matiga recension 😊, Utbudet av tester är ju enormt idag men SweClockers har gjort säg förtjänta av första klicket sen blir de nog Digital Foundry för kanske lite mer fokus på RT. Sen blir de å somna till Gamers Nexus 3 timmars video 😅

Skrivet av Borked:

Klockan 14.59, instängd på mitt kontor kommer jag att spamma F5.
Sweclockers ska få alla mina klick!

Tagga!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Sweclockers recension av en av årets mest spännande hårdvarusläpp missar jag inte!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Spännande

Ska bli spännande och se prestandan. Vi får väll se om det kommer att påverka ens köp eller inte

Visa signatur

𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥 𝐜𝐨𝐫𝐞 𝐢𝟕 𝟖𝟕𝟎𝟎𝐤 𝐜𝐨𝐟𝐟𝐞 𝐥𝐚𝐤𝐞 𝟓𝐆𝐡𝐳 | 𝐃𝐞𝐞𝐩𝐜𝐨𝐨𝐥 𝐜𝐚𝐩𝐭𝐚𝐢𝐧 𝟑𝟔𝟎 𝐞𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞 𝐞𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 | 𝐌𝐬𝐢 𝐳𝟑𝟕𝟎 𝐬𝐥𝐢 𝐩𝐥𝐮𝐬 | 𝐜𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐯𝐞𝐧𝐠𝐞𝐚𝐧𝐜𝐞 𝟐𝟒𝐆𝐛 𝟑𝟐𝟎𝟎𝐌𝐡𝐳 | 𝐀𝐬𝐮𝐬 𝐓𝐮𝐟 𝟑𝟎𝟖𝟎 𝐎𝐂 | 𝐌.𝟐 𝟐𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐤𝐢𝐧𝐠𝐬𝐭𝐨𝐧, 𝐬𝐬𝐝 𝟏𝟑𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐚𝐧𝐝 𝟐𝟓𝟎𝟎𝐆𝐛 𝐡𝐝𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐑𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬™ 𝐑𝐌𝟖𝟓𝟎 𝟖𝟎 𝐏𝐋𝐔𝐒 𝐆𝐨𝐥𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐜𝐫𝐲𝐬𝐭𝐚𝐥 𝟓𝟕𝟎𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐠𝐥𝐚𝐬𝐬 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

Han hade ganska rätt på försommaren, om Amperes prestanda och effektförbruking, dock är RT något lägre än vad han trodde.
Med reservation för att prestanda stämmer någorlunda med ryktena.

Men inte fasen orkar jag lyssna på alla Youtubers, föredrar skriven text, jag är läskunnig.
När embargot släpps kommer jag läsa resensioner, inte titta på Youtube.

Skulle säga att han inte bara fick majoriteten av alla relevanta detaljer rätt ordentligt fel, men ändå raljerar han i videon nu om hur korkade resten av alla techtuber är och hur rätt han hade redan i våras...

1,7 GHz är rätt långt från 2,5 GHz. Nu är 1,7 GHz specificerad frekvens och tittar man på Pascal och Turing har man i praktiken högre frekvens även utan överklockning, samma lär gälla för Ampere. Men några 2,5 GHz lär det knappast bli, når vi ens 2,0 vore det förvånansvärt bra.

Här har han inte speciellt mycket fel jämfört med senare bilder, verkar inte riktigt som 230 W är nära (faktiskt rejält fel), blev inga 21 Gbps för VRAM och "NVCache" (som jag återkommer till senare, under denna tidsperiod beskrev han det som ett svar på HBCC vilket beroende på hur man ser på det funnits sedan Maxwell eller Volta) visade ju sig finnas även på konsumentprodukterna (för nu hävdar han att han hela tiden menade RTX I/O, vilket inte är samma sak som HBCC).

Oavsett hur man vill räkna "CUDA-kärnor" i Ampere så är han totalt off med 10-20 % IPC ökning. Endera ser man Ampere som att ha hälften så många CUDA-kärnor som Nvidia hävdar och då har IPC ökat långt mer (>=50 %) eller så ser man det som det presenteras och då har IPC minskat med 20-30 % per CUDA-kärna.

Det är inte dubbla antalet Tensor-kärnor per SM, det är tvärtom en minskning från TU102 till GA102 fast kapaciteten per Tensor-kärna har ökat rejält.

Ska man gå på läckta resultat verkar RTX on ge ungefär samma bortfall i prestanda som tidigare, det som räddar både Turing och Ampere är ju att Nvidia fått till DLSS i 2.x.

Raytracing prestanda är inte i närheten av 4x, Nvidias egna siffror pekar på att Blender och liknande program samt spel med massiv mängd raytracing som Minecraft RTX och Quake ser ~2x.

Hela lineup är på Samsung 8 nm, även top-tier. Han ska ändå ha cred för Samsung 8 nm, de flesta andra var övertygade om TSMC 7 nm alt. Samsung 7 nm EUV, AdoredTV har till och med hunnit gjort en video där han förklarar vilka idioter Nvidia är som inte tittat på hans videon runt optimalt val av nod för Ampere, nåja inte riktigt men är ungefär det som står mellan raderna där.

Ampere är i grunden definitivt en krympning av Turing (mer detaljer lär komma idag då Ampere whitepaper ska komma när testerna släpps), fast med förändringen att varje CUDA-kärna nu kan köra FP32+INT32 (vilket också Turing kan) eller FP32+FP32 (något Turing inte kan).

Det finns ingen DLSS 3.0 och DLSS 2.1 kräver ungefär samma jobb i spelen som DLSS 2.0. Förstår inte hur man få ihop DLSS med TAA, båda är tekniker som behöver föregående scener som indata men där slutar väl parallellerna?

NVCache (RTX I/O) är som sagt inte ett svar på HBCC. Om vi tar HBCC som vad AMD menade, en teknik där GPU kan använda hela CPU RAM-poolen, inklusive minne som potentiellt ligger swappat på disk (sista delen stöds bara från Volta och framåt för Nvidia) så fanns ju redan det på Nvidia sidan. Vill man vara riktigt snäll mot honom kan man utgå från att helt missförstått HBCC och faktiskt menade RTX I/IO, tror han faktiskt spekulerade att han bara hade fel om NVCache för Nvidia bytt namn p.g.a att NVCache namnet läckte...

Många techtuber, personligen inkluderar jag bl.a. AdoredTV, Coretek och Steve på GN dit, är riktigt underhållande att lyssna på och inte helt sällan har de intressanta infallsvinklar. Men just Moores law is dead måste vara totalt meningslös utanför att höra någon spåna totalt hejvilt med lägre träffsäkerhet en än välskriven slumpgenerator.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ikväll blir de å fylla kaffekoppen efter grabben somnat å avnjuta SweClockers matiga recension 😊, Utbudet av tester är ju enormt idag men SweClockers har gjort säg förtjänta av första klicket sen blir de nog Digital Foundry för kanske lite mer fokus på RT. Sen blir de å somna till Gamers Nexus 3 timmars video 😅

Låter som en plan!
Jag kör något liknande tänker jag (minus kaffet, svårt nog att sova på nätterna ändå:)). Stökar klart allt jag kan och hinner innan 15. Sedan blir det in och djupdyka i Ampere!
Jag har vissa tveksamheter gentemot Ampere. Dels på grund av att det är Nvidia (briljant marknadsföring, men skarvar historiskt sett en del, som alla andra dock) dels på grund av strömförbrukningen och dels på grund av det plötsligt stora klivet i cuda-cores som är någon slags omdefinition(?) jämfört med tidigare? Skall bli riktigt intressant och roligt att kunna ta del av en mängd recensioner för att få en bredare uppfattning. Är 3080 ett fultrimmat, upphottat 2080TI eller är det något mer?

Håller tummarna om att det är ett riktigt bra kort!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Lite imponerad och samtidigt väldigt besviken på att ingen recensent verkade "missa" det flyttade NDA-datumet under måndagen. Nu väntar jag ivrigt på 15:00. Swec genomgång först förstås, sen blir det youtuberundan och det lär ju täcka halva kvällen. Kanske swecab-kanalen får en liten "tankar om Ampere"-video också?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Men just Moores law is dead måste vara totalt meningslös utanför att höra någon spåna totalt hejvilt med lägre träffsäkerhet en än välskriven slumpgenerator.

Det är ju detta han själv tycker om. Han gillar mer att tänka på olika alternativ och spåna på vad en läcka kan betyda. Det märks tydligare i podcasterna. Så om man söker mest korrekt fakta så är detta fel kanal, men om man gillar att höra om spåning til höger och vänster så blir det mera rätt.

Men angående fakta från läckor så är det ju lite så att ju längre bort man siar desto mer chans att slutresultatet blir fel, oavsett om det faktiskt var rätt där och då så kan saker ändras. Dessutom beror det mycket på hur teknisk läckan är, kom ihåg han som hade sett specs för både XSX och PS5 på resetera som sa att "dom var nära i prestanda". Detta kan ju tolkas som fel, eller rätt beroende på hur man ser på det, poängen är att det spelar ingen roll om den personen har sett korrekta siffror om det vi får går via hans egen otekniska uppfattning. Jag upplever att det är så med många läckor.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

Skulle säga att han inte bara fick majoriteten av alla relevanta detaljer rätt ordentligt fel, men ändå raljerar han i videon nu om hur korkade resten av alla techtuber är och hur rätt han hade redan i våras...

https://i.imgur.com/ARUfuXs.png
1,7 GHz är rätt långt från 2,5 GHz. Nu är 1,7 GHz specificerad frekvens och tittar man på Pascal och Turing har man i praktiken högre frekvens även utan överklockning, samma lär gälla för Ampere. Men några 2,5 GHz lär det knappast bli, når vi ens 2,0 vore det förvånansvärt bra.

Här har han inte speciellt mycket fel jämfört med senare bilder, verkar inte riktigt som 230 W är nära (faktiskt rejält fel), blev inga 21 Gbps för VRAM och "NVCache" (som jag återkommer till senare, under denna tidsperiod beskrev han det som ett svar på HBCC vilket beroende på hur man ser på det funnits sedan Maxwell eller Volta) visade ju sig finnas även på konsumentprodukterna (för nu hävdar han att han hela tiden menade RTX I/O, vilket inte är samma sak som HBCC).

https://i.imgur.com/PB3DWmJ.png
Oavsett hur man vill räkna "CUDA-kärnor" i Ampere så är han totalt off med 10-20 % IPC ökning. Endera ser man Ampere som att ha hälften så många CUDA-kärnor som Nvidia hävdar och då har IPC ökat långt mer (>=50 %) eller så ser man det som det presenteras och då har IPC minskat med 20-30 % per CUDA-kärna.

Det är inte dubbla antalet Tensor-kärnor per SM, det är tvärtom en minskning från TU102 till GA102 fast kapaciteten per Tensor-kärna har ökat rejält.

Ska man gå på läckta resultat verkar RTX on ge ungefär samma bortfall i prestanda som tidigare, det som räddar både Turing och Ampere är ju att Nvidia fått till DLSS i 2.x.

Raytracing prestanda är inte i närheten av 4x, Nvidias egna siffror pekar på att Blender och liknande program samt spel med massiv mängd raytracing som Minecraft RTX och Quake ser ~2x.

https://i.imgur.com/OxcI3JS.png
Hela lineup är på Samsung 8 nm, även top-tier. Han ska ändå ha cred för Samsung 8 nm, de flesta andra var övertygade om TSMC 7 nm alt. Samsung 7 nm EUV, AdoredTV har till och med hunnit gjort en video där han förklarar vilka idioter Nvidia är som inte tittat på hans videon runt optimalt val av nod för Ampere, nåja inte riktigt men är ungefär det som står mellan raderna där.

Ampere är i grunden definitivt en krympning av Turing (mer detaljer lär komma idag då Ampere whitepaper ska komma när testerna släpps), fast med förändringen att varje CUDA-kärna nu kan köra FP32+INT32 (vilket också Turing kan) eller FP32+FP32 (något Turing inte kan).

Det finns ingen DLSS 3.0 och DLSS 2.1 kräver ungefär samma jobb i spelen som DLSS 2.0. Förstår inte hur man få ihop DLSS med TAA, båda är tekniker som behöver föregående scener som indata men där slutar väl parallellerna?

NVCache (RTX I/O) är som sagt inte ett svar på HBCC. Om vi tar HBCC som vad AMD menade, en teknik där GPU kan använda hela CPU RAM-poolen, inklusive minne som potentiellt ligger swappat på disk (sista delen stöds bara från Volta och framåt för Nvidia) så fanns ju redan det på Nvidia sidan. Vill man vara riktigt snäll mot honom kan man utgå från att helt missförstått HBCC och faktiskt menade RTX I/IO, tror han faktiskt spekulerade att han bara hade fel om NVCache för Nvidia bytt namn p.g.a att NVCache namnet läckte...

Många techtuber, personligen inkluderar jag bl.a. AdoredTV, Coretek och Steve på GN dit, är riktigt underhållande att lyssna på och inte helt sällan har de intressanta infallsvinklar. Men just Moores law is dead måste vara totalt meningslös utanför att höra någon spåna totalt hejvilt med lägre träffsäkerhet en än välskriven slumpgenerator.

Ok Jag ger mig i frågan, jag har inte lyssnat mycket på killen, gillar normalt inte att lyssan på youtubers, de brukar dra ut det som kan sägas på under en minut i tjogo minuter.
Han blir extra rödlistad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kommer vi få se partnerkort testade idag ifrån Sweclockers eller e det bara FE kort ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

@Cequence: Bara FE. Partnerkortsrecensioner släpps under morgondagen om jag uppfattat det rätt.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Här sitter jag, 33 år gammal med fru, barn, jobb, hus... och det pirrar i magen för att om 2h så släpps recensioner på något som kanske kommer att kosta mig 9.000kr. Det är som julafton för mig!

Fan vad sjukt egentligen....

(Edit; Om det visar sig att 3080 inte är minst 30% snabbare än 2080ti så kommer jag att köpa ett Asus ROG STRIX 2080ti för 4500kr idag istället..)

Permalänk

@Borked: vad har du idag ?

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Ok Jag ger mig i frågan, jag har inte lyssnat mycket på killen, gillar normalt inte att lyssan på youtubers, de brukar dra ut det som kan sägas på under en minut i tjogo minuter.
Han blir extra rödlistad.

Var roligt till en början med alla ampere läckor men det blev lite tröttsamt i längden med alla gissningar. Slutade lyssna på kanalen. Gillar mest Gamers Nexus. LTT går det inte att se på längre med alla sponsor spots.

Börjar bli kaffesugen här.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

@Borked: vad har du idag ?

Har ett lånat 970 nu, men jag hade ett Asus Rog Strix 1080ti som jag sålde dagen efter Nvidias event. Fick 4200kr för det, så 300kr till för en uppgradering från 1080ti -> 2080ti är väl ändå inte så pjåkigt. Target är 1440p 144hz Gaming med LG 27GL83A

Permalänk

@Borked: jag siktar på liknande fast på 32 tums, men kan inte bestämma mig för någon, kikade mkt på samsungs G7 men den har seriösa problem med flimmer just 32 tum. =(

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

Har övat på Nvidia's hemsida.
Har ändrat RGB färgerna till Brons.
Tiden går långsamt.

Permalänk
Skrivet av Borked:

Här sitter jag, 33 år gammal med fru, barn, jobb, hus... och det pirrar i magen för att om 2h så släpps recensioner på något som kanske kommer att kosta mig 9.000kr. Det är som julafton för mig!

Fan vad sjukt egentligen....

Exact samma sitts, fast jag är 34.

Har inte haft PC på 2 år sedan första barnet kom, men nu fan är det dags igjen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

@Borked: jag siktar på liknande fast på 32 tums, men kan inte bestämma mig för någon, kikade mkt på samsungs G7 men den har seriösa problem med flimmer just 32 tum. =(

Jag har bestämt mig för en panel från LG. Det verkar vara för mycket problem med samsungs G7/G9 angående flicker.
Samtidigt så är det en bjässe och jag vill inte ha en curved skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Har övat på Nvidia's hemsida.
Har ändrat RGB färgerna till Brons.
Tiden går långsamt.

Jag har övat på Webhallen vilka steg man ska ta för att snabbast kunna få iväg en order klockan 15.00 imorgon...