Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Eftersom iPhone-släppet blev framskjutet till senare i höst så är det en fråga om ren semantik då även den med största sannolikhet kommer med 5nm A14.

Visst är det så, men ändå lite intressant att den nya processorn lanseras på en Ipad först, det har aldrig hänt tidigare mig veterligen.

Därutöver så undrar jag hur mycket minne man får för instegspriset på $599, missade jag det?
USB-C dessutom, trevligt, kanske dags att pensionera över 7 år gamla Ipad 4?

Permalänk
Medlem

Makalöst ointressant event, Apple har tappat det helt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

iPad Air med USB-C, 4 högtalare och A14 chippet, precis det jag var ute efter, kommer att beställa så fort det går!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Upplevde det som en dystopisk reklamvideo. William Gibson beskrev Singapore som "Disneyland with the Death Penalty". Lite cyberpunk-vibbar med deras byggnad och när de beskriver sina samarbeten med amerikanska vårdförsäkringsbolag som inspirerar spel som Cyberpunk.

Intressant att Apple valde att inte låta sina fattigare kunder få reda på om de har COVID. Ganska hjärtlöst. Väldigt amerikanskt. "Suck it loooosers".

Deras snack om miljön låter väldigt falskt med tanke på hur de kämpar för att förhindra deras kunder att reparera deras egna saker.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stege99:

Visst är det så, men ändå lite intressant att den nya processorn lanseras på en Ipad först, det har aldrig hänt tidigare mig veterligen.

Därutöver så undrar jag hur mycket minne man får för instegspriset på $599, missade jag det?
USB-C dessutom, trevligt, kanske dags att pensionera över 7 år gamla Ipad 4?

64GB 6995:-

Permalänk
Medlem

Intressant att Ipad Air får 12,9 tums skärm och lär slå A12Z i CPU - GPU lite långsammare dock - till ett pris av 599 $. Undrar vad Apple kommer hitta på för Ipad Pro framöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Intressant att Ipad Air får 12,9 tums skärm och lär slå A12Z i CPU - GPU lite långsammare dock - till ett pris av 599 $. Undrar vad Apple kommer hitta på för Ipad Pro framöver?

Var det inte 10.9 tums skärm?

Permalänk
Medlem

Ipad Air ser väldigt intressant ut. Skönt att USB-C. Trött på att släpa runt adaptrar högt och lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Var det inte 10.9 tums skärm?

Mina öron måste ha somnat efter presentationen av Apple Watch...

Permalänk
Medlem

Ipad air blir ju perfekt. Lär hålla i många år

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ipad air blir ju perfekt. Lär hålla i många år

Vore trevligt att veta hur mycket RAM den har.
Och om det är LPDDR4x eller LPDDR5.

Permalänk
Medlem

Apple är helt efterblivna tror jag.
Ipad 2020 kommer alltså med lightning-kontakt för att ladda ipaden och sedan en adapter till usb-c för att kunna ladda med den medföljande usb-c laddaren?

edit:
Detta ingår
iPad
Lightning till usb‑c-kabel
Usb-c-strömadapter

medans på Airen så ingår ingen lightning till usb-c kabel, så därför antar jag att man måste använda en konverter för att ladda ipad 2020

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Apple är helt efterblivna tror jag.
Ipad 2020 kommer alltså med lightning-kontakt för att ladda ipaden och sedan en adapter till usb-c för att kunna ladda med den medföljande usb-c laddaren?

edit:
Detta ingår
iPad
Lightning till usb‑c-kabel
Usb-c-strömadapter

medans på Airen så ingår ingen lightning till usb-c kabel, så därför antar jag att man måste använda en konverter för att ladda ipad 2020

Huh? Ipad Air har ju en USB-C port. Varför skulle det ingå en lightningkabel?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Huh? Ipad Air har ju en USB-C port. Varför skulle det ingå en lightningkabel?

Jag pratar om Ipad 2020. Den har alltså en usb-c laddare som du inte kan använda utan en lightning till usb-c adapter eftersom det ser ut som att ipad 2020 fortfarande kör med lightning-connector.

Denna adaptern ingår givetvis inte till Air då den har usb-c kontakt.
Men jag kan ha fattat infon fel och att ipad 2020 också har en usb-c kontakt

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Denna adaptern ingår givetvis inte till Air då den har usb-c kontakt.
Men jag kan ha fattat infon fel och att ipad 2020 också har en usb-c kontakt

Edit: missuppfattade vad du skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag pratar om Ipad 2020. Den har alltså en usb-c laddare som du inte kan använda utan en lightning till usb-c adapter eftersom det ser ut som att ipad 2020 fortfarande kör med lightning-connector.

Denna adaptern ingår givetvis inte till Air då den har usb-c kontakt.
Men jag kan ha fattat infon fel och att ipad 2020 också har en usb-c kontakt

Ok du skrev "medans på Airen så ingår ingen lightning till usb-c kabel," Jag förstår inte vad det har för relevans. Klart det inte gör.

Ipad 2020 har lightningkontakt. Laddarklossen har USB-C. Ena änden av kabeln har USB-C, andra Lightning. Jag förstår verkligen inte vad som är så kontroversiellt?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag pratar om Ipad 2020. Den har alltså en usb-c laddare som du inte kan använda utan en lightning till usb-c adapter eftersom det ser ut som att ipad 2020 fortfarande kör med lightning-connector.

Det är samma på iphone 11 modellerna. Laddaren är usb-c men telefonen har lightning-kontakt. känns en smula märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ok du skrev "medans på Airen så ingår ingen lightning till usb-c kabel," Jag förstår inte vad det har för relevans. Klart det inte gör.

Ipad 2020 har lightningkontakt. Laddarklossen har USB-C. Ena änden av kabeln har USB-C, andra Lightning. Jag förstår verkligen inte vad som är så kontroversiellt?

Okej, min Ipad 2019 har inte så nämligen. Och på bilden på Apples hemsida var det en ful usb till lightningdongle (som troligen då inte är någon dongle) nämligen, så jag antog att det var en sådan man skulle bli tvungen att använda då.

Ändå sjukt dåligt att inte sätta dit en USB-C kontakt på Ipad 2020 också, då det bara är ett format på en kontakt, inte något överföringsprotokollet etc.
Men de vill väl att USB-C ska verka vara en premium-feature antar jag

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Apple tråkigaste produkter för mig just nu. De är säkert bra, men jag satt ju och ville ha lite mer Apple Silicone Macapärer.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Apple tråkigaste produkter för mig just nu. De är säkert bra, men jag satt ju och ville ha lite mer Apple Silicone Macapärer.

Du får nog hänga med lite i nyhetsflödet. Det har stått klart sedan ganska länge att detta event enbart skulle handla om Watch och iPad.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Ingen nyare mediaspelare bland nyheterna? Den har dom gjort jäkligt bra, Apple TV4k.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köpa mig en ny iPad air och en klocka.
Sitter på en 5 år+ gammal iPad air 2 som börjar kännas lite seg och en watch gen 2.

Så det kommer bli en dyr höst..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv

Gav upp redan under klockpresentationen. Visar saker som är nytt som konkurrenter redan har, vilket nämnts redan. Ögnat igenom lite snabbt vad jag missat, gick över till podcast och skruva ihop nyköpta möbler men känns inte som att det var annat än sånt som ändå skulle presenteras. Icke-innovativa som en ny modell av något befintligt. Bra med en billigare klocka möjligen.

Skulle personligen inte köpa någon produkt av Apple idag, möjligen om de släpper nya fräscha iPod Classic. Hur Apple sköter sin plattform och behandlar sina kunder får mig att personligen vilja ha så lite som möjligt med dom att göra. Min Classic är tänkt att få ett nytt batteri och en mod för att använda microSD istället för 1,8" disken den kör som standard. Underbar spelare, än idag.

Permalänk
Medlem

Inga nya telefoner än??

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Chubbi: Nein, det blir nog som förhandsspekulationen angivit, att de presenterar Iphone 12-serien i oktober. Förhoppningsvis med info om första Apple Silicon-datorerna.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Skrivet av mistahh:

iPad Air med USB-C, 4 högtalare och A14 chippet, precis det jag var ute efter, kommer att beställa så fort det går!

Den har bara 2st riktiga högtalare, dom 2 andra är bara fejk.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

*gäsp*

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Den har bara 2st riktiga högtalare, dom 2 andra är bara fejk.

Ja jo jag såg det efteråt. Det stod också 2 högtalare på deras sida, nu har de ändrat till ”Stereo speakers”... 🙄

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

iOS 14 släpps nu kl 19. Kommer ni uppdatera direkt eller avvvakta?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@edson: har redan uppdaterat Ipad Pro:n till Ipad OS 14, men det har inte dykt upp på min Iphone X än. Ofta är det bra att avvakta en mindre uppdatering som fixar till tidiga problem, men jag kör YOLO-principen med OS-uppdateringar. Är alldeles för otålig på nya funktioner

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas