Asus TUF 3080 - en fråga om watt

Permalänk
Medlem

Asus TUF 3080 - en fråga om watt

Hej!

Ni kanske kommer ihåg mig som killen vars (numera ex) flickvän klippte alla mina kablar hemma med sax.

Vill inleda med att jag ställer den här frågan åt min bror, som för övrigt är bannlyst från denna sida (av anledning jag ej vet)
Jag vet knappt själv vad jag frågar, men here we go:

En Asus TUF 3080 är beställd, och enligt nVidia så ska kortet dra 320w.¨
Det här kortet ska tydligen ha 2*8 pins och varje pin 150w

Är det cappat på 300w och går det att klocka eller är det nedklockat?

Var det någon logik alls i det jag skrev? Som sagt, jag har inte den blekaste om de mer specifika tekniska delarna.

Peace

Permalänk
Viking

Grafikkort får 75 W via PCIe-slotten också...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

@Donnerstal:

Tackar och bugar. Tydligen besvarade det här hans fråga.
Nu kan även jag detta, nästa gång någon tjej ute på krogen ställer mig den här frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Hej!

Ni kanske kommer ihåg mig som killen vars (numera ex) flickvän klippte alla mina kablar hemma med sax.

Vill inleda med att jag ställer den här frågan åt min bror, som för övrigt är bannlyst från denna sida (av anledning jag ej vet)
Jag vet knappt själv vad jag frågar, men here we go:

En Asus TUF 3080 är beställd, och enligt nVidia så ska kortet dra 320w.¨
Det här kortet ska tydligen ha 2*8 pins och varje pin 150w

Är det cappat på 300w och går det att klocka eller är det nedklockat?

Var det någon logik alls i det jag skrev? Som sagt, jag har inte den blekaste om de mer specifika tekniska delarna.

Peace

"En Asus TUF 3080 är beställd," hur? alla förbokningar är förbjudna av nvidia. Och de har tom tvingat butiker att avbryta förbokningar.

PS AMD Radeon R9 295X2 var en 500w gpu. Och den körde fint på 2x8 pin kontakter. miners har testat och kommit fram till at 8 pins pallar 300w utan några större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

"En Asus TUF 3080 är beställd," hur? alla förbokningar är förbjudna av nvidia. Och de har tom tvingat butiker att avbryta förbokningar.

PS AMD Radeon R9 295X2 var en 500w gpu. Och den körde fint på 2x8 pin kontakter. miners har testat och kommit fram till at 8 pins pallar 300w utan några större problem.

Kanske var fel ordval av mig. Den är nog beställd.
Men tack för infon!

edit;

Han hälsar att man kunde köpa de via elgigantens partner, betalat och klart.
Han har alltså köpt den, inte förbokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Kanske var fel ordval av mig. Den är nog beställd.
Men tack för infon!

edit;

Han hälsar att man kunde köpa de via elgigantens partner, betalat och klart.
Han har alltså köpt den, inte förbokat.

Då är det bara att gratulera De skall inte få säljas innan den 17e med noll förbokning tillåten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Han hälsar att man kunde köpa de via elgigantens partner, betalat och klart.
Han har alltså köpt den, inte förbokat.

Vad menas med "Elgigantens partner"? Hur? Jag hade inte tänkt göra det men blir nyfiken på vad detta betyder då jag sett det tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Vad menas med "Elgigantens partner"? Hur? Jag hade inte tänkt göra det men blir nyfiken på vad detta betyder då jag sett det tidigare.

Elgiganten marknadsför produkter från Inet,24.se etc.
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skal-och-fod...
"säljs av 24.se"