Permalänk
Medlem

Någon som vet om "Ducky One 2 SF RGB Pure White RGB LED 65%" kommer till sverige med ÅÄÖ? Den svarta varianten finns här men vill inte ha ett svart tangentbord helst.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

@Sewerin: jag köpte detta från https://www.pcgamingrace.com/products/glorious-wood-keyboard-...

Känns riktigt kvalitativt och bra storlek över lag. B.la. Webhallen säljer dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

@Sewerin: jag köpte detta från https://www.pcgamingrace.com/products/glorious-wood-keyboard-...

Känns riktigt kvalitativt och bra storlek över lag. B.la. Webhallen säljer dessa.

https://imgur.com/LNpxFNt.jpg

Jag har precis samma och var så nöjd med det jag hade till mitt tkl att jag köpte ett till mitt 60% också.

TKL-stödet köpte jag för rätt länge sen och verkar av någon anledning vara lite bättre kvalité. På 60% har den svarta färgen börjats nötas bort - särskilt på kanterna och loggan, på relativt kort tid (7-8 månader) jämfört med tkl-stödet. Kanske bara är jag som haft otur, vem vet. Men det känns som en nyare, sämre "batch".

Men jag rekommenderar dom också. Snygga och bra.

Permalänk
Medlem

Är Varmilo prisvärda tangentbord? Tittar på VA69 då de finns med silent red.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ariasias:

Är Varmilo prisvärda tangentbord? Tittar på VA69 då de finns med silent red.

Ja (enligt min åsikt)

Permalänk
Medlem

Såg att KBDfans startat förbokningarna för Bella (85% 75%) för någon dag sedan.
Måste säga efter att ha sett de nya bilderna så ser det ända ganska bra ut. Verktyget för att öppna brytare sticker inte ut så mycket som befarat. Frågan är om man kan hålla sig från köp? ISO och Hot-Swap är ju inte jättevanligt. Har dessutom tre uppsättningar med keycaps som borde komma under Q1 2021 haha

https://kbdfans.com/collections/bella

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Såg att KBDfans startat förbokningarna för Bella (85%) för någon dag sedan.
Måste säga efter att ha sett de nya bilderna så ser det ända ganska bra ut. Verktyget för att öppna brytare sticker inte ut så mycket som befarat. Frågan är om man kan hålla sig från köp? ISO och Hot-Swap är ju inte jättevanligt. Har dessutom tre uppsättningar med keycaps som borde komma under Q1 2021 haha

https://kbdfans.com/collections/bella

Har också tänkt att skaffa mig ett exemplar. 😁 Men det är 75% 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har också tänkt att skaffa mig ett exemplar. 😁 Men det är 75% 😉

Du har helt rätt, såklart är det en 75% bräda. Snurrade till det lite där 😀

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Gick med Bella group buyen. Deep blue, ISO hot swap. Nytt för mig var att de lagt till både plate och case foam.
För den som inte behöver hot swap eller RGB så finns grå och svart "in stock" för ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Såg att KBDfans startat förbokningarna för Bella (85%) för någon dag sedan.
Måste säga efter att ha sett de nya bilderna så ser det ända ganska bra ut. Verktyget för att öppna brytare sticker inte ut så mycket som befarat. Frågan är om man kan hålla sig från köp? ISO och Hot-Swap är ju inte jättevanligt. Har dessutom tre uppsättningar med keycaps som borde komma under Q1 2021 haha

https://kbdfans.com/collections/bella

Som tur är så gick katten bort totalt för mig. Hade den varit en fyrkant bara är det möjligt att jag hade behövt dra avtryckaren.

Däremot så finns det ju en annan intressant group buy som är öppen nu, dock 65%.
https://groupbuys.mechboards.co.uk/shop/the-mark-65-boardsour...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Som tur är så gick katten bort totalt för mig. Hade den varit en fyrkant bara är det möjligt att jag hade behövt dra avtryckaren.

Däremot så finns det ju en annan intressant group buy som är öppen nu, dock 65%.
https://groupbuys.mechboards.co.uk/shop/the-mark-65-boardsour...

Nu gjorde du inte saker och ting lättare för mig... Det kanske lite redundant med två 75% tangentbord, gick med i gruppköpet för ID80v2. Kanske måste testa ett 65% istället och Mark 65 ser ju riktigt bra ut. Som tur är måste man ju inte bestämma sig just nu

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nu gjorde du inte saker och ting lättare för mig... Det kanske lite redundant med två 75% tangentbord, gick med i gruppköpet för ID80v2. Kanske måste testa ett 65% istället och Mark 65 ser ju riktigt bra ut. Som tur är måste man ju inte bestämma sig just nu

Nä, det kliar lite i fingrarna på mig med. Överväger att sälja ett av de jag byggt och kanske få tillbaka lite pengar och köpa det där. Får se hur jag gör.

Permalänk
Medlem

GMMK har ett 75% tangentbord på gång. Gasket mount, QMK/VIA stöd och hot swap. Hoppas det kommer hit till EU med en ISO layout också, för det ser ut som en bättre version av ID80

https://www.pcgamingrace.com/blogs/news/introducing-gmmk-pro

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

GMMK har ett 75% tangentbord på gång. Gasket mount, QMK/VIA stöd och hot swap. Hoppas det kommer hit till EU med en ISO layout också, för det ser ut som en bättre version av ID80
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0549/2681/articles/GMMK_Pro_-_Introducing_-_Twitter_1200x675_-_r8_Black.jpg?v=1604529789

https://www.pcgamingrace.com/blogs/news/introducing-gmmk-pro

Q2 2021 kommer ISO säger de

Jag är rätt sugen jag. Har ett GMMK compact nu och drömmer om att ha råd med nåt dyrt custom. Hellre ett 65% eller F-knapparna till vänster (jag vill ha symmetri! men det här blir knappast mitt sista tangentbord) men det där verkar så sjukt prisvärt. Kul att det är lite bezels också. Avskyr de här minimala tangentborden där det istortsett bara är tangenterna som syns.

edit: fan då. Det verkar som AltGr bara blir 1U Jag som sålde mitt FC980M bara därför. Förstår inte varför alla med såna här layouter envisas med att kompromissa där istället för till vänster om mellanslag. Vem använder Alt liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Q2 2021 kommer ISO säger de

Jag är rätt sugen jag. Har ett GMMK compact nu och drömmer om att ha råd med nåt dyrt custom. Hellre ett 65% eller F-knapparna till vänster (jag vill ha symmetri! men det här blir knappast mitt sista tangentbord) men det där verkar så sjukt prisvärt. Kul att det är lite bezels också. Avskyr de här minimala tangentborden där det istortsett bara är tangenterna som syns.

edit: fan då. Det verkar som AltGr bara blir 1U Jag som sålde mitt FC980M bara därför. Förstår inte varför alla med såna här layouter envisas med att kompromissa där istället för till vänster om mellanslag. Vem använder Alt liksom?

Trevligt, gäller att hålla ögonen öppna nästa år. Vart såg du att AltGr är 1u förresten? Håller för övrigt med om att det ska vara symmetriskt.
Är själv som sagt lite sugen på ett 65% tangentbord också, vet inte vilket bara. Det finns så många att välja på (olika gruppköp). Tänker dessutom att pilarna och några funktionsknappar är bra att ha så mindre än 65% går bort för min del

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Trevligt, gäller att hålla ögonen öppna nästa år. Vart såg du att AltGr är 1u förresten? Håller för övrigt med om att det ska vara symmetriskt.
Är själv som sagt lite sugen på ett 65% tangentbord också, vet inte vilket bara. Det finns så många att välja på (olika gruppköp). Tänker dessutom att pilarna och några funktionsknappar är bra att ha så mindre än 65% går bort för min del

På ansi-versionen är högra alt det men man kan ju hoppas att eftersom iso-versionen ändå måste moddas och den kommer senare att de har fixat det då. Tveksam till att de kommer det dock Valt bort så många tangentbord pga detta. Kanske bara är jag i hela världen som tänker på det ens.

Syns på bilderna

Jag vill också ha pilar (igen). Kommer fortsätta med Mellanslag+IJKL för pilar när jag programmerar men ibland vill jag bara sitta tillbakalutad och scrolla bland bilder eller på nån websida.

Jättepositiv utveckling att ett (hyffsat) stort märke släpper ett tangentbord med QMK/Via.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Trevligt, gäller att hålla ögonen öppna nästa år. Vart såg du att AltGr är 1u förresten? Håller för övrigt med om att det ska vara symmetriskt.
Är själv som sagt lite sugen på ett 65% tangentbord också, vet inte vilket bara. Det finns så många att välja på (olika gruppköp). Tänker dessutom att pilarna och några funktionsknappar är bra att ha så mindre än 65% går bort för min del

Jag har varit så nära så många gånger att dra till på Pizza65 men jag kan inte motivera 3000kr på det just nu. Jävligt snyggt däremot, tillverkat inom EU och 65%. Fast jag tycker inte att jag saknar piltangenterna sådär jätteofta, och det går faktiskt att göra en layout med pilar på ett DZ60. Fast då åker du på att ha 1U på Alt Gr och resten av knapparna till höger om space.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

På ansi-versionen är högra alt det men man kan ju hoppas att eftersom iso-versionen ändå måste moddas och den kommer senare att de har fixat det då. Tveksam till att de kommer det dock Valt bort så många tangentbord pga detta. Kanske bara är jag i hela världen som tänker på det ens.

Syns på bilderna
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0549/2681/files/GMMK_Pro_-_Exploded_-_Twitter_1200x675_-_r3.jpg

Jag vill också ha pilar (igen). Kommer fortsätta med Mellanslag+IJKL för pilar när jag programmerar men ibland vill jag bara sitta tillbakalutad och scrolla bland bilder eller på nån websida.

Jättepositiv utveckling att ett (hyffsat) stort märke släpper ett tangentbord med QMK/Via.

Ja, titta där är det klart och tydligt 1u tangenter. Men å andra sidan är det ingen dealbreaker för mig om det är bra i övrigt. Men ja, det verkar som GMMK har gjort en ordentlig marknadsundersökning här. Det är så många saker som görs "rätt"

Skrivet av Icetec:

Jag har varit så nära så många gånger att dra till på Pizza65 men jag kan inte motivera 3000kr på det just nu. Jävligt snyggt däremot, tillverkat inom EU och 65%. Fast jag tycker inte att jag saknar piltangenterna sådär jätteofta, och det går faktiskt att göra en layout med pilar på ett DZ60. Fast då åker du på att ha 1U på Alt Gr och resten av knapparna till höger om space.

Bra info, tackar
Pizza65 ser verkligen bra ut. Jag gillar att de skiljt åt piltangenterna på nedre raden också istället för att klämma in en extra tangent. Har spanat lite på Space65: Cyber Voyager, och hoppas att det ska gå en runda till eller om det dyker upp extras efter nuvarande gruppköp är klart, det har ett ganska unikt utseende som jag gillar

Men rent ekonomiskt bör jag nog vänta in mina gruppköp som jag gått med i innan jag köper något nytt. Kan dock vara svårt att hålla sig haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Nåt att hålla ögonen på för oss med makropads https://geekhack.org/index.php?topic=108517.0

osv

Hur är det att beställa från pimpmykeyboard till Sverige förresten? Vill desperat ha några relegendables och hittar inga förutom deras i dcs-profil... (ångrar att jag inte köpte Skiidata-capsen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Mer tangentbord!
Denna gång en 3d-printad och handvirad kopia av Kinesis Advantage skålen.
Gateron silent reds, OG Cherry POM caps, QMK mjukvara.

https://i.imgur.com/EyAv1JF.jpeg

https://i.imgur.com/B9Qspin.jpg

Drömmen!
Har länge varit sugen på att testa ett skålat tangentbord men inte orkat bygga ett eget. Kom gärna med ett utlåtande om hur du tycker det är att använda!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av hag:

Drömmen!
Har länge varit sugen på att testa ett skålat tangentbord men inte orkat bygga ett eget. Kom gärna med ett utlåtande om hur du tycker det är att använda!

Jag har tre stycken, så man kan väl säga att jag gillar det..
Ska nog bygga ett fjärde snart, beroende på vilken design jag gillar bäst.

Det står mellan dactyl och kinesiskopian jag la upp senast, skillnaderna är små, men de finns där!

Permalänk
Medlem

Är det någon här som vet om kbdfans fortfarande kör proxy via tyskland/uk? Tänkte beställa en drös med switches då jag inte hittar något inom eu som har så brett utbud med 10pack.

Har även en något udda fråga, tror ni det kan gå att köpa ett Svive triton PRO rgb compact och swappa case med mitt tomma tofu60? Skulle bli relativt billigt för en hotswap PCB med RGB samt att jag skulle få extra switches jag kan använda till annat.

Permalänk
Medlem

@Cremi: Det ser ut som om det tangentbordet har centrerad usb-port, vilket inte Tofun stödjer.

Permalänk

@Cremi KBDfans kör inte via proxy. Men har du spanat in keygem.store ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Cremi KBDfans kör inte via proxy. Men har du spanat in keygem.store ?

Kikade alldeles nyss, tack för tipset! Frågan är dock fortfarande ifall man kommer undan moms/tull ifall man endast beställer switches från kbd, borde inte väga speciellt mycket och är rätt mycket billigare än keygem.store (dessutom under 30usd). Tänkte även beställa ett alu tofu case men det får man väl skippa ifall man åker på tull+moms.. Keygem.store var rätt dyrt, jämför man med kbdfans där 10pack gateron går för 2usd, 10pack cherries för 4usd.

Vet någon om det någon europeisk butik har hotswap pcb inne? Verkar vara rätt slutsålt överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cremi:

Kikade alldeles nyss, tack för tipset! Frågan är dock fortfarande ifall man kommer undan moms/tull ifall man endast beställer switches från kbd, borde inte väga speciellt mycket och är rätt mycket billigare än keygem.store (dessutom under 30usd). Tänkte även beställa ett alu tofu case men det får man väl skippa ifall man åker på tull+moms.. Keygem.store var rätt dyrt, jämför man med kbdfans där 10pack gateron går för 2usd, 10pack cherries för 4usd.

Vet någon om det någon europeisk butik har hotswap pcb inne? Verkar vara rätt slutsålt överallt.

Det blir dyrt därifrån eftersom att du slipper betala tull och moms och sånt eftersom att de har fått betala för att importera in det från Kina. Det finns inget riktigt sätt att köpa för kinapriser i europa utan att behöva betala extra. Dessutom deklarerar kbdfans värdet på paketet så jag tror inte du slipper bara för att det inte väger så mycket. Det skulle väl vara om det finns en sida som köper så mycket bulk att de får skitbra pris så att det inte märks för slutkund men som du själv märkt så är det rätt ovanligt att hitta sidor i europa som säljer delar till tangentbord där inte 85% av alla produkter de har på hemsidan är out of stock. Keygem.store är en fin-fin butik. Bra och enkel kontakt om det är något man undrar över och sådär. Men om de har Tofu-lådor inne så brukar det sällan vara mer än max ett par stycken per färg. De har väl inte omsättning nog att köpa in 100st tofu eller 50k brytare i en veva och få bra pris den vägen.

Permalänk
Medlem

För mig har ett paket från KBDFans aldrig kommit från Kina men så var det typ ett år sen jag tog emot nåt. Är det här nåt nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

För mig har ett paket från KBDFans aldrig kommit från Kina men så var det typ ett år sen jag tog emot nåt. Är det här nåt nytt?

Möjligt, jag kom in i hobbyn typ i våras och mitt.paket skickades från Kina iaf vad jag vet

Permalänk
Skrivet av phedd:

För mig har ett paket från KBDFans aldrig kommit från Kina men så var det typ ett år sen jag tog emot nåt. Är det här nåt nytt?

Kina har ju skärpt sina regler om paket som skickas därifrån samtidigt så har tullen här blivit noggrannare för att kunna inkassera så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kina har ju skärpt sina regler om paket som skickas därifrån samtidigt så har tullen här blivit noggrannare för att kunna inkassera så mycket som möjligt.

Ah, jag vet. Men tekniskt sett så tog jag ju emot nåt från Europa. Jag råkar känna till att de fraktat bara min order från Kina till Europa och sen till mig men.. vad är skillnaden på om jag beställer nåt från en svensk sida som råkar vara slut i lagret, de tar hem ett exemplar till sig själva i Sverige och skickar sedan produkten till mig. Tekniskt sett - precis samma sak, eller?

Jag trodde det mer handlade om det här med Storbrittanien och EU, att KBDFans måste hitta nån annanstans att ha sin mellanhand.

Men det var väl samma med Varmilo har jag för mig nån sa för inte så längesen här. Paketen jag fått från dom har varit samma, avsändare (tekniskt sett) China Town Trading i typ Berlin och mottagare jag.