Permalänk

Youtube laddar men spelar ej upp

Hallå hallå!

Dyker rakt på sak här, mitt internet dog tidigare idag en stund så jag startade om router osv och sen kom det tillbaka men då ville helt plötsligt inte youtube spela upp videos, den bara laddar videon hela tiden, svart ruta med den vita cirklen.
Har testat att starta om både dator och router igen, rensat chrome cache samt temporära filer på datorn, det funkar ändå inte.

Detta gäller både Microsoft Edge och Chrome, när jag felsöker youtube med felsökaren säger den att det inte gick att identifiera det här nätverkets proxyinställningar automatiskt.

Har nog aldrig stött på det här problemet tidigare, vad kan man göra åt det?

Mvh.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för samma sak vid ungefär samma tillfälle.
Startade också en tråd om det:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1607537-youtube-filmer...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hallå hallå!

Dyker rakt på sak här, mitt internet dog tidigare idag en stund så jag startade om router osv och sen kom det tillbaka men då ville helt plötsligt inte youtube spela upp videos, den bara laddar videon hela tiden, svart ruta med den vita cirklen.
Har testat att starta om både dator och router igen, rensat chrome cache samt temporära filer på datorn, det funkar ändå inte.

Detta gäller både Microsoft Edge och Chrome, när jag felsöker youtube med felsökaren säger den att det inte gick att identifiera det här nätverkets proxyinställningar automatiskt.

Har nog aldrig stött på det här problemet tidigare, vad kan man göra åt det?

Mvh.

Har du Bahnhof?
Är du ansluten via iTux fiber i Gbg?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Har du Bahnhof?
Är du ansluten via iTux fiber i Gbg?

Stämmer mycket bra det, antar att du också har och är det?

Läste din tråd nu, vi har exakt samma problem då.
Testade också Vimeo och där funkar det bra, vad ska man göra nu är frågan.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Check. Funkar inte för sonen heller.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av Pirum:

Check. Funkar inte för sonen heller.

På ett sätt skönt att veta att man inte är ensam i alla fall, har ni också Bahnhof?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Stämmer mycket bra det, antar att du också har och är det?

Läste din tråd nu, vi har exakt samma problem då.
Testade också Vimeo och där funkar det bra, vad ska man göra nu är frågan.

Japp, Bahnhof och iTux. Bra, för då vet jag att det inte är hos mig felet är.

Försöker nå Bahnhofs kundtjänst just nu. Det är ju sämsta tiden på dagen för det, men man kan ju hoppas...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Vild gissning men testa med att rensa din DNS-cache:

https://www.whatsmydns.net/flush-dns.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Vild gissning men testa med att rensa din DNS-cache:

https://www.whatsmydns.net/flush-dns.html

Nej, det hjälpte inte.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nej, det hjälpte inte.

Testade precis också utan något resultat. Du har inte fått tag på dem hos Bahnhof eller?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Testade precis också utan något resultat. Du har inte fått tag på dem hos Bahnhof eller?

Det tar ju normalt sett lång tid att komma fram, men den här tiden på dagen är värst, och om det då dessutom är flera som ringer om detta kanske, ja...

Risken finns också att mitt samtal bara kopplas bort efter ett tag eftersom de officiellt har stängt supporten för sex minuter sen. Har varit med om sånt ibland...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof på jobbet och här funkar youtube i alla fall. Men i och med att det är företagsabbonemang (och deras egen fiber) så har det kanske ingen bäring på era problem. En datapunkt i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Nej, det hjälpte inte.

Trodde inte det heller. Kan vara så att det är Bahnhof som skall rensa sin DNS-cache (någonstans ...).

Permalänk
Medlem

Efter 35 minuters väntetid har den nu börjat tala om hur många samtal det är före. 15 samtal före i denna stund... Får väl vara glad om jag kommer fram till nån före 19 i kväll...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kom fram nu. Killen sa att iTux känner till felet och jobbar på det. Hittills ca 20 000 kunder som drabbats, enligt honom.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem denna eftermiddag och ringde support. Har fått SMS kl 17:46 efter avslutat samtal:

"Hej!

Efter ett arbete inom Göteborg iTux så har det uppstått ett problem med tjänster som transporteras igenom dem. Du är en av de kunder som möjligen kan vara drabbad.
Detta problem ska vara åtgärdat, men du behöver starta om både stadsnätets fiberfördelare och din egen router eller anslutna enhet, så den gör en ny förfrågan på IP-adress.
Efter detta så bör din anslutning komma igång igen.

Vi beklagar detta problem, men önskar dig en fortsatt trevlig kväll!

MVH,
Bahnhof"

Permalänk
Medlem

Nån av er i tråden som fått igång det än?
@drakelito
@Pirum

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nån av er i tråden som fått igång det än?
@drakelito
@Pirum

Testade nu precis och den tuggar bara på fortfarande, otroligt störande. '
Inget jag testar verkar funka heller :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Samma här, Itux Göteborg. Fungerar fortfarande inte om man inte kör med en vpn.

Permalänk
Skrivet av Rickig:

Samma här, Itux Göteborg. Fungerar fortfarande inte om man inte kör med en vpn.

Antar att det bara är att vänta då, sjukt störande haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Samma problem här i Varberg

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte. Har startat om router. Har annan DNS, så det kan inte vara det. Gissar att det funkar om jag går över VPN, men lägger barn nu så det testet får vänta.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Samma här i göteborg, kör youtube genom USB tethering från mobilen med mobil data.

Permalänk
Medlem

Ja, över VPN fungerar det säkert, men det har jag ingen. Och tänker inte skaffa för att lösa detta...

Funderar på att koppla in och köra över mobilen, men dels har jag ganska dålig signalstyrka här inne i min "bunker" till lägenhet, dels är jag orolig över hur mycket data det blir till slut. Eftersom jag i princip aldrig gör annat än Fb, Instagram, Twitter och forumsurfande på mobilen har jag ingen känsla för hur mycket data det kan dra iväg med. 20 GB? 100 GB? Gissar att en hekväll med Youtube bör komma upp i tresiffrigt antal GB.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Ja, över VPN fungerar det säkert, men det har jag ingen. Och tänker inte skaffa för att lösa detta...

Funderar på att koppla in och köra över mobilen, men dels har jag ganska dålig signalstyrka här inne i min "bunker" till lägenhet, dels är jag orolig över hur mycket data det blir till slut. Eftersom jag i princip aldrig gör annat än Fb, Instagram, Twitter och forumsurfande på mobilen har jag ingen känsla för hur mycket data det kan dra iväg med. 20 GB? 100 GB? Gissar att en hekväll med Youtube bör komma upp i tresiffrigt antal GB.

Ja om du ska strömma minst 1080p i flera timmar så lär det dra en del ja.
Frågan är nu hur detta ska lösa sig, först nu när tuben inte funkar som man inser hur mycket man faktiskt sitter där haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Alltså, det är BARA youtube som inte fungerar. Just streaming delen också. Får upp alla thumbnails och kan ju se filmen om jag drar i markören xD

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

@Gratzner: Bara YouTube och bara på min dator, på min Android fungerar de : /

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

Alltså, det är BARA youtube som inte fungerar. Just streaming delen också. Får upp alla thumbnails och kan ju se filmen om jag drar i markören xD

Precis, bara tuben ja, alla andra streamingsidor funkar liksom.

Skrivet av Kalesa:

@Gratzner: Bara YouTube och bara på min dator, på min Android fungerar de : /

På min mobil (wifi) är det struligt också, till slut funkar det men den laddar på tok för länge.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@Kalesa: På android fungerar det efter en lång stund. Men det tar så lång tid så att komma igång så det skulle lika gärna kunna vara offline.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Samma här, lustigt fel, enligt bahnhof är ju felet uppklarat med hänvisning till omstart av fiberfördelare/router vid behov. Detta hjälpte inte ett piss dock.
Android youtube har samma problem.

Edit: 10 min senare på Android Youtube så fick jag titta på en reklamsnutt på 15 sekunder innan den gick tillbaka till buffring. Nu kan jag sova gott inatt!