Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@edson: har redan uppdaterat Ipad Pro:n till Ipad OS 14, men det har inte dykt upp på min Iphone X än. Ofta är det bra att avvakta en mindre uppdatering som fixar till tidiga problem, men jag kör YOLO-principen med OS-uppdateringar. Är alldeles för otålig på nya funktioner

Hm, verkar vara lite försenat? Inget här heller och många liknande rapporter WW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hm, verkar vara lite försenat? Inget här heller och många liknande rapporter WW.

Inget här heller. Hänger på låset för att få uppdatera

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

iOS 14 släpps nu kl 19. Kommer ni uppdatera direkt eller avvvakta?

Jag har kört ios14 och ipados14 sedan första publika betorna.

Permalänk
Medlem

Det absolut viktigaste som jag hoppas på Apple löser, för mig som trogen kund, är att de slutar mobba och utvisa konkurrenter som Spotify och Xcloud.

Deras "krig" drabbar mig som trogen Applekund supermycket.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Deras "krig" drabbar mig som trogen Applekund supermycket.

Samtidigt är det just att du, oavsett vad, är en fortsatt trogen Applekund som gör att de kan "kriga" och hålla på som de gör.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Samtidigt är det just att du oavsett vad är en fortsatt trogen Applekund som gör att de kan "kriga" och hålla på som de gör.

Helt rätt!

Så länge som vi kunder accepterar det och fortsätter handla, så kommer Apple att fortsätta låsa in oss allt kraftigare och dra åt snaran om våra halsar allt mer. Absolut är det så.

Det gäller att "rösta med plånboken" för att många tillverkare/företag ens skall bry sig alls (tyvärr).

Är nog dags för mig att seriöst försöka kika på några alternativ utanför Apples ekosystem (trots att jag tycker de gör annars suverän hårdvara och bra system).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@martinot: jag tänker likadant. Jag kommer nog köpa en Mac med Apple Silicon, så nästa telefon får nog bannemig bli en Android så jag inte sitter för djupt i Apples ekosystem. Jag köpte förvisso nyligen Samsung Galaxy Watch 3, så en liten bit utanför Apple-träsket har jag traskat

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Om Iphone 12 inte blir allt för dyr här i Sverige så kan det hända man slår till på den samt en Apple Watch Se. Inte kört något från Apple sen Iphone 4 så kan bli skoj

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Om Iphone 12 inte blir allt för dyr här i Sverige så kan det hända man slår till på den samt en Apple Watch Se. Inte kört något från Apple sen Iphone 4 så kan bli skoj

Det ryktas om avtäckning den 13:e oktober. Det pratas också om en mängd olika modeller så jag tror att du kommer kunna hitta en modell / storlek som passar fint!

https://www.macrumors.com/2020/09/23/apple-iphone-12-event-oc...