Köpa från Nvidia's eu store?

Permalänk
Avstängd

Köpa från Nvidia's eu store?

Hej! Har kollat på nya RTX 3090 på nvidias hemsida. Men det står inte var dom skickas ifrån eller om det är någon tullavgift eller vad fraktavgiften är. Har ringt deras kundtjänst men deras högt intelligenta chimpanser kunde inte svara på min fråga och fick omformulera mig flera gånger för att hon skulle förstå min fråga.

Så tänkte kolla om någon annan köpt direkt från Nvidia och vad er erfarenhet av det var samt om vad ni fick betala i tull/leverans.

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Någon får mer än gärna rätta mig om jag har fel - men brukar det inte vara så att när de anger i svenska kronor så ska moms/tull vara inkluderat?
Har för mig att jag har läst det någonstans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Någon får mer än gärna rätta mig om jag har fel - men brukar det inte vara så att när de anger i svenska kronor så ska moms/tull vara inkluderat?
Har för mig att jag har läst det någonstans.

Hoppas på det, Låt oss säga dom skickar dom från USA så blir plötsligt ett kort 25% dyrare + frakt på de

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Någon får mer än gärna rätta mig om jag har fel - men brukar det inte vara så att när de anger i svenska kronor så ska moms/tull vara inkluderat?
Har för mig att jag har läst det någonstans.

Det stämmer ju inte alltid, beror på butiken.
Gissar att Nvidia skickar från UK, och att moms ingår i priset redan.

Permalänk
Medlem

Moms och Frakt ingår. Har köpt två grafikkort därifrån, smidigt. Tror de använder olika distributörer. Senaste kortet jag köpte kom från Ingram Micro, så från svenskt lager.

Här hittar du all info:
https://store.nvidia.com/store/nvidia/help?Locale=sv_SE#_ga=1...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nej varför skulle du åka på tull från en EU-store?

Fraktkostnaden kan du inte se förens du ska betala, testa lägga nåt i varukorgen och kolla vad det blir för frakt så lär du väl få en liten susning vad det kan landa på.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Stackars partners, verkar fler än vanligt som är sugna på FE kort.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd

Jag frågade hon på kundtjänsten om dom skickas från europa eller utanför, det visste hon inte. Har aldrig beställt direkt från Nvidias hemsida, och vet man inte så får man väll fråga, eller @Lagerlöf?

Men skönt att allt ska ingå i priset då, då får det nog bli ett sådant då

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

Jag frågade hon på kundtjänsten om dom skickas från europa eller utanför, det visste hon inte. Har aldrig beställt direkt från Nvidias hemsida, och vet man inte så får man väll fråga, eller @Lagerlöf?

Men skönt att allt ska ingå i priset då, då får det nog bli ett sådant då

Lita aldrig på kundtjänst är mitt livsmotto, försök alltid hitta information på företagens webbsida. Kundtjänstpersonal är oftast ung utan full koll på läget och man kan få precis vilka svar som helst. (ok, det finns bra kundtjänst personal också förstås!)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Lita aldrig på kundtjänst är mitt livsmotto, försök alltid hitta information på företagens webbsida. Kundtjänstpersonal är oftast ung utan full koll på läget och man kan få precis vilka svar som helst. (ok, det finns bra kundtjänst personal också förstås!)

Jag har själv jobbat på Dell en gång i tiden och vi hade stenkoll på allt som handlade om vår avdelning, så det handlar om utbildningen av personalen, Denna tösen va nog in en dag över 19 vårar haha

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Om det är Digital River som sköter logistiken för Nvidia i sverige vet jag inte, men dom gör i alla fall det med Norska kunder (produkten sändes från Ingram, Sverige). Dom är fullständigt skandalösa. Dom har inte ens skamvett. Den allra värsta kundservice man kan tänka sig. Tänker inte linka en massa saker, det är ganska lätt att hitta, men jag vet om en som fick en printertoner i stället för ett 2080 för nått år sedan och striden håller väl på fortfarande.

Kolla också trustpilot.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Nu har jag grävt lite i gamla foruminlägg från mig själv samt efter bekräftelsemejlet från nvidia-butiken från när jag köpte mitt 1080 Ti.

Jag beställde den 3:e Mars 2017, alt 2:a mars sent på kvällen.

Tjänsten som stod ansvarig bakom deras e-butik hette Digital River. Kanske mest relevant för tråden. Om de bytt back-end sen dess vet jag ej.

Jag fick kortet den 10:e, på lanseringsdagen.

Jag har ärligt talat trott att jag fick den bara någon dag efter beställning, men så var inte fallet. Jag gjorde ju det oheliga att jag beställde så fort det gick att beställa vilket då var långt innan recensionsembargot lyfte. (Men Titan X(p) fanns ju redan så visste ju vad jag köpte )

Nu är första beställningsdag samma dag som lanseringsdagen. Så får se hur lång tid det blir man får vänta! Sannolikt är det inte här innan helgen.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Hej,

Det skickas från Irland och via digitalriver som är deras support och/lev för din beställning.
Har bara haft problem med digitalriver och var sista gången jag hade med deras webshop att göra

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Om det är Digital River som sköter logistiken för Nvidia i sverige vet jag inte, men dom gör i alla fall det med Norska kunder (produkten sändes från Ingram, Sverige). Dom är fullständigt skandalösa. Dom har inte ens skamvett. Den allra värsta kundservice man kan tänka sig. Tänker inte linka en massa saker, det är ganska lätt att hitta, men jag vet om en som fick en printertoner i stället för ett 2080 för nått år sedan och striden håller väl på fortfarande.

Kolla också trustpilot.

Jag jobbade på Tele2 en gång i tiden och då hade vi ingram för leverans av det mesta, kommer ihåg ett kundärende där det kommer en helt annan färg och storlek på en telefon o grejor så ja Ingram är ingen jag vill ha att göra med. Men tack för du skrev det också för hade ingen aning om att ingram hanterade Nvidia Eu store också. Då blir det ett MSI från inet istället (och nä jag har inte jobbar över allt xD)

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Avstängd

Tack för svar alla Är någon sugen på lite komponenter från min gamla setup så får ni gärna kika på mitt inlägg i marknaden. Vill inte länka den här om de är emot reglerna men kika på min profil så hittar ni de, Mvh Adam

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Skickas det direkt från Digital River Ireland? Jag har för mig att mitt 1070 Ti FE skickades till mig från en svensk firma i Göteborg. Oavsett så är det ingen tull eller avgifter på paket från Irland.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Hur är det med frakt från utland nu med corona i världen? Inte så kul om frakt tiden är flera dagar längre.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC