Permalänk

Uppgradering VR hp reverb G2

----------------------------------------------------------
PC
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1070 ( Kan inte hitta vilken modell på speccy )
Moderkort: TUF B360-PRO GAMING (LGA1151)
CPU: Intel Core i7-8700 CPU @ 3.20GHz
Powersupply: Corsair TX550M, 550W PSU
Ram: hyperx 16gb ddr4 (2x 8gb)
Lagring: kingston 480gb nvme SSD & kingston 480gb SSD
------------------------------------------
Skärm: Asus VG279 IPS 144Hz
------------------------------------------

Kommer att köpa ett hp reverb G2 när det kommer ut, Kan jag uppgradera till en rtx 3070? något mer som behöver uppgraderas såfall? och kommer kortet vara bra för vr?

Har en budget, men villig att spendera en del ifall det behövs.

Permalänk
Medlem

RTX 3070 har en TDP på 220W jämfört med ditt GTX 1070 som har 150W så ditt nätagg kommer belastas hårdare och ditt chassi kommer bli varmare...
Men 550W borde rimligen räcka, om du håller dig från att klocka. (det har väl två 8 pins PCI-E?)
Chassit behöver ha utrymme och lagom med fläktar som får ut varmluften ur lådan...
Resten ska inte vara något större problem!
Kortet bör absolut vara bra för VR

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W: DAMN ok tack så mycket. vart lite rädd där ett tag att jag behövde uppgradera cpu och nätagg. skönt att höra att det bara är att köpa kortet plug & play.

Permalänk
Medlem

3070 lär klara G2 fint. Jag körde G1 med ett 2080 utan problem. 3070 är snabbare och G2 har samma prestandakrav. Det tråkiga är att om du inte förbeställt kan du få vänta en stund på att få tag på ett Reverb G2. Hp har sagt att dom som förbokat ska få sina kort på "release" medans batch 2+ kommer ta en stund att få ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Skrivet av hulkenstrong:

3070 lär klara G2 fint. Jag körde G1 med ett 2080 utan problem. 3070 är snabbare och G2 har samma prestandakrav. Det tråkiga är att om du inte förbeställt kan du få vänta en stund på att få tag på ett Reverb G2. Hp har sagt att dom som förbokat ska få sina kort på "release" medans batch 2+ kommer ta en stund att få ut.

Okej, ska se ifall jag kan förbeställa. :/ tack för info