Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur hittar ni annis? Jag kör bnet europe oftast efter ladder resets och diablo walks the earth händer väldigt sällan om alls de senaste åren.
Blir nog ny körning i början av december när nya ladder resetten äger rum.

Det är inte lika skoj på single player med plugy, diablo walkar I vart och vartannat game känns det som. Har haft 5+ walks under tiden jag spelat single player (2mån), under 10+ år på Bnet hände det en gång.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Det är inte lika skoj på single player med plugy, diablo walkar I vart och vartannat game känns det som. Har haft 5+ walks under tiden jag spelat single player (2mån), under 10+ år på Bnet hände det en gång.

aha så ni moddar SP för att kunna få fram diablo clone för han finns väll vanligtvis inte i SP?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

aha så ni moddar SP för att kunna få fram diablo clone för han finns väll vanligtvis inte i SP?

Japp, plugy är en mod som tillåter infinite stash (inga mules!), Dclone + über events och ladder only runewords I single player.

Dclone funkar som så att så fort du är i ett hell game börjar det säljas sojs, och efter 70-120 sålda spawnar Diablo. Jag tror det går att ändra frekvensen av försäljningen och även att stänga av funktionen ifall man vill.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur hittar ni annis? Jag kör bnet europe oftast efter ladder resets och diablo walks the earth händer väldigt sällan om alls de senaste åren.
Blir nog ny körning i början av december när nya ladder resetten äger rum.

när jag körde på bnet så dupade jag sojs och sålde, såg till att jag hadda alla ip's bara så inte klonen spawna i ett open game, sen döda han. nu i SP så har plugy funktionen inbyggd att den säljer 1 soj varje 1-1200 sec och man behöver default 70-120 sojs för att dclone skall spawna.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Project diablo 2 mod kommer ut mitten av oktober för första gången. Blir Ladder hc för mig

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Japp, plugy är en mod som tillåter infinite stash (inga mules!), Dclone + über events och ladder only runewords I single player.

Dclone funkar som så att så fort du är i ett hell game börjar det säljas sojs, och efter 70-120 sålda spawnar Diablo. Jag tror det går att ändra frekvensen av försäljningen och även att stänga av funktionen ifall man vill.

Kanske man får testa på det någon gång.

Skrivet av Selmalagerlöf:

när jag körde på bnet så dupade jag sojs och sålde, såg till att jag hadda alla ip's bara så inte klonen spawna i ett open game, sen döda han. nu i SP så har plugy funktionen inbyggd att den säljer 1 soj varje 1-1200 sec och man behöver default 70-120 sojs för att dclone skall spawna.

hederliga dupe tiden, det var tider. idag kan man spela runt en månad efter ladder reset sen är det bara 99999999 bottar överallt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kanske man får testa på det någon gång.

hederliga dupe tiden, det var tider. idag kan man spela runt en månad efter ladder reset sen är det bara 99999999 bottar överallt.

man kan fortfarande dupa, dom patchade bara 1 av vad jag vet 5 olika dupe metoder... varav 1 kan inte patchas utan att sabba ett helt act.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

man kan fortfarande dupa, dom patchade bara 1 av vad jag vet 5 olika dupe metoder... varav 1 kan inte patchas utan att sabba ett helt act.

trodde dom patchat allt sådant, var mer än jag visste. får kika lite på de sen, involverar det fortfarande rycka nätverks kabel och flera spelare varav vissa "dödar" spelet utan save and exit?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

man kan fortfarande dupa, dom patchade bara 1 av vad jag vet 5 olika dupe metoder... varav 1 kan inte patchas utan att sabba ett helt act.

Skrivet av Aka_The_Barf:

trodde dom patchat allt sådant, var mer än jag visste. får kika lite på de sen, involverar det fortfarande rycka nätverks kabel och flera spelare varav vissa "dödar" spelet utan save and exit?

Jag är också lite intresserad i hur det egentligen går till, exploits i spel har alltid fascinerat mig, har kollat lite YT videos på hur gamla metoder funkade men inget som fortfarande är "live". Jag har ingen lust att hålla på med duping själv dock, det dödar hela charmen med att spela.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag är också lite intresserad i hur det egentligen går till, exploits i spel har alltid fascinerat mig, har kollat lite YT videos på hur gamla metoder funkade men inget som fortfarande är "live". Jag har ingen lust att hålla på med duping själv dock, det dödar hela charmen med att spela.

testa och se om det fungerar kan vara kul att göra men duping fungerar nog bara på bnet om jag inte minns fel, handlar mycket om att skapa lagg så att en item är på 2 platser samtidigt. en klassiker jag minns är att en necromancer spammar bone wall som laggar ned hela servern medan någon släpper en item som de sedan plockar upp och stänger spelet skit snabbt medan en annan spelare plockar upp samma item för servern laggar så hårt att den inte hinner uppdatera snabbt nog att den första spelaren tog upp item och drog och då finns det nu 2 items. ganska nära på hur det ofta kan gå till.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

Project diablo 2 mod kommer ut mitten av oktober för första gången. Blir Ladder hc för mig

Som är en 1:1 kopia av PoD aka path of diablo.
Rekommenderas varmt. Lirat där i lite över 3 år nu.

Om det inte vore för alla småtroll som skapar nya konton och spammar sönder PoD/reddit för att göra reklam för PD2 så hade jag iaf testat det. Men med tanke på vem skaparen är så är det inte konstigt att det har en toxic community.

Skaparen av den modden är en narcissist som bara älskar att höra sig själv och har en allmänt kass stream. Han spelade mycket i PoD förr.

Permalänk
Rekordmedlem

De kanske har hittat graalen i Polen
Archaeologists suppose there is a secret tunnel entrance beneath the chapel in Chwarszczany.
https://www.polishnews.co.uk/the-knights-templar-and-holy-gra...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Som är en 1:1 kopia av PoD aka path of diablo.
Rekommenderas varmt. Lirat där i lite över 3 år nu.

Om det inte vore för alla småtroll som skapar nya konton och spammar sönder PoD/reddit för att göra reklam för PD2 så hade jag iaf testat det. Men med tanke på vem skaparen är så är det inte konstigt att det har en toxic community.

Skaparen av den modden är en narcissist som bara älskar att höra sig själv och har en allmänt kass stream. Han spelade mycket i PoD förr.

Wow okej stämmer säkert men bryr mig inte riktigt om vem som skapar modden så jag förmodligen inte kommer spela med honom. Spelar PoD med men dog med 94 druid och 94 amazon förra veckan så är Done för denna laddern så tänkte prova PD2 nu eftersom den laddern kommer innan nästa PoD ladder:)

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem

då var det dags för att identifiera första torchen på denna grailen efter att min gamla försvann.. kommer ta ett tag innan jag gör dom jävla pre bossarna igen... över 200 jävla full rejuvs rök... behöver bättre gear .

vad tror ni det blir??, svar finns i spoilern........

helt ok till en assa, dock så får den användas för andra ändamål än skills atm

Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

då var det dags för att identifiera första torchen på denna grailen efter att min gamla försvann.. kommer ta ett tag innan jag gör dom jävla pre bossarna igen... över 200 jävla full rejuvs rök... behöver bättre gear .
https://i.imgur.com/6fYjRN7.jpg

vad tror ni det blir??, svar finns i spoilern........

https://i.imgur.com/EPQqezX.jpg
helt ok till en assa, dock så får den användas för andra ändamål än skills atm

Dold text

ja i början får man använda torch för statsens skull och inte skillen, tills man hittar en med skill till sin klass

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

då var det dags för yttligare en rune drop för mig, en Lo runa blev det ifrån cs.. tackar och bockar..

edit:
rune drop nr 2.... Ber igen.... fan va Ber runor det har droppats för mig hittills..... gief moar!

edit 2:
oj oj oj yttligare en rune drop.. Ohm... fyfan enigman har betalat av sig som bara den :).... MOAAAAR1!

edit 3:
VAD HÄNDER!?!?! ytterligare en Ber runa, dafuq... 4 hrs på ett par timmar av cs.... is dis reel wurld?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Intressant sätt att spela och uppskatta spelet. Älskade modden "Ancestral Recall" back in the days innan internet. Kanske värt att testa bnet och köra på det innan B4 release, om det nu blir något att spela!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

oj oj oj!!! ÄR DET MIN TUR IDAG?!?!!

fan... jag som hade hoppats på att få kryssa av den svåraste item i grailen

Dold text

edit:
jag är helt nöjd endå med tanke på att jag har haft ett par dagar utan en enda drop... inga runor eller mid tier items ens..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

oj oj oj!!! ÄR DET MIN TUR IDAG?!?!!
https://i.imgur.com/gujWhP7.jpg

https://i.imgur.com/KiY5HR4.jpg
fan... jag som hade hoppats på att få kryssa av den svåraste item i grailen

Dold text

edit:
jag är helt nöjd endå med tanke på att jag har haft ett par dagar utan en enda drop... inga runor eller mid tier items ens..

Ja, har man den inte så är det ju ett grail item, så var de när ja hittade den, har sett någon video där någon typ identifierar 15 sacreds armors innan han fick en tyrels

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

då har jag spenderat alla mina crafting mats som jag hade samlat på mig under denna grailen, blev totalt ca 130 crafts och många miljoner guld senare så lyckades jag crafta en amulett som heter duga.

detta var självklart inte den enda bra craft som kom

tackar och bockar hälsar javazonen

melee blev ännu gladare

och sist men inte minst.... den buggade craften

level req på handskarna är inte illa

oh wait... på alla gubbar utom en lvl 55 ama så har dessa handskar lvl 98 req...

Dold text

Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Amun är ju riktigt fet

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

hur.... HUR?!?!?!?!?! JAG HAR JU INTE ENS HITTAT EN JÄVLA OCCU ÄNNU!

HNNGGNGN.... *byter underkläder*

Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

hur.... HUR?!?!?!?!?! JAG HAR JU INTE ENS HITTAT EN JÄVLA OCCU ÄNNU!
https://i.imgur.com/iz7ef9a.jpg

HNNGGNGN.... *byter underkläder*
https://i.imgur.com/8iw4g5B.jpg

Dold text

Snyggt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

oh ja... tror spelet försöker säga att jag skall köra lite på sorcen.. har fortfarande inte hittat en viper ännu så kan inte göra en 205 fcr sorc ännu :/ men denna duger gott och väl istället för ett spirit vapen

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

oh ja... tror spelet försöker säga att jag skall köra lite på sorcen.. har fortfarande inte hittat en viper ännu så kan inte göra en 205 fcr sorc ännu :/ men denna duger gott och väl istället för ett spirit vapen

Javisst, jag kör 115fcr funkar jättebra

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

då var sista runnen för helgen klar... blev en helt ok loot dessa 2 dagar, Zod, 1 eth arach (whaiiii!?), occu, zaka 183% och en eth SA 801 def.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Första gheed's! Spännande!

Can only go up from here... (nästan)

Dold text
Permalänk
Medlem

omg!, då var det dags igen!!!

på något sätt så har jag hittat 2 uniq sacred armors och bara 1 viper... fortsätter det såhär så kommer jag bada i sacred armors tills jag hittar en bra viper

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

not.... :/ :/ :/.. vad är en bal på slottet *suck*

Dold text
Dold text
Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

omg!, då var det dags igen!!!
https://i.imgur.com/bhewHhr.jpg
på något sätt så har jag hittat 2 uniq sacred armors och bara 1 viper... fortsätter det såhär så kommer jag bada i sacred armors tills jag hittar en bra viper

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

https://i.imgur.com/akYWNv0.jpg
not.... :/ :/ :/.. vad är en bal på slottet *suck*

Dold text
Dold text

haha, jag har hittat 1, jag räknar med att dom nästa 12 SA jag hittar kommer bli TM.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

då var det dags för den massiva identifiering av uniq ringar, amus och jewels.. har sparat ihop allt detta sedan jag gjorde min enigma vid hopp om att få åtminstånde 2 sojs + maras.... wish me luck broskies

edit 1:
alla ringar klara
2 bk ringar var det enda bra som droppa... utom en perfect raven.. jävla massa manalds, ravens, dwarfs, nagels.....

edit 2:
amuletter klara
2x highlords var det enda att spara... resterande var typ nokozan amuletter :/

nu till det mest spännande!!... gief menny menny 5/5s ;)'

edit 3:
!!!! YES!, 1 5/5 cold, 2x 5/5 fire, 1 5/5 light och 1 4/5 psn... BOYAH!

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm