Tele2 unlimited Together upphör 20 oktober

Permalänk
Medlem

Tele2 unlimited Together upphör 20 oktober

Fick just mail om att tele2 slutar med sin unlimited och går över på ett ruskigt mycket dyrare alternativ.

Så vad gör man nu? Vilka bra alternativ finns det om man är två i hushållet endast?

Deras nya pris på 569kr/mån kommer jag inte betala när man haft det för 387kr.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Samma här.
Har dessutom fyra extra datakort som idag kostar 19kr st men kommer kosta 99kr st!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Samma här.
Har dessutom fyra extra datakort som idag kostar 19kr st men kommer kosta 99kr st!!!!

Ja samma här, har varit perfekt till surfplattan och till 4G router i sommarstugan.

Ingen dålig prishöjning det där.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Kopierad från tele2 hemsida
Jag har Unlimited Together:
Vill du ha kvar tjänsten Unlimited Together behöver du inte göra något. Gruppen finns kvar och ni får fortfarande grupprabatt. Men efter den 30 september 2019 kan du inte längre skapa nya grupper eller bjuda in vänner till befintlig grupp

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Kopierad från tele2 hemsida
Jag har Unlimited Together:
Vill du ha kvar tjänsten Unlimited Together behöver du inte göra något. Gruppen finns kvar och ni får fortfarande grupprabatt. Men efter den 30 september 2019 kan du inte längre skapa nya grupper eller bjuda in vänner till befintlig grupp

Nytt abonnemang till en ny månadsavgift

Hej!

Den 20 oktober ersätts ditt nuvarande abonnemang Unlimited med nya Obegränsad för 469 kr/mån i 12 månader (därefter ordinarie pris 569 kr/mån). I samband med detta höjs även avgiften för datakort till 99 kr/mån.

Bytet innebär en högre månadsavgift än idag, men med Obegränsad får du ett mer innehållsrikt abonnemang med flera nya fördelar. Förutom att du kan surfa obegränsat inom Sverige får du tillgång till vårt snabba 5G-nät*, 50 GB att surfa med inom EU/EES och ytterligare 50 GB i 25 länder i övriga världen. Dessutom ingår 1000 fria samtalsminuter från Sverige till samma länder. Läs mer på tele2.se/obegransad.

I och med bytet till Obegränsad avslutas grupprabatten Unlimited Together och den, eller de, grupper du är med i. Du kan dock fortsätta samla flera abonnemang även med nya Obegränsad och på så sätt sänka den totala månadskostnaden. Läs mer om det på tele2.se/familj.

I övrigt fungerar ditt abonnemang som tidigare. Du fortsätter använda samma SIM­-kort som idag, och om du har eventuella tilläggstjänster behåller du dem till samma villkor som tidigare. Självklart utan bindningstid eller andra krångligheter.

Vi hoppas att du blir nöjd med nya Obegränsad, men om du skulle vilja säga upp ditt abonnemang på grund av ändringen behöver du kontakta oss senast dagen innan förändringen träder i kraft. I så fall når du oss på 08­-12043310. För mer information, se tele2.se/byte

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Inaktiv

Jag fick samma mail idag också tyvärr Går det att lösa ett "familjeabonnemang" a.la. sweclockers kanske? Maxantalet per familj är 5 st, 569 + 199 x 4 = 1365kr / 5 = 273 kr per person. Hade det funkat? Antar att allt hamnar nog på samma faktura dock, så någon måste betala för alla. Men det går kanske att lösa om den som betalar tar in pengar i förskott från de andra?

EDIT: Har chattat med Tele2 nu och den faktiska maxgränsen är 10 personer per abonnemang. Det skulle innebära en kostnad på 236kr / person Jämförde med Telenors abonnemang också, är man 8st där blir det 219kr / person, men då ingår det endast 100GB surf utomlands per månad som man får dela upp mellan abonnemangen (12,5GB om man delar jämnt). Hos tele2 är det 50GB surf utomlands per månad som gäller, för varje användare (=Mycket bättre imo).

Permalänk
Inaktiv

Såg nyss detta mail. Vi har också Unlimited i en grupp på 9 personer. Så från 349 kr/mån till 569 + 99 kr/mån. Helt orimligt!

Vi har dock en jävla tur som just nu får fiber installerat i huset, routern installeras så snart som i slutet av denna månaden. Vi hade inte ens tänkt ta fiber då vi var nöjda med Unlimited och har nytta av ett extra datakort (ett hemma och ett i stugan). Nu blir det dock fiber. Oklart hur vi löser stugan.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om Comhem Play+ också avslutas när man avslutar abonnemanget? Man fick ju ett år gratis via Tele2.

Permalänk
Medlem

Min månadskostnad gick från 349:- till 668:- (inklusive 99:- för ett datakort). Kontaktade Tele2 och fick ner priset till 419:- i 6 månader. Så jag fick lite tid på mig att hitta alternativ.

Edit: Lite komiskt att man ska betala extra för 5G, när dom inte har en router i sitt sortiment som har stöd för det.

Permalänk
Inaktiv

Fick också erbjudandet om 419 kr/mån i 6 månader. Vi valde dock att tacka nej då vi bara skulle behöva ringa igen om 6 månader. Vi får trots allt fiber i huset så vi får lösa stugan på annat sätt. Kanske installera fiber där också som vi tidigare tackade nej till.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag tecknat nytt abonnemang hos Fello, överger Unlimited då behovet har ändrats, samt avslutat alla simkort, Gick från 80-120Gb i månaden när jag pendlade till annan ort (tack Netflix!) till ca 5-15gb i månaden.

Hoppas Tele2 lär sig att man inte kan göra dessa förändringar med 1 månads varsel, samt att dom verkade helt ointresserade att diskutera en lösning vid uppsägning.

hur gick det för er andra? vad tar ni för alternativ? hur löser ni behovet av extra simkort?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Jag fick det trevliga mailet från Tele2 med och tycker att det va rent av sagt för jävligt av dem. 1 månads förvarning och minimalt intresse för dem att behålla en som kund efter 4a år. då mitt fiber är bundet till Telia så gick jag över till Telia och mindre data för att landa på samma grund kostnad 349kr månaden och fick då 1 datakort via deras ha fler abonnemang få något gratis paket.
Att Tele2 tycker att de kan ändra rakt av och deras support sa till mig att anledningen av det är till största delen 5G, kollar man på deras 5G karta så blir man ju mörkrädd för de verkar ju tro att alla bor i mitten av Stockholm eller Nils Ericsson terminalen i Göteborg.
Hade grupp men 4pers och 4 extra simkort och detta skulle då dubbla månadskostnaden.
Hejdå Tele2

Permalänk
Inaktiv

Jag bytte också. Blev Fello med studentrabatt just nu, 70GB för 215 kr / månaden. Nice med Telias nät, upplever att jag har lite bättre teckning än tidigare. Tråkigt bara att jag missade att det var en månads uppsägningstid på Tele2, fick betala dubbelt första månaden (Fello + Tele2's nya dyra månadspris)..