Tidal Connect till raspbery?

Permalänk
Medlem

Tidal Connect till raspbery?

Tja!

Jag har börjat snöa in mig i tidal och vill kunna streama det till mitt högtalarsystem.
Med spotify så kan jag använda spotify connect (eller vad det kallas) direkt via att man kopplar upp sig genom spotify appen.
Tidal har en likadan lösning men går inte att använda med min reciever. Det går däremot med en chromecast audio (som jag tyvärr inte äger).
Man kan använda yamaha musiccast, men fyfan va det suger och är segt jämfört med tidal-appen.

Så tänkte höra med er, vet ni om man kan sätta upp en raspberry så den agerar "streamer" och går att ansluta via tidal appen?

läst att man kan använda BubbleUPnP och Volumio, men det verkar vara att man ska använda de apparna/programmen istället för tidal, vilket jag också gärna slipper...

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JonatanR:

Tja!

Jag har börjat snöa in mig i tidal och vill kunna streama det till mitt högtalarsystem.
Med spotify så kan jag använda spotify connect (eller vad det kallas) direkt via att man kopplar upp sig genom spotify appen.
Tidal har en likadan lösning men går inte att använda med min reciever. Det går däremot med en chromecast audio (som jag tyvärr inte äger).
Man kan använda yamaha musiccast, men fyfan va det suger och är segt jämfört med tidal-appen.

Så tänkte höra med er, vet ni om man kan sätta upp en raspberry så den agerar "streamer" och går att ansluta via tidal appen?

läst att man kan använda BubbleUPnP och Volumio, men det verkar vara att man ska använda de apparna/programmen istället för tidal, vilket jag också gärna slipper...

Har inte provat nått själv men det finns en Linuxklient https://github.com/okonek/tidal-cli-client och den borde väl gå att köra på RPIn och det går ju att spela via webbläsare också och det borde väl funka även i Linux.
Sedan är det ju det med att få ut ljudet från den på ett bra sätt, du bör ju skaffa ett ljudkort eller digitalutgång om du är mån om att det ska låta bra. https://www.hifiberry.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.