Permalänk
Medlem

Dags för ny gamingstol

Hej, har haft min trogna DXRacer Drift (eller vad det nu var) i typ 4 år och det är dags för en ny.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2835782
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1589541

Jag har kollat på prisjakt och under 3k är dessa 2 bland de mest lovande om man sorterar på popularitet. Man ser ju då direkt att Arozzi modellen är nästan hälften så billig, så då är frågan om den är värd att köpa? Är lite skeptisk för jag vill inte ha en stol som faller isär efter 1-2 år, den ska hålla ett bra tag gärna.

Mina enda krav på gamingstol mer eller mindre är att man kan justera armstöd och ryggstöd, och har kuddar. Och som sagt att den är välbyggd så den håller länge innan den börjar göra ljud ifrån sig, läder/tyg faller av osv.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få svar.

Skrivet av Cranzle:

On topic:

Endast testat Arozzi Torretta-stolen ett par minuter, men den känns ganska sunkig och bräcklig. Måste det vara en s.k. gamingstol?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag skulle titta på "riktiga" kontorsstolar om jag hade dina krav, för det finns säkerligen undantag när det gäller s.k. gamingstolar, men generellt skulle jag påstå att kvalitén brukar vara usel. Det brukar lätt bli så när utseende (och pris) är det viktigaste.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Köpte Torrettan nyligen. Känns grymt stabil och den är bekväm!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Bump raderat*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få svar.
On topic:

Endast testat Arozzi Torretta-stolen ett par minuter, men den känns ganska sunkig och bräcklig. Måste det vara en s.k. gamingstol?

Skrivet av backfeed:

Jag skulle titta på "riktiga" kontorsstolar om jag hade dina krav, för det finns säkerligen undantag när det gäller s.k. gamingstolar, men generellt skulle jag påstå att kvalitén brukar vara usel. Det brukar lätt bli så när utseende (och pris) är det viktigaste.

Grejen är att vanligtvis är kontorsstolar skitdyra, jag kan inte lägga mer än 3000 på en stol. Och jag hade inget dåligt att säga om gamingstolen, finns inga garantier att jag kommer gilla kontorsstolen, eller gilla den mer för den delen.

De fåtal kontorsstolar som har allt jag vill ha i en stol (justerbara armstöd/ryggstöd, armstöd som inte går hela vägen in till stolen, kuddar osv) kostar i de flesta fall trippla priset och högre.

Det verkar som gamingstolar ändå är riktigt prisvärda för vad man får, och jag måste tyvärr ta något billigt denna gången i alla fall. Men om ni kan hitta en kontorsstol som har allt jag nämnt och kostar under 3000, så får ni gärna övertyga mig att välja den istället! Jag är inte fast i gamingstolar, har ju bara haft en trots allt.

Permalänk
Rekordmedlem

Leta en begagnad kvalitetsstol, ett köpa en stol som är dyrare än tex en begagnad Kinnarp men ändå hart mycket kortare livslängd även om den är ny är ju bara befängt oprisvärt. Jag skaffade den Kinnarp 6000 jag har hemma begagnad och har haft den sedan 2010 och det syns ingen större skillnad på slitage på klädseln och mekanismerna funkar som de ska och då var den som sagt redan begagnad och stolen kostade inte 1000 kr, (jag gav 1000 kr för en beg kontorsarbetsplats)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.